Beursbox
sep 052011

Hongersnood.  Het zou niet meer van deze wereld mogen zijn.  Het is ronduit : SCHAN-DA-LIG !! Kunnen we hier iets aan doen ? Ik heb een idee : we verzamelen, hier op het Beursbox Forum, geld.  Een klein deeltje van onze winsten (en wie al langer deze site en soortgelijke andere zoals bv www.beurs.com bezoekt, moét veel geld verdiend hebben, nu al, en meer is op komst).  Laat ons hier en nu een bedrag inzamelen en storten, overschrijven ! Alle giften zijn welkom, groot en klein, alsook suggesties over hoe dit bedrag zo goed mogelijk te besteden.  Ik zal de inzameling leiden : U kunt als Belg overschrijven op rekening 063-1386628-48 met vermelding van uw naam of emailadres, en als Nederlander of niet-Belg op IBAN : BE11 06313866 2848 met BIC : GKCCBEBB, ten name van Marc Haagen, Ziptstraat 55, postcode 3078 Everberg, België. We houden de teller bij…  Ik geef het goede voorbeeld en zeg alvast 250 euro toe.  Heb afgelopen week weer zo’n 8000 euro verdiend dus het kan eraf.  Ik weet zeker dat u uw hart zult laten spreken, we moeten iéts doen, vindt u niet ?! Dus : overschrijven maar mensen én : suggesties aub ! VAN 6 TOT EN MET 9 SEPTEMBER IS HET OOK MOGELIJK ABONNEE TE WORDEN VAN WWW.HAAGENINVEST.COM TEGEN VERLAAGD TARIEF : 199 EURO IPV 249 EURO VOOR EEN JAAR – WAARVAN 49 EURO IN ONS AFRIKA FONDS KOMT.  MIJN EIGEN 250 EURO ZITTEN ER NU AL IN.  Méédoen hoor…!! De Tijd :

Vier miljoen mensen dreigen in Somalië om te komen van honger, nu ook een zesde regio – Bay – met acute voedseltekorten kampt. Zonder adequate respons is het voor 750.000 mensen binnen vier maanden te laat.
Een ondervoed kindje in het ziekenhuis van Banadir in Mogadishu (Foto Reuters)

De hongersnood in Somalië breidt zich verder uit. Het aantal acuut bedreigden loopt op. In juli raamden de Verenigde Naties dat 450.000 mensen in levensgevaar verkeerden, nu zijn het er al 750.000.

De bevolking van Somalië wordt vandaag op minder dan 8 miljoen geschat. De voorbije maanden zijn tienduizenden mensen omgekomen van de honger, van wie meer dan de helft kinderen.

Volgens de Food Security and Nutrition Analysis Unit (FSNAU) van de VN zal de toestand nog verergeren, als de hulpstroom niet aanzwelt. Tot dusver is nog maar 59 procent van de hulp die voor de Hoorn van Afika is gevraagd, toegekend.

Plaatsen/stemmen op NUjij Plaatsen/stemmen op eKudos Plaatsen/stemmen op MSN Reporter Plaatsen/stemmen op Bligg.be Voeg toe aan je Google bladwijzers Verstuur deze pagina per e-mail via Feedburner

16 reacties aan “HE, MET AL ONS GEPRAAT OVER GELD – EEN INZAMELING VOOR AFRIKA…!”

1. Dank aan Luc voor zijn spontane storting, hij is de allereerste ! De teller staat momenteel (inclusief mijn startbijdrage van 250 euro) op 447 euro. Dank ! Maar ik zou graag veel meer volk zien en ook : suggesties voor de aanwending…

2. 496 euro, komaan mensen, dat moet nog veel omhoog ! Spontane giften, abonnementen tegen verlaagde prijs, doen hoor… En suggesties natuurlijk !

3. Morgen de laatste dag voor een abonnement op Haagen Invest tegen verlaagde prijs; een vierde van het bedrag – 49 euro – gaat naar ons Afrika Fonds. Al zijn gewone giften natuurlijk evenzeer welkom. Actie mensen…!

4. De teller staat nog altijd maar op 498 euro, mensen dat moet meer worden ! Graag ook uw suggesties voor een zinvolle besteding…

5. Er is een eerste voorstel binnen voor een project :

Goedemiddag Marc,

Mag ik je bijzondere aandacht vragen voor het project van Winnie Asiimwe.
    Winnie doet geweldig goed werk, en zet zich enorm (belangeloos) in voor de mensen in Afrika ! Kindjes gaan dagelijks dood omdat ze zelfs geen schoon drinkwater hebben ! De belangrijkste elementaire zaken zoals schoon drinkwater en voedsel is er simpelweg niet of te weinig. Daardoor lijden er veel mensen, en overlijden veel kindjes.

