Beursbox

SwissMoneyReport is fax spammer

Gepubliceerd door om 8:54
okt 202010

Het is een bedrijf dat via de fax Nederlandstalige spam rondstuurt aan iedereen die er niet om vroeg.
In die ongevraagde fax een advies richting een pennystock dat door de belegger gekocht zou moeten worden.

Ze geven de tip dus zomaar gratis weg, maar geven in de fax al wel een indicatie waarom ze dat doen. Ze handelen namelijk zelf ook in dit aandeel.
Hun belangrijkste verdienmodel is daarmee duidelijk en dat is puur het feit dat ze een heel klein aandeel kopen en dan zo veel mogelijk beleggers via fax spammen in de hoop dat deze aandacht voor dit pennystock hun eigen bezit in die aandelen meer waard zal maken.
Deze werkwijze is door mij al uitgebreid aan bod gekomen in het fraude en bedrog rapport dat ik geschreven heb. U kan dat rapport hier aanvragen: http://www.beursbox.nl/bedrog.pdf
Of ze zich volledig houden aan de Richtlijn Marktmisbruik vraag ik me af. Hun bedrijfsgegevens staan namelijk niet in de fax. Wel geven ze hun eigen positie in de fax aan.
Helaas bestaat er blijkbaar geen wet tegen spammen via de fax. De enige manier om hier dus hun handelswijze onmogelijk te maken, is massaal de fax de deur uit te doen.
SwissMoneyReport is de spammer en ik raad u aan vooral vanwege hun werkwijze geen zaken met hen te doen. Ze geven slechts in de kleinst mogelijke nog net leesbare letters hun website in de fax aan. Het bedrijf lijkt overigens vanwege de naam Zwitsers te zijn, maar de man die je moet benaderen als je contact wilt opnemen, heet Daniel Ritt Pietersen en heeft zijn adres in Almelo. Hij is buiten dit initiatief op Internet niet bekend en dat is wat mij betreft een rode vlag. Het bedrijf er achter is vervolgens Altanus Private Media Services Ltd met een adres in Londen en dat laat zien dat het zeer waarschijnlijk een Engelse Limited onderneming is. Ondanks die internationale wegen is het in feite gewoon een Nederlands initiatief. De Engelse onderneming lijkt overigens niet meer te bestaan…

Plaatsen/stemmen op NUjij Plaatsen/stemmen op eKudos Plaatsen/stemmen op MSN Reporter Plaatsen/stemmen op Bligg.be Voeg toe aan je Google bladwijzers Verstuur deze pagina per e-mail via Feedburner

Sorry, het reactieformulier is momenteel gesloten.