CONSUMENT DUPE VAN BANKENTAKS…
3 juli, 2010 | door MHAAGEN |Dat lees ik in De Telegraaf van vandaag.
AMSTERDAM (AFN) - De consument zal de dupe worden van een Europese belasting op banken. Dat stelt de Nederlandse Vereniging van Banken (NVB) in reactie op een uitgelekt ontwerp voor een Europese bankentaks. De bankentaks betekent extra lasten voor banken. Daarmee verklein je de ruimte voor kredietverlening en leg je de kosten uiteindelijk bij de consument”, aldus woordvoerder Bart van Leeuwen van de NVB maandag. Tot daar het stuk. Ik heb nog een andere bedenking over die bankentaks, die er zeker zal komen; de kans is reëel dat de consument, wij dus, die doorgerekend krijgen… De bankentaks door overheden is een manier om een deel van het geld dat deze sector cadeau heeft gekregen in de afgelopen jaren, terug te vorderen. Als de banken die nu gaan doorrekenen aan hun klanten – aan ons, consumenten – zijn WIJ het die deze extra kosten zullen moeten betalen, bv in de vorm van hogere tarieven. M.a.w. : wij betalen deze crisisbelasting !! How about that ? Hoe denkt u hier over ? Ik verneem het hier graag…
U dient in gelogd te zijn om een reactie te plaatsen.