Handelen in klein goud
2 augustus, 2010 | door admin |Binnengekomen bericht van Annelies Hilgers
Ik reageer even op je artikel van november, omdat je er in je artikel van 22 juli 2010 naar verwijst.
Ik meen echter dat je nu beter op de hoogte bent van hoe het gaat met goudkaartjes. Verder weet ik niets van MLM met gouden muntjes.
Bij 1.
Het is zo belachelijk duur omdat 1. Grammen in goud is de meest dure manier.
Ja, dat klopt. Verder had je in november nog twijfels over het toezenden en opslaan. Je weet volgens mij nu dat zowel opslag als verzending bij de prijs is inbegrepen. De goudkaartjes zijn ook nog eens duur omdat ze in een kaartje zitten, dat kaartje is tegelijk het certificaat. Je kunt dus nauwelijks het certificaat kwijtraken. Het goud kan eventueel in München opgehaald worden.
Bij 2. Ja, MLM of netwerkmarketing maakt het product duurder. Het is goed dat mensen dat weten. Ik schat 20 %. Maar je houdt er ook geen rekening mee dat KB Vision een goede prijs terugbetaalt als je weer wilt inwisselen.
1 Reactie op “Handelen in klein goud”
Door Tom Lassing op 2 augustus, 2010 | Reageer
Hoi Annelies,
Inderdaad, handelen in grammen goud, die vervolgens ook echt per gram zijn verpakt is giga duur. Het is in mijn ogen dan ook niet verstandig.
Er zijn meerdere redenen dat ik afraad:
1. Het is te duur om goud in losse grammen te brengen. Dit is totaal niet efficiënt.
2. Als je slechts enkele grammen goud kunt bezitten, dat heeft goud ter bescherming van je vermogen niet zoveel meerwaarde. Je kan dan beter even doorsparen en een simpele gouden ring kopen. Je betaalt dan ook een premie, maar dan heb je in ieder geval nog een mooie ring.
3. Misschien gaan we ooit terug naar een soort gouden standaard, maar we gaan naar mijn idee niet terug naar de Romeinse tijd. Er is geen reden te noemen waarom je de dure omweg naar superkleine hoeveelheden fysiek goud moet nemen. Banken en bankrekeningen verdwijnen niet. Met zulke klein hoeveelheden is het bezitten van goud niet rendabel.
Om een voorbeeld te geven voor wie slechts 30 euro ter beschikking heeft: Een doos met blikken appelmoes is ook lang houdbaar en heeft meer ‘waarde’ dan zo’n gram goud.
Het neemt wat minder makkelijk mee, maar waar wou je helemaal heen met je gram goud?
MLM maakt goud duurder… Ja en dat is volkomen onnodig. Ik gun de MLM verkopers hun inkomen van harte, maar in dit geval gaat hun inkomen ten koste van arme consumenten die slechts goud per gram kunnen kopen en die je als MLM’er gaat zeggen dat ze goud moeten kopen om hun kleine bezit te beschermen…
En dat lukt dus niet als ze 20% aankoop en later 20% verkoopkosten moeten betalen.