De combinatie goud en MLM

3 augustus, 2010 | door admin |

Ingestuurd door Annelies Hilgers

Je zegt: goud + MLM is oplichting op twee vlakken. Ik begreep dat verkeerd. Daaruit maakte ik op dat je zowel goud als MLM oplichting vindt. Je bedoelde echter de combinatie van goud en MLM. Ik weet nu dat je zowel van goud als van MLM houdt. (Zie je reactie op www.goudkaartjes.blogspot.com )

Oplichting

1. De prijs is niet 50 % te hoog. Opslag, verzending, productie van goud in certificaat is mee berekend. Ik schat 20 % . Maar dat moet iemand anders voor mij uitrekenen. Wat krijg je voor die 20 %? –goud dat makkelijk verhandelbaar is, dat in je portemonnee past. Hoewel het moeilijk een wettig betaal middel kan worden vanwege BTW wordt er al mee gehandeld en geruild. Dit gebeurt op grote schaal in Duitsland en het komt ook in Nederland al voor.
  2. Je weet dat in MLM de mensen zich niet voordoen als deskundige. Het kan wel voorkomen. Maar in alle contracten van netwerkmarketing staat dat de regels van het bedrijf gelden. Iedere nieuwe affiliate wordt geleerd niet teveel uit te leggen, maar naar zijn upline te verwijzen. In Nederland is voor KB een persoon aangesteld die alle vragen per mail beantwoordt. Daarnaast zit in mijn upline de financieel deskundige.  Paul de Rooij (Inventum) Hij staat altijd klaar voor iedere affiliate met gedegen advies. Iedereen kan dus ook bij hem controleren of het klopt wat ik hier vertel. Ik geef toe dat ook ik marketing technieken gebruik die misschien anders doen veronderstellen. Ik beloof hierbij dat ik mijn websites en e-mails hierop zal nakijken en veranderingen zal aanbrengen of waarschuwingen zal toevoegen.
Stem of voeg toe aan:  sn nujij De combinatie goud en MLM sn ekudos De combinatie goud en MLM sn msnreporter De combinatie goud en MLM sn bligg De combinatie goud en MLM sn digg De combinatie goud en MLM sn su De combinatie goud en MLM sn delicious De combinatie goud en MLM sn google De combinatie goud en MLM sn rss De combinatie goud en MLM sn email De combinatie goud en MLM
  1. 2 Reacties op “De combinatie goud en MLM”

2. Door Tom Lassing op 4 augustus, 2010 | Reageer

Bij punt 1 moet het inderdaad 20% aankoopkosten zijn, maar helaas ook 20% kosten als je om welke reden dan ook de kaartjes aan de aanbieder terug wilt of moet verkopen. Twee keer 20% over de totale som komt akelig dicht bij de 50% die ik indertijd nog moest schatten.

Bij 2 is het helaas vaak zo dat distributeurs zich voordoen als deskundige. Het is hierbij vaak zoals bij de halve waarheden waar ik recent in Beursbox over schreef. Je vertelt als MLM’er de helft juist. Goud bijvoorbeeld is prima om vermogen in te bewaren.
    Goud in de vorm van 1 grams goud is veel te duur en dat is dus net niet de manier om vermogen te bewaren. De kosten zijn daarvoor veel te hoog. Door die extreem hoge kosten raak je al bij aankoop 20% van je (kleine) vermogen kwijt. Ik heb wel eens betere adviezen om vermogen te bewaren gelezen!

Als KB niet per gram, maar per ounce zou verkopen en de kosten terug zou brengen naar onder de 5%, dan zou het een heel ander verhaal zijn. Of ze zouden wel per 1 gram kunnen verkopen, maar niet uitleveren en daarmee ook de kosten terug kunnen brengen naar een paar procent. Wat er dan immers voorkomen kan worden, is de dure omzetting van een baar goud in minieme stukjes van 1 gram. Je kan een baar namelijk ook elektronisch in 1 grams delen verdelen. Het basisprobleem is echter vooral de hoge kosten. Dat is voor de kopers ‘zonde van het vermogen’.

3. Door Annelies Hilgers op 4 augustus, 2010 | Reageer

1. Die 20 % heb ik gewoon zelf geschat. Zou best minder kunnen zijn en ook de terugverkoop van 20 % is een schatting van jou. Mensen die het precies willen weten verwijs ik altijd naar Paul de Rooij. Die is de expert van KB in Nederland.

2.Ik ben blij dat je daar de aandacht op vestigt. het klopt dat netwerkmarketeers soms maar wat doen. Ik heb er op mijn http://www.netwerkmarketing.nieuwslog.nl herhaaldelijk op gehamerd dat men daar op moet letten.
    Ik heb liever dat mensen die in MLM oftewel netwerkmarketing gaan zich goed op de hoogte stellen van wat ze gaan doen. En ik houd niet van MLM-ers die iedereen met praatjes binnen willen halen. Daar heeft niemand iets aan. Teleurstelling aan beide kanten. Netwerkmarketing is zeker niet voor iedereen geschikt. Wel voor marketeers die hard willen werken, zich in de zaak verdiepen en goed geld willen verdienen. En die zeker een gevoel voor normen en waarden hebben.

2. Ik zei al, ik weet niet precies wat de kosten zijn. Verder is KB een bedrijf in ontwikkeling. Er zijn in Duitsland al veel bedrijven die de goudkaartjes accepteren als betaalmiddel. (zie video op goudkaartjes.blogspot.com ) Tja, het gaat er ook om wat de mensen willen! Ik heb op het webinar gehoord dat er nu ook door goud gedekte bankbiljetten komen. Ook het elektronisch met goud betalen is in aantocht. Maar ja, ik ben maar een MLM-er.
    Voor meer informatie ga naar Paul de Rooij of ga naar KB Vision zelf. Je kunt ook contact met mij opnemen om direct met iemand van KB Vision te mailen.

U dient in gelogd te zijn om een reactie te plaatsen.