EEN OUD-HEDGEFUND MANAGER EN CRISIS EXPERT SPREEKT…

22 juni, 2010 | door MHAAGEN |

Het betreft Shah Gilani en wat hij te zeggen heeft is niet fraai.  Hij legt de link (zoals ik hier al eerder gedaan heb) tussen de huizensector, de banksector en de Amerikaanse economie.  Zelf heb ik al aangegeven dat we naar een double dip gaan, vooral hier door. 

Gilani stelt dat er nog miljoenen delinquent loans in de boeken van de banken staan en in mortgage pools. De banken verschulen zich momenteel nog, onwillig om de nodige afschrijvingen te doen, achter federal and state government-foreclosure moratoriums and a host of modification programs designed to keep borrowers in their homes. Deze taktiek wordt door insiders ook genoemd ” delay and pray” (or sometimes as “extend and pretend”) - maar zou straks wel eens kunnen eindigen.  Er is gewoon teveel van het goede of beter : het slechte -het einde van het homebuyer-tax credit, hoge werkloosheid, hogere eisen voor nieuwe hyotheken en een growing overhang of unsold properties, die allemaal tesamen druk op de huizenprijzen uitoefenen.  Banken zullen zich realiseren dat de hoop voor een ”bounce” onterecht is en zijn nu al stilletjes eigendommen terug op de markt aan het gooien voor wat ze er maar voor kunnen krijgen, voordat de prijzen nog meer dalen.  Volgens de Lender Processing Services Inc. (NYSE: LPS) staan er vandaag 3.5 million homes for sale.  Nog eens 2.9 million have been repossessed or are in foreclosure, but have not yet hit the market. And 4.5 million borrowers are 30 days delinquent – a factoid that may cast an even larger shadow over the outlook for the U.S. housing market.  Ik zeg vandaag : zo de huizenmarkt gaat, zo gaat de economie van de States, en dat is de reden dat wij al een hele poos de sector shorten.  En u, wat doet u ? Ik verneem het als altijd graag…  Wat lees ik trouwens enkele dagen geleden : Construction of new homes fell by 10% in May, while the number of permits to start building fell 5.9%, government says.  I rest my case…

Stem of voeg toe aan:  sn nujij EEN OUD HEDGEFUND MANAGER EN CRISIS EXPERT SPREEKT... sn ekudos EEN OUD HEDGEFUND MANAGER EN CRISIS EXPERT SPREEKT... sn msnreporter EEN OUD HEDGEFUND MANAGER EN CRISIS EXPERT SPREEKT... sn bligg EEN OUD HEDGEFUND MANAGER EN CRISIS EXPERT SPREEKT... sn digg EEN OUD HEDGEFUND MANAGER EN CRISIS EXPERT SPREEKT... sn su EEN OUD HEDGEFUND MANAGER EN CRISIS EXPERT SPREEKT... sn delicious EEN OUD HEDGEFUND MANAGER EN CRISIS EXPERT SPREEKT... sn google EEN OUD HEDGEFUND MANAGER EN CRISIS EXPERT SPREEKT... sn rss EEN OUD HEDGEFUND MANAGER EN CRISIS EXPERT SPREEKT... sn email EEN OUD HEDGEFUND MANAGER EN CRISIS EXPERT SPREEKT...

U dient in gelogd te zijn om een reactie te plaatsen.