Beursbox

MET ZES MILJARD SHORT OP DE S&P…!

Gepubliceerd door om 11:17
jun 262011

Dat is de positie van een bepaald hefboomfonds.  Ongelofelijk met wat voor bedragen deze mensen goochelen hé…  Zij voorzien maar liefst een daling van 40 % – en U ? Wij vernemen het als altijd graag…

http://www.beursprognoses.com/analyse/1614/Met-6-miljard-dollar-short-op-de-VS

Plaatsen/stemmen op NUjij Plaatsen/stemmen op eKudos Plaatsen/stemmen op MSN Reporter Plaatsen/stemmen op Bligg.be Voeg toe aan je Google bladwijzers Verstuur deze pagina per e-mail via Feedburner

9 reacties aan “MET ZES MILJARD SHORT OP DE S&P…!”

1. Nou, 40% lijkt me erg overdreven. Want wat zou de katalysator daarvoor moeten zijn? Denken ze echt dat Bernanke achter de schermen de beurzen niet zal steunen via het PPT?

2. Erg, erg interessant is Lindsey Williams’ laatste radio interview. Hij geeft aan dat de crisis in het Midden Oosten in de 2e helft van 2011 gaat escaleren en dat er grote problemen met de olie bevoorrading gaan komen.

Het uiteindelijke doel? Het einde van de petrodollar! Dat is heftig, want met die petrodollars betalen de Amerikanen hun rente op Treasuries. Dus dat zal een harde klap voor de dollar betekenen.

Laten we het maar in de gaten houden de komende maanden, maar kijk dus naar het M-O en vooral naar Saudi-Arabië.

3. Het is meer dan een mooi verhaal. Het feit wat hier van zeer groot belang is, is dat dit soort beslissingen altijd van de een op de andere dag gebeuren. Je krijgt eenvoudig weg niet meer de kans een eenmaal genomen foute beslissing terug te draaien.

Visie en een beetje geluk is zeer belangrijk in deze.

Wat dit verhaal verder heel mooi illustreert is dat een wereldmunt op huidige basis zoals de dollar niet kan bestaan. De economische en culturele verschillen per land/regio zijn daarvoor te groot.

Voor wat het hedgefunds van dit artikel betreft, ik ben benieuwd of ze nog steeds zullen bestaan als QE3, of wat voor naam daar ook aan gegeven wordt, eenmaal in werking is gezet.

4. Ik vond trouwens een leuk artikel over TA, wat best aansluit op het shorten van de S&P, hoewel het meer algemeen is.

http://www.goldmoney.com/gold-research/the-limitations-of-technical-analysis.html

5. Zou het artikel dat Jeroen plaatste ongeveer hetzelfde vertellen als ik?

Combineer fundamentele analyse met technische analyse en neem enkel een positie in als beiden dezelfde richting aangeven.

Ik heb het vertikt om short te gaan op zilver en heb daarbij veel potentiële winst verloren. Maar ik vertik het nu ook met dezelfde hardnekkigheid al mijn zilver van de hand te doen. Voor de grote daling van april / mei, had ik een deel ervan verkocht en er goud voor gekocht, zodat beide edelmetalen ongeveer even veel waard waren in euro’s uitgedrukt.

Toentertijd is er hier stevig over gedebatteerd, maar achteraf is het een verstandige beslissing gebleken.

Geef zowel FA als TA zijn plaats in je beleggingsbeslissingen. Wees niet zo onverstandig enkel dat te omarmen waar je beter in thuis bent.

6. http://www.zerohedge.com/article/china-says-it-will-bailout-insolvent-european-countries

Zoals Jim Rickards terecht opmerkt, is dat lenen geen oplossing. We hebben het hier over een insolventie probleem, niet een liquiditeitsprobleem. Als een land insolvent is, is het alleen geholpen met een haircut op de schulden of een default.

Al dat geld lenen stelt alleen het onvermijdelijke uit en lost niets op, want het doet niets aan het fundamentele probleem: Griekenland kan zijn schulden niet meer afbetalen.

7. China doet niet anders dan zijn export afzet beschermen. Dat deden ze indertijd bij de Amerikanen en dat zullen ze nu (gaan) doen in de Eurozone.

Verder zijn ze bezig in ontwikkelingslanden grondstoffen en olie aan te kopen (veilig te stellen) d.m.v. grote investeringen in geld en mankracht. Ze hebben zich al in een hele reeks van strategische goederen ingekocht, door de aankoop van mijnen of daarin partnerschappen aan te gaan. De volgende stap wordt vrijwel zeker het sturen van militairen en militaire adviseurs om die regio stabiel te kunnen houden.

Goh, waar hebben we dit toch eerder gezien? Maar toch is het deze keer anders zal ik wel weer te horen krijgen.

En Luc, natuurlijk horen technische en fundamentele analyse voor een deel elkaar aan te vullen. Dat neemt niet weg, dat de TA meer aandacht besteed aan het sentiment en zorgt voor een betere timing van aan- en verkoopmomenten. Voor wat fundamenteel betreft, is dit heel vaak gericht op de buy and hold strategie en de zgn. insidertips. Welnu, ik ben geen persoon voor buy and hold en wordt al helemaal zenuwachtig als ik weer eens een insidertip hoor. Mijn haren gaan daarvan overeind staan.

8. […] informatie vind u hier: Beursbox Forum … This entry was posted in Beleggen voor beginners. Bookmark the permalink. ← […]

Sorry, het reactieformulier is momenteel gesloten.