GERALD CELENTE OVER DE DOLLAR, DE EURO EN GOUD…

22 augustus, 2010 | door MHAAGEN |

U raadt waarschijnlijk al de richting die deze forecaster sinds 30 jaar met een superbe reputatie aangeeft : dollar – down; euro – down; goud – up.  Watch the video :

watwenooithoren.nl/index.php?item=176In cache

• Gerald Celente: Go for the gold! Video

- [ Vertaal deze pagina ]

• Zijn voorspelling voor 2011 valt grotendeels samen met die van mijzelf, al durf ik nog zo ver niet gaan als hij wanneer hij het heeft over een nieuwe oorlog met Iran en een kleine revolutie binnen Amerika.  Maar, zoals altijd : we shall see ! We leven in interessante tijden – wie was het ook alweer die dit eerste zei, we live in interesting times… 

• Stem of voeg toe aan:  sn nujij GERALD CELENTE OVER DE DOLLAR, DE EURO EN GOUD... sn ekudos GERALD CELENTE OVER DE DOLLAR, DE EURO EN GOUD... sn msnreporter GERALD CELENTE OVER DE DOLLAR, DE EURO EN GOUD... sn bligg GERALD CELENTE OVER DE DOLLAR, DE EURO EN GOUD... sn digg GERALD CELENTE OVER DE DOLLAR, DE EURO EN GOUD... sn su GERALD CELENTE OVER DE DOLLAR, DE EURO EN GOUD... sn delicious GERALD CELENTE OVER DE DOLLAR, DE EURO EN GOUD... sn google GERALD CELENTE OVER DE DOLLAR, DE EURO EN GOUD... sn rss GERALD CELENTE OVER DE DOLLAR, DE EURO EN GOUD... sn email GERALD CELENTE OVER DE DOLLAR, DE EURO EN GOUD...
    1. 7 Reacties op “GERALD CELENTE OVER DE DOLLAR, DE EURO EN GOUD…”

2. Door Jeroen op 22 augustus, 2010 | Reageer

Ik kreeg net mijn dagelijkse update van The Daily Crux in de mailbox en daarin stond een zeer interessant interview met een goud dealer. Hieronder een klein stukje daaruit.

Clark: Tell us how you would characterize supply right now.

Schectman: Fragile. Availability of product changes almost weekly. But it’s worse than that. When the market plunged 1,000 points in one day last month, two German banks bought about 35,000 or 40,000 one-ounce coins and cleaned out the Royal Canadian Mint overnight. Think about that: Two banks cleaned out one of the world’s preeminent mints in one day.

Then you have the Austrian Mint recently announcing they’re running into supply issues. And the U.S. Mint has been the model of inefficiency for the last several years. They have been either reluctant or unable to meet demand when it comes to Gold Buffalos, Platinum Eagles, and fractional Gold Eagles. They issue dribs and drabs of them, but certainly not enough to meet demand.

3. Door Jeroen op 22 augustus, 2010 | Reageer

Ook deze is aardig. Britse denktank denkt aan een 2e recessie en daarna sterk stijgende inflatie en een sterk stijgende economische groei:

http://www.nu.nl/economie/2317216/britse-denktank-verwacht-sterke-rentestijging.html

Ik geloof dat ze ‘groei’ met (hyper)inflatie verwarren.

4. Door shamrock op 22 augustus, 2010 | Reageer

Vraagje, wat doe je als de goud en zilver prijs straks door het plafond gaat. Verkopen voor een misschien waardeloos wordende euro of aanhouden voor een (misschien) nieuwe munt?
      Dit omdat wij maar een kleine bezitter van edelmetaal zijn,(300 munten en 4 ounce goud).

vr gr Bert

5. Door Jeroen op 22 augustus, 2010 | Reageer

Hier is het officiële artikel:

http://www.bbc.co.uk/news/business-11052076

Grappig dat steeds meer mensen in het scenario ‘eerst deflatie dan (hyper)inflatie’ geloven en daarvoor waarschuwen. Zouden banken daarom niet meer willen uitlenen? Als ze hyperinflatie vrezen en straks maar 3-5% op een lening vangen terwijl de inflatie boven de 10% gaat, dan leiden zij verlies….. Je zou haast als burger 20.000 euro gaan lenen, deze omzetten in goud en als de boel verdubbeld is, je lening direct aflossen met de verkoop van de helft van je goud. Heb je de andere helft gratis ;-) .

@ Bert: Marc Faber beveelt aan om goud te kopen en het niet meer te verkopen. Aan een waardeloze euro heb je zo weinig, tenzij je misschien in 1 keer je huis wilt afbetalen. Kans is uiteraard wel aanwezig dat de bank een afbetaling in een waardeloze euro niet meer accepteren.

6. Door Luc lcdnlf op 22 augustus, 2010 | Reageer

Ik zie ivm door het dak gaan van goud nog een ander scenario dan wat jij beschrijft, Jeroen. Er zijn langs alle kanten signalen dat er een te kort aan edelmetaal is om de steeds grote wordende groep gegadigden te bevoorraden. Terwijl er nog altijd een deflatie bezig is, kan er een “goldrush” of een squize out ontstaan. Daarbij denk ik aan de manipulatie van goud door de massale verkoop van futures en zo. Dan kan je gerust een deel van je goud verkopen en er meteen je huis mee effen zetten, omdat de euro dan nog niet waardeloos zal zijn. Wat je niet moet doen is je goud verkopen en er euro’s voor aanhouden. Dat zou wel eens nefast kunnen zijn.

7. Door Jeroen op 22 augustus, 2010 | Reageer

Ben ik met je eens, Luc. Je moet er vroeg bij zijn. Gebruik de deflatie en de dips om zoveel mogelijk goud in te slaan dat je wilt bezitten. Anders wordt de premie alsmaar hoger en ontstaan er tekorten.

Wat de inflatie van de Britse denktank betreft: als die voorspelling uitkomt – zware inflatie in 2012 – dan:

1. Gaat de obligatiemarkt zware klappen krijgen
      2. Worden staatsschulden onbetaalbaar
      3. Gaan er ongelofelijke verliezen plaatsvinden op interest rate swaps (namelijk bij diegenen die gokken op een langdurige rente van 0%)

Als de obligatiemarkt klapt, dan hebben we echt een probleem. Maar daarover lees ik in het artikel niets…..

8. Door Jeroen op 23 augustus, 2010 | Reageer

En dan vergeet ik nog een belangrijke: hoe zal het de huizenmarkt vergaan met sterk stijgende prijzen en 10 tot 15% hypotheekrente?

U dient in gelogd te zijn om een reactie te plaatsen.