Beursbox
nov 242011

Volgend stuk in de Financial Times oppert het en het idee spreekt mij wel aan.  Ik ben benieuwd wat u hier van denkt…

By Jack Farchy
Financial Times, London
Tuesday, November 22, 2011

Ever since the eurozone bond markets first started to get the jitters, hedge fund managers have been whispering that gold could play a part in resolving the crisis.

Until recently this discussion has mainly been the preserve of gold market conspiracy theorists and backbench German politicians.

But now the use of gold to fund a eurozone bailout is coming closer to reality. Buried within a draft of the European Commission study on joint ‘eurobonds,’ reported by the Financial Times this week, is the suggestion that gold could be used as collateral for these bonds.  Lees verder op :

http://gata.org/node/10696

Plaatsen/stemmen op NUjij Plaatsen/stemmen op eKudos Plaatsen/stemmen op MSN Reporter Plaatsen/stemmen op Bligg.be Voeg toe aan je Google bladwijzers Verstuur deze pagina per e-mail via Feedburner

3 reacties aan “KAN DIT EEN OPLOSSING ZIJN : EUROBONDS MET GOUD ALS ONDERPAND…?”

1. Eurobonds met goud als onderpand zijn geen eurobonds. Hebben we trouwens al niet genoeg papieren goud? Dit lijkt me de zoveelste aanslag op de goudvoorraden van landen. Laten ze eerst maar eens dat leasegedoe met goud oplossen. Het is nu al niet te zeggen wie er nog over goud beschikt, laat staan als er eurobonds met goud als onderpand ook nog eens bijkomen. Sommige mensen roepen maar wat.

Wat anders wordt het als geld aan goud gekoppeld wordt. Alleen eurobonds is onzin.

2. Ik heb liever goud zonder eurobonds, of welke liability dan ook.

Sorry, het reactieformulier is momenteel gesloten.