Kijk eens op de website van;

http://www.nyabushozi.org

welk geweldig werk ze doen.

Ik hoop van harte dat dit geweldige project gesponsord kan worden.
    Dit project draag ik een warm hart toe.

Hartelijke groet,
    Christian Thans

6. Goedemiddag Marc,

Leuk om van je te horen. Ik ken Winnie persoonlijk. Ze onderhoud al jaren contacten in Afrika, en is zelf Afrikaanse. Ik weet het niet 100% zeker maar volgens mij zijn diverse familieleden van haar overleden omdat ze niet over schoon drinkwater kunnen beschikken…We kunnen ons dat wellicht niet voorstellen. Hier worden we al gek als we onze aandelen zien dalen..

7. Wat denkt u beste mensen, is dit voorstel het Project waardig ? Verneem graag uw opinie… Nog steeds 496 euro, we wachten nog even op méér…

8. Er is nog een tweede project aangebracht en wel door Tom Lassing van http://www.beursaccent.nl, die meteen een bijdrage levert van maar liefst 300 euro !! Dank u Tom ! Wat vinden jullie hier van :

http://www.smartkidsfoundation.nl/

Persoonlijk zou ik de opbrengst van ons Afrika Fonds – stand 796 euro nu – willen verdelen over beide projecten, 50/50. Ik verneem graag uw commentaar…

9. Eerste overschrijving naar het project aangebracht door Christian Thans :

Donation Details
    Confirmation number: 7BS15130HR925833W
    Donation amount: €423,00 EUR
    Total: €423,00 EUR
    Reference: website
    Contributor: Marc Haagen

——————————————————————————–

Recipient information
    Donations coordinator: Winfred ASIIMWE

Your Unconfirmed Address

Mailing information: Marc Haagen
    Ziptstraat 55
    3078 Everberg
    Belgium

Kind regards,

The PayPal Team

10. Dit is dus het eerste van twee projecten die we samen gesteund hebben :

http://www.nyabushozi.org/

Schoon drinkwater en onderwijs in Rwanda. Dank aan allen !!!

11. Hier volgt zo dadelijk meer info over het tweede project dat we gaan steunen :

http://www.smartkidsfoundation.nl/

12. Tweede overschrijving van de rest van onze verzamelde 845 euro, slimme kinderen in Ghana die we helpen verder studeren. Motto van de organisatie : ontwikkelingshulp…moet zichzelf overbodig maken ! Daarom ook dat deze kinderen, eens ze afgestudeerd zijn en geld verdienen, ook de verplichting aangegaan zijn om andere kinderen te helpen doen wat zijn deden – verder studeren. Heel interessant me dunkt. Ik hoop dat iedereen zich in dit en het andere project kan vinden en dank u van harte !

Name:
    Ruud Nassette (The recipient of this payment is Non-U.S. – Verified)
    Email:
    r.nassette@hccnet.nl

Total amount:
    -€422,00 EUR
    Fee amount:
    €0,00 EUR
    Net amount:
    -€422,00 EUR

Item amount:
    €422,00 EUR

Purpose:
    SmartKids Foundation
    Date:
    13 Sep 2011
    Time:
    03:33:50 PDT
    Status:
    Completed

Mailing Address:
    Marc Haagen
    Ziptstraat 55
    3078 Everberg
    Belgium

Funding Type:
    Credit Card
    Funding Source:
    €422,00 EUR – American Express Card XXXX-XXXXXX-X1001

This credit card transaction will appear on your bill as “PAYPAL *RNASSETTE”.

13. Hoi Marc,

Wauw ! Dat is schitterend om te horen !! Ik zal Winnie z.s.m. informeren.
    Dank zij jou kunnen weer een aantal kinderen en volwassenen overleven.

Heerlijk gevoel !

Hartelijke groet,
    Christian

14. Met veel plezier gedaan Christian… De dank gaat natuurlijk uit naar Luc, Marc, Dieter, Emiel, Jean-Pierre, Felix, Tom en Eric. Groetjes, Marc

15. Dear Mr Marc

thank very much for support nyabushozi project aim sure we can make difference and save one life at time thax again for your support the project

With kind regards

Winfred

16. Mr. Haagen, Dear Marc,

Many thanks for your online donation of 422 euro on September 13th , 2011.

You can be assured that the SmartKids Foundation will spend your donation well.

Would you like to know more about the work our organization can do thanks to your

gift, please contact us or check our website which is developed

http://www.SmartKidsFoundation.nl

We are incorporating also some reactions from your sponsors.

It would be much appreciated if write down in a few lines what you motivation is to support the SmartKids Foundation.

Kindest regards,

On behalf of the SmartKids Foundation

Ruud Nassette

Bestuurslid: PR en Communicatie

06-22446088

ruud@smartkidsfoundation.nl

Sorry, het reactieformulier is momenteel gesloten.