DE EERSTE VIJF HANDELSDAGEN…
27 juli, 2010 | door MHAAGEN |(door Tom Lassing)
Begin dit jaar hebben we het, zoals de laatste jaren steeds, over de ‘eerste vijf handelsdagen’ gehad. Vrijwel altijd geven die aan of het jaar winstgevend zal verlopen. Lees hier over de methode: http://www.progainbv.nl/tom/link.php?M=11487&N=64&L=232&F=H
In Amerika vieren ze nu het feit dat de Dow Jones eindelijk weer positief staat. De S&P staat nog net negatief voor 2010. De Nasdaq staat 1,2% in de winst.
De methode is door mij de afgelopen jaren in de AEX gevolgd. De AEX stond begin dit jaar 335,33. Na vijf handelsdagen was de stan 441,94. In 2010 gaat de AEX dus positief sluiten.
We zijn gisteren op 337,82 gesloten. Alles is dus weer koek en ei en met blind vertrouwen kunnen we de rest van het jaar ingaan…
Was dat maar waar.
Toch ken ik geen andere indicator die zo extreem simpel is en zo’n prachtig trackrecord kan voorleggen. Je moet het lef maar hebben om er nu blind op te gaan vertrouwen.
In Amerika vieren ze nu het feit dat de Dow Jones eindelijk weer positief staat. De S&P staat nog net negatief voor 2010. De Nasdaq staat 1,2% in de winst.
De methode is door mij de afgelopen jaren in de AEX gevolgd. De AEX stond begin dit jaar 335,33. Na vijf handelsdagen was de stan 441,94. In 2010 gaat de AEX dus positief sluiten.
We zijn gisteren op 337,82 gesloten. Alles is dus weer koek en ei en met blind vertrouwen kunnen we de rest van het jaar ingaan…
Was dat maar waar.
Toch ken ik geen andere indicator die zo extreem simpel is en zo’n prachtig trackrecord kan voorleggen. Je moet het lef maar hebben om er nu blind op te gaan vertrouwen.
2 Reacties op “DE EERSTE VIJF HANDELSDAGEN…”
Door hugobos op 27 juli, 2010 | Reageer
Hallo,
Ik begrijp niet goed welke standen in deze methode vergeleken worden.
De stand van de 5de handelsdag heeft betrekking op de slotkoers van die dag,dit jaar dus de achtste januari,dat heb ik.
Maar de stand begin van het jaar is niet de openings-of slotstand van de eerste handelsdag,dit jaar de vierde januari.
Bij verder nazicht gaat het blijkbaar steeds om de slotstand van de laatste handeldag van het voorgaande jaar.
Mijn vraag:wordt dit ook zo toegepast in de oorspronkelijke methode waarvan ik vermoed dat die betrekking heeft op de Dow Jones?
groeten
Door Jeroen op 28 juli, 2010 | Reageer
Interessant artikel van John Mauldin over België:
http://www.businessinsider.com/the-sovereign-debt-shocker-of-2012-belgium-2010-7