SURPRISE VAN OBAMA/DE DEMOCRATEN…?

10 augustus, 2010 | door MHAAGEN |

Dat is het laatste gerucht op Wall Street en mogelijk ook een verklaring voor het beursherstel-binnen-één-dag afgelopen vrijdag, na het bijzonder slechte banenrapport.  Mogelijke acties van de overheid : een nieuw stimulusplan, de nationale hypothekenverschaffers verplichten een deel van de hypotheekschulden van huiseigenaars kwijt te schelden, een verlenging van de Bush belastingverminderingen,…  Er moet politiek gezien dringend iets gebeuren, vanuit Democratisch standpunt en met de verkiezingen die naderen, om bij de Amerikanen weer dat feel-good gevoel op te wekken.  Cadeau’s uitdelen doet het meestal goed, geen hond die zich afvraagt vanwaar het geld ervoor komt…  Want Obama is verre van populair meer, kijk maar eens :

markman20100809c SURPRISE VAN OBAMA/DE DEMOCRATEN...?

Stem of voeg toe aan:  sn nujij SURPRISE VAN OBAMA/DE DEMOCRATEN...? sn ekudos SURPRISE VAN OBAMA/DE DEMOCRATEN...? sn msnreporter SURPRISE VAN OBAMA/DE DEMOCRATEN...? sn bligg SURPRISE VAN OBAMA/DE DEMOCRATEN...? sn digg SURPRISE VAN OBAMA/DE DEMOCRATEN...? sn su SURPRISE VAN OBAMA/DE DEMOCRATEN...? sn delicious SURPRISE VAN OBAMA/DE DEMOCRATEN...? sn google SURPRISE VAN OBAMA/DE DEMOCRATEN...? sn rss SURPRISE VAN OBAMA/DE DEMOCRATEN...? sn email SURPRISE VAN OBAMA/DE DEMOCRATEN...?
  1. 10 Reacties op “SURPRISE VAN OBAMA/DE DEMOCRATEN…?”

2. Door Luc lcdnlf op 10 augustus, 2010 | Reageer

Als ik de koersevolutie van de dollar en het goud bekijk, krijg ik de indruk dat men vanavond nieuws verwacht dat de verwacht dat de wereld in positieve zin op zijn kop zal zetten.

3. Door nico d b op 10 augustus, 2010 | Reageer

Inderdaad , geen hond die het zich afvraagt waar het geld vandaan komt…
    Er zijn er veel in de USA die nog raar gaan opkijken volgend jaar.

4. Door nico d b op 10 augustus, 2010 | Reageer

http://usawatchdog.com/when-will-financial-armageddon-begin/#more-2117

5. Door Jeroen op 11 augustus, 2010 | Reageer

Een klein plukje QE kregen we gisteren van de Fed. De beurzen zijn er alvast niet blij mee.

Verder was ons beloofd dat goud fors zou stijgen na 10 augustus, gebeurt ook nog niet echt.

6. Door Luc lcdnlf op 11 augustus, 2010 | Reageer

Misschien ben ik verkeerd, maar ik heb het gevoel dat de FED liefst een groots QE2 had aangekondigd, maar dat zij dat niet konden, vanwege de nu meer verspreide of algemene vrees voor hyperinflatie. Bovendien kan er een hemelsbreed verschil bestaan tussen woorden en daden.

7. Door Jeroen op 11 augustus, 2010 | Reageer

Luc, ik denk dat het Amerikaanse Congres echt wel toestemming moet geven voor een 2e ronde QE. Hoe bereik je dat als Fed? Door de boel eerst te laten verslechteren, lees: op zijn beloop te laten. Als deflatie ernstiger vormen gaat aannemen en de beurzen weer gaan zakken, worden de dames en heren Congresleden vanzelf erg nerveus en pas dan is het politieke pad vrij voor QE 2.0.

8. Door Jeroen op 11 augustus, 2010 | Reageer

Laurence Kotlikoff doet een boekje open over het tekort van de Amerikaanse overheid. Conclusie: niet 13 biljoen dollar, maar 202 biljoen dollar. Amen. 15 keer zo hoog als gerapporteerd en weggemoffeld, ‘off balance’ zoals dat heet.

http://www.bloomberg.com/news/2010-08-11/u-s-is-bankrupt-and-we-don-t-even-know-commentary-by-laurence-kotlikoff.html

9. Door Luc lcdnlf op 11 augustus, 2010 | Reageer

Jeroen, het hoogste cijfer dat ik een tijd geleden gelezen had, was 130 biljoen dollar. Dat is nu al een smak meer. Daarom dat ik sprak over dat verschil tussen woorden en daden. Het opkopen met vers gedrukt geld van de hypotheken is ook in stilte gebeurd en eens iedereen het weet, wordt het als een feitelijk gegeven voorgesteld, alsof het altijd al zo is geweest. Om buikpijn van het lachen te krijgen.

:) Binnen afzienbare tijd, blijven klassiek toiletpapier gebruiken en niet overstappen op versgedrukte dollars, hé. Je zou “bedrukt” kunnen rondlopen. :)

10. Door Luc lcdnlf op 11 augustus, 2010 | Reageer

Als goud niet wilt stijgen in dollars, ze stijgt in euro. De dollar lijkt terug de veilige haven te zijn, hmmmm????!!!!

11. Door Jeroen op 11 augustus, 2010 | Reageer

Ja, de euro krijgt vandaag weer een afstraffing van jawelste, met name van de USD en JPY. Had ik al gezegd, bij deflatiedreiging zijn deze twee valuta het best presterend. De rente in de VS en Japan is 0%, dus er is een carry trade in beide valuta: lenen tegen vrijwel 0% en dan beleggen in risicovolle assets. Als de angst toeslaat, wil men van die beleggingen af en moeten er dus dollars en yens worden gekocht om de schuld weer te egaliseren. En hopla, USD en JPY gaan weer de hoogte in.

Goud houdt alweer knap stand, terwijl je bij deflatie toch mag verwachten dat het metaal wat inlevert. Op zich niet verwonderlijk: er is deflatie en QE, dus dan je eigenlijk tegelijk cash hebben, maar ook weer niet. Dus dan maar goud. Het enige echte geld ;-) .

U dient in gelogd te zijn om een reactie te plaatsen.