VS MINDER KREDIETWAARDIG DAN CHINA…

15 juli, 2010 | door MHAAGEN |

China is het gemanipuleer zat
(door Tom Lassing van o.m. www.beursaccent.nl)
Amerika heeft nog altijd een AAA rating voor haar schulden. Niet zo gek als we weten dat de grote ratingsbureaus allemaal Amerikaans zijn en men er geen enkele moeite mee heeft om ratings voor politieke doeleinden te gebruiken. Ondanks alle financiële problemen dus nog altijd de hoogst mogelijke rating voor Amerika. Dat is niet erg geloofwaardig.
Tot op heden was er echter geen ander geluid te horen.
Nu is er echter een Chinees ratingbureau opgericht dat net zo schaamteloos te werk gaat als de Amerikaanse bureaus.

Het heeft alleen een Chinees uitgangspunt.
Amerika wordt er op AA gewaardeerd. Daarbij wordt aangegeven dat er een negatieve toekomstverwachting geldt. Nederland en Duitsland staan met een AA+ waardering op gelijke hoogte als China zelf. Engeland en Frankrijk staan op AA-, België staat op A+, Spanje staat op A en Italië staat op A-. Griekenland staat op BB, Turkije en Ierland ook.
Het land met de slechtste waardering (Er zijn 50 landen beoordeeld) is Equador. Het heeft een CCC rating verkregen.
Het is misschien niet prettig om te zien, maar ik vrees dat deze Chinese ratingonderneming een reëler beeld geeft van de Westerse kracht dan dat de Amerikaanse ratingsbureaus dat doen.
Hier vindt u de site van dit ratingbureau: http://www.progainbv.nl/tom/link.php?M=11487&N=56&L=211&F=H.

Stem of voeg toe aan:  sn nujij VS MINDER KREDIETWAARDIG DAN CHINA... sn ekudos VS MINDER KREDIETWAARDIG DAN CHINA... sn msnreporter VS MINDER KREDIETWAARDIG DAN CHINA... sn bligg VS MINDER KREDIETWAARDIG DAN CHINA... sn digg VS MINDER KREDIETWAARDIG DAN CHINA... sn su VS MINDER KREDIETWAARDIG DAN CHINA... sn delicious VS MINDER KREDIETWAARDIG DAN CHINA... sn google VS MINDER KREDIETWAARDIG DAN CHINA... sn rss VS MINDER KREDIETWAARDIG DAN CHINA... sn email VS MINDER KREDIETWAARDIG DAN CHINA...
  1. 2 Reacties op “VS MINDER KREDIETWAARDIG DAN CHINA…”

2. Door Jeroen op 15 juli, 2010 | Reageer

‘Het is misschien niet prettig om te zien, maar ik vrees dat deze Chinese ratingonderneming een reëler beeld geeft van de Westerse kracht dan dat de Amerikaanse ratingsbureaus dat doen.’

Inderdaad, dat was ook mijn gedachte toen ik die ratings zag!

3. Door Jan op 16 juli, 2010 | Reageer

Volgens mij heeft zelfs China de VS nog te hoog gewaardeerd. Maar goed dat zal wel genade zijn.
    De media zijn steeds meer propaganda aan het rondstrooien in opdracht van de elite die de trein nog zolang mogelijk in beweging wil houden.
    Er komt nu bijna dagelijks wel ergens een “goed-nieuws show” vanuit de mond van een of andere bankster of politicus voorbij. Kijk vandaag maar eens in de Independent en zie hoe Engeland er werkelijk voor staat en hoe politici en banksters continue de zaken beter voorspiegelen dan de werkelijkheid:
    http://www.independent.co.uk/news/uk/politics/britainrsquos-debt-the-untold-story-2025979.html

U dient in gelogd te zijn om een reactie te plaatsen.