Fundix ‘dienstverlening’

2 juli, 2010 | door admin |

Vandaag kreeg ik (KR, naam bij redactie bekend) een in mijn ogen ‘arrogante’ email van Fundix, waar ik enige fondsen heb ondergebracht. Ik ben helemaal niet meer actief met de fondsen, omdat ze sinds 1,5 jaar niets meer opleveren.
Fundix heeft zijn dienstverlening uitgebreid… dat wil zeggen dat zij nu kosten in rekening gaan brengen aan de belegger.

Zij geven een advies over welke module je zou moeten nemen.
In mijn geval (ik kom er nog ‘goed’ van af) zou ik per maand € 5 moeten betalen voor de module Fundix Basis, plus € 3,50 voor het toezicht.
Mijn beide kinderen, die studeren met een studiebeurs, hebben ook een Fundix rekening met enkele fondsen waar niets mee gebeurt. Ook voor hen hetzelfde verhaal.
Dat betekent dat wij met ons drieën per jaar € 306 kwijt zijn aan Fundix, alleen om daar een beleggersrekening te hebben.
Ik ben er behoorlijk kwaad over. Wanneer houdt het uitbuiten door de banken eens op? Ze hebben enorme bedragen gekregen van de overheid, van ons allen dus.
En om welke dienstverlening gaat het eigenlijk? Ik krijg er letterlijk NIETS voor.
Ik heb Fundix nog niet benaderd, ben ook bang dat ik er niets mee opschiet.
Wat kan ik hier tegen doen? Heeft u een advies hoe hiermee om te gaan?

- Wie kan hier helpen? Zet uw reactie even hier in het forum, dan kunnen we ook allemaal mee lezen!

Stem of voeg toe aan:  sn nujij Fundix dienstverlening sn ekudos Fundix dienstverlening sn msnreporter Fundix dienstverlening sn bligg Fundix dienstverlening sn digg Fundix dienstverlening sn su Fundix dienstverlening sn delicious Fundix dienstverlening sn google Fundix dienstverlening sn rss Fundix dienstverlening sn email Fundix dienstverlening
  1. 5 Reacties op “Fundix ‘dienstverlening’”

2. Door bjhorst op 2 juli, 2010 | Reageer

Simpel,
    Opheffen die rekening. Duidelijker signaal kan je niet geven.

3. Door Tom Lassing op 2 juli, 2010 | Reageer

Ik kan me vinden in de reactie van BJHorst. Het is duidelijk dat je je er niet prettig bij voelt om zoveel geld uit te geven voor betaalde services die voor jou niets toevoegen. Het lijkt me dan de beste weg te zoeken naar services die prettiger liggen.

Dat banken hun inkomsten heus wel realiseren, daar hoef je je geen zorgen over te maken. Dat je NU pas merkt dat ze geld vragen is waarschijnlijk niet omdat ze duurder zijn geworden, maar omdat banken nu steeds meer gedwongen worden om duidelijker te zijn over de kosten.
    Ik vrees dat in de nabije toekomst heel wat meer ‘gratis’ of goedkope bankdiensten zo gratis of goedkoop niet blijken te zijn. Vooral bij beleggingsfondsen zijn er naar mijn idee enorme verborgen kosten die nu meer en meer in de zichtbaarheid komen.

4. Door johan op 2 juli, 2010 | Reageer

Heb net mijn rekening per e-mail opgezegd. Telefonisch kom je er op dit moment niet door, ik zal wel niet de enige zijn :-)

5. Door pensionado op 2 juli, 2010 | Reageer

Natuurlijk opzeggen bij Fundix.
    In fondsen beleggen is sowieso niet mijn hobby.
    Voor die kinder-rekeningen kun je overwegen bij een broker een rekening te openen, en daar dan (als de beurs is uitgezakt) te beleggen in een indextracker. Geen omkijken naar en goedkoop. Succes.

1. 1 Trackback(s)

2. 3 juli, 2010: PEDRO

U dient in gelogd te zijn om een reactie te plaatsen.