“GEEN DOUBLE-DIP”…

10 september, 2010 | door MHAAGEN |

Aldus de Belgische miljardair en man achter de beursgenoteerde holding NPM.  Als redenen voor dit optimisme, ook over de beurzen vanuit het standpunt van een langetermijn-belegger, geeft hij op : de Fed zal altijd de nodige stimuli geven, en de crisis is niet mondiaal, “kijk maar naar Azië”.  Ik vind zijn eerste uitlating eigenlijk bijzonder naïef maar…wie ben ik in vergelijking met Albert Frère…  Hoe denkt u erover ? Ik verneem het hier graag…  Oh ja hij zei er ook nog bij “zeker geen double-dip in de States”…

Stem of voeg toe aan:  sn nujij GEEN DOUBLE DIP... sn ekudos GEEN DOUBLE DIP... sn msnreporter GEEN DOUBLE DIP... sn bligg GEEN DOUBLE DIP... sn digg GEEN DOUBLE DIP... sn su GEEN DOUBLE DIP... sn delicious GEEN DOUBLE DIP... sn google GEEN DOUBLE DIP... sn rss GEEN DOUBLE DIP... sn email GEEN DOUBLE DIP...
  1. 3 Reacties op ““GEEN DOUBLE-DIP”…”

2. Door Jeroen op 10 september, 2010 | Reageer

1. De subprime crisis is onder controle
    2. Lehman Brothers is een gezond bedrijf
    3. Fannie en Freddie zijn voldoende gekapitaliseerd
    4. Er is geen huizen bubbel, de huizenmarkt zal stabiliseren
    5. Er komt geen recessie aan in 2008

Beroemde uitspraken van Ben Bernanke, voordat de ellende in 2008 uitbrak. Iedereen trapte erin, inclusief vele grote beleggers als Warren Buffett. Alle tekenen wijzen nu op een nieuwe recessie in de V.S. en zolang QE 2.0 niet is aangekondigd, wordt een recessie steeds waarschijnlijker.

Bovendien: misschien wordt QE 2.0 wel opgevat als een mislukking van het economisch herstel en zal het veel minder invloed hebben dan de QE van vorig jaar? Of wordt het bedrag zo groot, dat er acuut een dollar crisis ontstaat?

3. Door MHAAGEN op 10 september, 2010 | Reageer

Héél goed gezegd Jeroen ! Vooral jouw “bovendien” is interessant. Ik heb er zelf ook al aan gedacht : wie weet wat het effect zal zijn, misschien een massaal dumpen van de dollar door grote partijen ?

Wat Bernanke betreft : tja, als je zo hoog zit als jij mag je de domste dingen (of waren het leugens ?) verkondigen, of je blijft zitten of je wordt gepromoot. Ik denk dan aan Chancellor Gordon Brown van het VK die daarna Premier werd. Is dat ook niet wat het Peter Principle zegt (of heet dat anders) : je wordt zover gepromoveerd tot het niveau dat je niet meer aankan…

4. Door Luc lcdnlf op 11 september, 2010 | Reageer

Bernanke MOET leugens verkondigen, omdat het systeem als een kaartenhuisje is waarvan elk kaartje het vertrouwen van een individuele burger is. Elke keer dat iemand zijn vertrouwen verliest, verdwijnt er een kaart uit het kaartenhuisje en wordt het geheel meer wankel dan voorheen.

Het valt niet te ontkennen dat de crisis niet in Azië woedt, nog niet, want China is een afspiegeling van de U.S. geworden, met minstens één economische zeepbel zo groot als tien keer de Amerikaanse huizenmarkt zeepbel, toevallig ook in de vastgoedsector.

Valt de dollar om, dan is ook China goed geschoren, met hun reusachtige dollarvoorraad.

Een zeepbel moet springen of leeglopen, willen of niet, dus vroeg of laat is het daar ook prijs op één of andere wijze.

Maar die man die van een wolkenkrabber naar beneden sprong en de zevende verdieping passeerde, zei ook tegen zichzelf: “Voorlopig gaat alles nog goed.”

U dient in gelogd te zijn om een reactie te plaatsen.