BREAKING NEWS…
8 september, 2010 | door MHAAGEN |President Obama gaat een $350 billion jobs recovery plan aankondigen; de markten zien dit wel zitten, ah ja, elke junkie houdt van drugs. Nog meer stimuli dus, we hadden niet anders verwacht ! Benieuwd naar de details…
4 Reacties op “BREAKING NEWS…”
Door MHAAGEN op 8 september, 2010 | Reageer
Obama zal het Congres volgende plannen voorleggen :
- $50 billion infrastructuure investeringen zoals het repareren van wegen, snelwegen en treinwegen
- een permanente verlenging van belastingvermindering voor r&d voor bedrijven
- belastingverminderingen om voor 100 procent af te schrijven : nieuwe fabrieken en uitrusting tot 2011
De benodigde 350 miljard dollar zou bovenop de bedragen komen die de president nog steeds verlangt van de Senaat : 12 miljard steun voor kleine bedrijven en 30 miljard “to help unfreeze lending to small businesses”.
Het lenen moet dus “ontvroren” worden…
Dit is ook fijntjes gezegd op finance.yahoo.com :
“Mindful of the public’s anger over the mounting federal deficit, the White House has carefully avoided calling the new economic proposals a stimulus plan, like the $814 billion economic package Congress passed last year”.
Door Luc lcdnlf op 8 september, 2010 | Reageer
Toch kan ik één maatregel volledig onderschrijven.
- een permanente verlenging van belastingvermindering voor r&d voor bedrijven
Dat beschouw ik niet als een “pappen en nathouden” maatregel, maar als een steun die op langere termijn zijn vruchten zal afwerpen.
Door MHAAGEN op 8 september, 2010 | Reageer
Helemaal mee eens Luc, maar wat is er met het “suprkapitalisme” gebeurd dat het als een lamme man voortdurend moet ondersteund worden…?
Door Luc lcdnlf op 8 september, 2010 | Reageer
Het is als een pendel van een klok. Superkapitalisme was ooit een uitbuiting van het de meerderheid van de bevolking. Nu is het verlamd voor te veel regels en regeltjes, opdat niemand nadeel zou moeten ondervinden van het systeem. Bovendien kost dat alles handenvol geld. Dat werkt dan misbruiken in de hand en ontmoedigt ondernemen.
Nu moet die pendel terug in de andere richting, om een nieuw evenwicht te vinden tussen de twee uitersten die ik hier ietwat simplistisch beschrijf.