Beursbox
aug 312011

Nu hebben wij toevallig (blanke) Zuidafrikanen naast ons wonen.  De mate van corruptie in dat land is onvoorstelbaar, blijkt.  On top of that : het nieuwe staatshoofd spreekt van nationalisaties en lijkt zich daarbij te spiegelen aan dat andere Afrikaanse land, Zimbabwe.  Niet zo best voor potentiële investeerders zou ik denken.  Onze buren zijn trouwens gevlucht voor het angstaanjagende geweld tegen blank én zwart met homejackings en carjackings, overal en alle dagen…

Plaatsen/stemmen op NUjij Plaatsen/stemmen op eKudos Plaatsen/stemmen op MSN Reporter Plaatsen/stemmen op Bligg.be Voeg toe aan je Google bladwijzers Verstuur deze pagina per e-mail via Feedburner

Een reactie aan “ZUID-AFRIKA – DE WEG OP VAN ZIMBABWE…?”

1. Wat je hier beschrijft is voor mij precies de reden geweest om alleen mijnbouwaandelen te nemen, die in Canada en Alaska hun mijnen hebben. Hoewel een aantal van die mijnen ook belangen hebben in Mexico en Colombia.

Geo-politieke verhoudingen zijn heel belangrijk in de mijnbouw en vormen m.i. het hoofdaspect op dit moment.

Los hiervan sprak in mijn geval ook mee de Canadese dollar. Iets overigens waar Luc een maand of zo geleden ook al eens op gewezen heeft. Ik wil zeker niet beweren dat ik dus ‘safe’ zit, maar politieke en valutaire onrust, die de mijnbouw zullen schaden, lijken mij in Canada minder voor de hand te liggen.

Sorry, het reactieformulier is momenteel gesloten.