EEN MILJARDJE MEER OF MINDER…

20 augustus, 2010 | door MHAAGEN |

wie kijkt daar nog van op als we het over de VS hebben, waar men tegenwoordig met honderden of zelfs duizenden miljarden dollars goochelt…  Van The Tycoon Report verneem ik vandaag dat de federale overheid 3 miljard dollars – bijkomend – ter beschikking stelt van de staten met de hoogste werkloosheid, om huiseigenaars te helpen hun hypotheekschuld te betalen.  Mijn vraag aan u is, vermits dit belastinggeld betreft : is dit verantwoord ? Kan en mag deze overheid zich dat nog wel permitteren ? En hoe wordt dat geld weeral besteed ? Niet goed, aldus T.T.Report :

The $3 Billion is going to these 17 states plus the District of Columbia (heck, they always throw DC in there on almost all spending bills):

Alabama, California, Florida, Georgia, Illinois, Indiana, Kentucky, Michigan, Mississippi, Nevada, New Jersey, North Carolina, Ohio, Oregon, Rhode Island, South Carolina, and Tennessee.

Interestingly, Arizona, which has one of the highest foreclosure rates among all 50 states, will not receive any money, because their unemployment rate is slightly lower than the national average.

Think that decision might have anything to do with the Arizona immigration bill?

The irony is that the foreclosure rates in the states that have been the worst over the last few years, like Nevada, California, and Florida, are actually beginning to show slight improvements.

However, Northwestern and Midwestern states such as Utah, Idaho, Colorado, and Illinois are now seeing larger increases in foreclosure rates, and no money will be going to those areas.

Stem of voeg toe aan:  sn nujij EEN MILJARDJE MEER OF MINDER... sn ekudos EEN MILJARDJE MEER OF MINDER... sn msnreporter EEN MILJARDJE MEER OF MINDER... sn bligg EEN MILJARDJE MEER OF MINDER... sn digg EEN MILJARDJE MEER OF MINDER... sn su EEN MILJARDJE MEER OF MINDER... sn delicious EEN MILJARDJE MEER OF MINDER... sn google EEN MILJARDJE MEER OF MINDER... sn rss EEN MILJARDJE MEER OF MINDER... sn email EEN MILJARDJE MEER OF MINDER...
  1. 6 Reacties op “EEN MILJARDJE MEER OF MINDER…”

2. Door Jeroen op 20 augustus, 2010 | Reageer

Belastinggeld? Welnee. Gewoon Ben Bernanke die een bedrag van 3 miljard in de computer typt en het naar de bankrekening van de staten stuurt.

3. Door nico d b op 20 augustus, 2010 | Reageer

Dat denk ik ook Jeroen. Dit krijgt ondertussen een (weliswaar uiteindelijk tragisch) comedy capers-gehalte.

4. Door Debby op 20 augustus, 2010 | Reageer

Zou het kunnen dat Ben als de echte kerstman de geschiedenis wil ingaan ? Zolang de kinderen in de droom geloven geen probleem zeker ;-)

5. Door Jeroen op 21 augustus, 2010 | Reageer

Nico, de centrale vraag blijft: hoe lang blijven mensen in een munt geloven als ze zien dat ze er zelf keihard voor moeten werken, terwijl de banken er met een druk op de knop een paar miljard ‘bij toveren’?

6. Door nico d b op 21 augustus, 2010 | Reageer

Jeroen, er bestaat zoiets zoals een sociologisch te bereiken punt, een cruciale drempel waarop de massa zich bewust word van een bepaalde zaak en dan een onomkeerbare reactie in gang zet.
    De vraag is inderdaad wanneer gaat dat zijn?
    In Amerika is de slechte economie het belangrijkste gespreksonderwerp geworden volgens een vriend van mij in de USA.

7. Door Jeroen op 21 augustus, 2010 | Reageer

Nico, als je een astronomisch bedrag ‘bij print’, maar de omloopsnelheid van geld (krediet) blijft laag, dan komt dat geld niet in de economie en zal er geen inflatie – of zelfs deflatie – optreden. De dreiging van die enorme berg met geld blijft echter wel intact. Zoals Weimar aantoonde, was de crux dat op een gegeven moment de bevolking het geld niet meer vertrouwde. Toen ging de omloopsnelheid binnen een paar weken hard omhoog en was de hyperinflatie een feit.

De vraag is: als de economie verder verslechtert, maakt dat de kans op zo’n wantrouwen in de munt kleiner? Japan heeft mega veel bijgeprint, zonder dat dat ook maar tot een greintje inflatie heeft geleid. Sterker nog, dankzij de 0% rente en de carry trade is de yen sterker dan ooit. Het gevaar blijft altijd op de loer, maar Japan toont aan dat je heel lang straffeloos kunt printen, zonder dat het tot hyperinflatie leidt. En tja, kan dat bij de dollar ook? Ik wou dat ik het wist ;-) .

U dient in gelogd te zijn om een reactie te plaatsen.