DE DERDE JAAR VAN DE PRESIDENTIËLE TERMIJN IS HET BESTE…

24 augustus, 2010 | door MHAAGEN |

…voor de Amerikaanse beurs.  Dat heeft Mark Hulbert van de Hulbert Financial Digest uitgerekend en hij is doorvoor helemaal teruggegaan tot in 1896, de oprichting van de Dow Jones.  Dit is zijn bevinding :

Year of President’s term (9/30 to 9/30) Average Dow return

3 15.5%

Dit is de gemiddelde stijging van alle derde jaren van de vierjarige presidents-ambtstermijn.  Als de geschiedenis dus een leidraad is, zou volgend jaar een heel mooi jaar moeten zijn voor de beurs.  Zoals altijd : we zullen het te weten komen…  Tussen haakjes : dat derde jaar voor Barack Obama begint binnen twee maanden…

Stem of voeg toe aan:  sn nujij DE DERDE JAAR VAN DE PRESIDENTIËLE TERMIJN IS HET BESTE... sn ekudos DE DERDE JAAR VAN DE PRESIDENTIËLE TERMIJN IS HET BESTE... sn msnreporter DE DERDE JAAR VAN DE PRESIDENTIËLE TERMIJN IS HET BESTE... sn bligg DE DERDE JAAR VAN DE PRESIDENTIËLE TERMIJN IS HET BESTE... sn digg DE DERDE JAAR VAN DE PRESIDENTIËLE TERMIJN IS HET BESTE... sn su DE DERDE JAAR VAN DE PRESIDENTIËLE TERMIJN IS HET BESTE... sn delicious DE DERDE JAAR VAN DE PRESIDENTIËLE TERMIJN IS HET BESTE... sn google DE DERDE JAAR VAN DE PRESIDENTIËLE TERMIJN IS HET BESTE... sn rss DE DERDE JAAR VAN DE PRESIDENTIËLE TERMIJN IS HET BESTE... sn email DE DERDE JAAR VAN DE PRESIDENTIËLE TERMIJN IS HET BESTE...
  1. 5 Reacties op “DE DERDE JAAR VAN DE PRESIDENTIËLE TERMIJN IS HET BESTE…”

2. Door nico d b op 24 augustus, 2010 | Reageer

Dan zal Barack O. toch wel de uitzondering op de regel zijn. Het ziet er in de USA alweer fantastisch uit vandaag :-) In denk dat de wet van Murphy meer van toepassing is bij die kerel.

3. Door Luc lcdnlf op 24 augustus, 2010 | Reageer

Ideaal voor het voeden van rassenhaat op basis van huidskleur. De arme man heeft nog geen sjans (=geluk) gehad tijdens zijn ambtstermijn.

4. Door Jeroen op 25 augustus, 2010 | Reageer

Een guru die ik al langere tijd volg, is Jim Willie. Hij heeft enorm veel kennis over wat er in de goud/zilvermarkt en in de bankenwereld gebeurt. Dit is een artikel van hem van gisteren, waarin hij spreekt over een enorme dollar devaluatie eind dit jaar:

‘A highly reliable sage source from the gold banking world and international consulting is loaded with deep insight, vast experience, solid connections, ongoing relationships, privileged insider information, and diverse industries tied to banking. He tipped the Jackass off in early August 2008 as to the weekend of September 15th being one to mark in history as three great failures would occur. He gave one month advanced notice of a locus of failure in three places, with great urgency. My guesses of Lehman Brothers and Fannie Mae were correct, but a blank came on the third which turned out to be AIG. He has frequently shared a viewpoint on the inevitable USTreasury default in the coming years. He first enlightened me as to the USFed resignation pathway to default, after it was loaded to the gills in toxic irredeemable impaired assets that no banks wanted. As buyers of last resort, the USFed would choke to death. Rather than a citation of path to default, he shared a great risk of a major event. He said, “The USGovt will devaluate the US$ by 50% overnight in the not too distant future. They need 11 days to do this. If they push it, they can do it in 6 days. So look for a long holiday weekend as an opportunity. The best time to do this is the Christmas / New Year time window. They tried to do it in 2005/2006, but the Chinese put a gun to their heads in Washington and they backed down. You can slice and dice it as you like, but the USDollar is dead and so is the Euro. The systemic change will be a cataclysmic and traumatic event for the West, since all it stands for will go into the toilet in a blink of an eye. The period immediately following the collapse will be filled with violence and total breakdown of law & order. Keep an eye on Greece. It is the guinea pig and incubator for what is coming to Western societies.” He went on to mention some positive regenerative power left in the US people to reclaim their country and to restore its legal framework. Soberly, he warned it will be ugly, but loaded with great opportunity. So he sees a sudden massive USDollar devaluation with grand shock waves from vengeful reaction.’

5. Door Luc lcdnlf op 25 augustus, 2010 | Reageer

Het is moeilijk te geloven dat dit zal gebeuren. Alleen zijn de problemen zo groot dat het mij niet zou verbazen dat het ook effectief gebeurt.

Welke impact zal dat hebben op de economie, op de wereldhandel en op de euro? De grondstoffen verdubbelen zomaar eventjes in één klap in dollarprijs. De (centrale) banken die een massa Amerikaans schuldpapier in bezit hebben, zien hun (dollar)centen halveren. Zullen de banken terug in de rij gaan staan aan de deur van premiers en eerste ministers met de vraag “red aub mijn bank (en mijn zeer hoge bonus)”?

6. Door Jeroen op 25 augustus, 2010 | Reageer

Luc, toen ik het las vond ik het een ongeloofwaardig verhaal. Maar in de Grote Depressie devalueerde Roosevelt de dollar ook met 60%. Als de Fed in de gaten krijgt dat hun monetaire beleid niet werkt en dat deflatie de dreiging is en niet inflatie, dan wordt zij een kat in het nauw. En zoals bekend maakt die rare sprongen.

(Hyper)inflatie kan pas ontstaan als de extra reserves bij de banken worden uitgeleend. Maar ten eerste doen de banken dat niet, omdat veel van hun leningen slechter en slechter worden. En ten tweede glijdt de economie af naar een nieuwe recessie. Dat betekent dat bedrijven niet gaan investeren en eerder nog meer kosten gaan besparen en dat consumenten zeer zeker ook niet gaan lenen en spenderen. Integendeel, ze gaan juist op de rem staan. In Europa wordt dat effect nog verder versterkt door een strak bezuinigende overheid.

Ik zie inflatie pas ontstaan als de economie werkelijk verbetert en het sentiment van pessimisme draait naar optimisme. Volgens mij is dat nog jaren van ons verwijderd. Dus we gaan hetzelfde lot tegemoet als Japan: enorme overheidstekorten, deflatie, nauwelijks groei, pessimisme regeert. Helaas, er is niets aan te doen.

U dient in gelogd te zijn om een reactie te plaatsen.