NOG MEER BEWIJS VAN DEFLATIE…

16 juni, 2010 | door MHAAGEN |

De Amerikaanse producentenprijzen (PPI, Producer Price Index) neemt voor de derde keer in vier maanden af.  En wie zegt dalende prijzen zegt…deflatie, inderdaad.  Komt daar nog bij dat ook de woningbouw-cijfers met 10 % terugliepen vandaag.  Wie nu nog niet short de Amerikaanse beurzen zit…? Trouwens : u zult merken dat de andere belangrijke beurzen Wall Street hierin volgen…  Soms loopt Europa voor wat betreft slecht nieuws, soms de VS, maar slecht nieuws blijft het.  Sorry dat ik u niets maar dan ook niets positiefs weet te vertellen ! Wat goud betreft komen we in de kalme maanden terecht : juni, juli en augustus, anders had je die nogal een gang zien gaan…

Stem of voeg toe aan:  sn nujij NOG MEER BEWIJS VAN DEFLATIE... sn ekudos NOG MEER BEWIJS VAN DEFLATIE... sn msnreporter NOG MEER BEWIJS VAN DEFLATIE... sn bligg NOG MEER BEWIJS VAN DEFLATIE... sn digg NOG MEER BEWIJS VAN DEFLATIE... sn su NOG MEER BEWIJS VAN DEFLATIE... sn delicious NOG MEER BEWIJS VAN DEFLATIE... sn google NOG MEER BEWIJS VAN DEFLATIE... sn rss NOG MEER BEWIJS VAN DEFLATIE... sn email NOG MEER BEWIJS VAN DEFLATIE...
  1. 2 Reacties op “NOG MEER BEWIJS VAN DEFLATIE…”

2. Door Luc lcdnlf op 16 juni, 2010 | Reageer

consumptieprijzen deflatie kan hand in hand samengaan met assetinflatie. Het is dus ook voor een stuk uitkijken naar de evolutie van de beurzen. Tot gisteren lijkt assetinflatie hoogtij te vieren. Vandaag heb ik nog niet gekeken naar wat de beurs doet.

3. Door Jeroen op 16 juni, 2010 | Reageer

Zeer interessant interview met Felix Zulauf:

http://www.kingworldnews.com/kingworldnews/Broadcast/Entries/2010/5/28_Felix_Zulauf_files/Felix%20Zulauf%205%3A28%3A2010.mp3

Komende jaren blijft deflatie volgens Zulauf het centrale thema. Daarna zullen ze volgens hem met een nieuwe valuta komen, die de oude gaat vervangen (nadat eerst de oude valuta waardeloos is geworden, hyperinflatie dus). Een visie die ik steeds vaker tegenkom: eerst deflatie, dan hyperinflatie, gevolgd door nieuwe munt.

U dient in gelogd te zijn om een reactie te plaatsen.