BRIEF VAN EEN ABONNEE…
27 augustus, 2010 | door MHAAGEN |
To: “Marc Haagen” <marc.haagen@telenet.be>
Sent: 27/08/2010 7:40:51
Subject: Re: HAAGEN INVEST
Beste Marc,Ik verheug me er al op om in het weekend uw nieuw nummer te lezen.Wat ik niet echt begrijp is de diverse interpreaties wat betreft de dollar. Uw collega Maarten (gratis info Beursbox) is toch nog positief over de dollar. Vele interessante beleggingen (dividend) zijn echter in dollars te beleggen. Sommige spreken over een 1//1 euro/dollar, daarna zou de dollar terug gaan dalen.Ik moet toegeven dat beleggen zonder professionele hulp eigenlijk niet meer te doen is als kleine belegger daar alles te complex wordt. In het weekend zal ik uw brief goed lezen !!Alvast bedankt !!MvgS
Beste S,
Uw enthousiasme doet mij goed… Ja, in deze kwestie – de richting van de USD – sta ik lijnrecht tegenover Maarten, met alle respect want het is een heel kundige en slimme man. Wat de uitkomst betreft zijn we het wel eens : de dollar gaat dalen en fel ook. Maarten ziet een pariteit euro/usd, ik zie het volgende : de dollar kàn inderdaad een poosje stijgen door de (verwrongen idee) vlucht naar “kwaliteit” – de dollar, meest in de vorm van de aankoop van staatsobligaties. Als dat het geval zou zijn, dan zal dat m.i. toch maar beperkt zijn. Daarbij loert er een veel groter gevaar (en daarmee licht ik al een tip of meer van de sluier voor dit weekend op) : een opzettelijke en officiële dollardevaluatie ! Van de ene dag op de andere worden de dollars in bezit dan 30 of 50 % minder waard… Ik denk dus dat er eerder een vlucht naar goud en zilver zal komen : je merkt nu al dat op slecht economisch nieuws, goud (en zilver) stijgen. Dat is een heel positief gegeven – voor wie genoeg goud bezit natuurlijk; got gold ?
Tot heel binnenkort !
Groetjes,
Marc
3 Reacties op “BRIEF VAN EEN ABONNEE…”
Door Luc lcdnlf op 27 augustus, 2010 | Reageer
Dat is het voordeel van je schuld in het buitenland te parkeren. Je kan je wanbeleid afwentelen op anderen.
Wat mij meer interesseer, is welke gevolgen dat zal hebben voor de wereldeconomie. Heel wat banken en centrale banken bezitten dollars. Dat is dan een feitelijke verarming van die bedrijven en landen.
Door MHAAGEN op 27 augustus, 2010 | Reageer
Inderdaad Luc; het lijkt vergezocht en onwaarschijnlijk, maar wat is er dezer dagen nog onwaarschijnlijk ? Het is net het soort van wanhoopsactie waartoe ik de Fed & C° in staat zie…
Door Jeroen op 27 augustus, 2010 | Reageer
Luc, de meeste valuta zijn niets anders dan een afgeleide van de dollar. Die zullen dus ook hard geraakt worden. Het WK geldontwaarding is in volle gang, de laatste die zijn munt laat dalen is de verliezer. Lijkt Japan op dit moment te gaan worden. De yen blijft enorm sterk.