MOOI INTERVIEW…
27 januari, 2012 | door MHAAGEN |10 vragen aan Brecht Arnaert
1. DÉ crisis is pas net begonnen en we moeten nog een heel eind. Kun je deze stelling onderschrijven of denk je er anders over?
Toen ik begin 2009, na de eerste hoopvolle berichten van “recovery” (Obama) op Facebook zei dat de crisis nog niet eens begonnen was, lachte zowat iedereen mij uit. Maar gaandeweg 2009 bleek hoe meer en meer Amerikaanse multinationals een bail-out moesten krijgen (Chrysler was daar maar één van). En wie daar optimistisch van werd zag hoe in er in 2010 in feite niets opgelost was: de schuld werd gewoon verschoven naar de belastingbetaler, waardoor nu niet enkel bedrijven in problemen zaten, maar hele landen. In 2011 kwam de kat eindelijk op de koord: de oorzaak van deze economische crisis is ons monetair systeem, dat we waarschijnlijk al in 2012 (maar wie zou er kwaad op me zijn als het uiteindelijk 2013 is?) zullen zien crashen. Dus ja, DE crisis moet nog komen. En het zal er een zijn van proporties die niemand nu voor mogelijk houdt: Weimar maal 198. Lees verder op http://www.edelmetaal-info.nl/2012/01/10-vragen-aan-brecht-arnaert/. Ons benieuwt het zeer wat u over deze en andere uitspraken denkt…!
U dient in gelogd te zijn om een reactie te plaatsen.