NIEUWE WEDSTRIJD FEBRUARI-MAART…!
1 februari, 2012 | door MHAAGEN |De prijsvraag is (dank aan Rene voor de suggestie) : hoeveel zal de WTI (West Texas Intermediate) crude oil in USD staan op 31 maart om 22:00 ? U kunt die prijs volgen op onder meer deze site : http://www.oil-price.net/?gclid=COmFleGH_qwCFdEj3godyBj1TQ. Dit is Amerikaanse olie, er bestaat ook Europese, dat is dan de Brent crude. Inzenden kan tot en met 7 februari als reactie op dit stukje. En nu het belangrijkste : de prijzen !
Als eerste prijs voor diegene die er het dichtst bij zit : het fysieke boek LIBERTY DEFINED, 2011, Engelstalig, een schitterend boek van Amerikaans Presidentskandidaat Ron Paul. Tweede prijs : het fysieke boek ENDGAME van John Mauldin, 2011, een knappe toekomstvisie over de schuldenproblematiek in de VS en Europa en…de titel voorspelt alvast weinig goeds. Derde prijs : de e-versie van mijn nieuwste boek DE GROOTSTE DEPRESSIE, 2012, essays over de toekomst van de de beurzen, olie, China, de VS, goud en zilver. Doet u allemaal weer mee ? Succes !!
Aardolie staat weer eens een keer in de belangstelling met de ban op Iraanse olie vanwege Europa en de boycotmaatregelen door de Verenigde Staten. De langere termijn vooruitzichten zijn eveneens positief met naar vele bronnen (en ook ik) stellen dat Peak Oil lag in 2010-2011 : er zal nooit méér olie opgepompt kunnen worden dan nu ! Maar wat zal de koers binnen twee maanden zijn ? Aan u om dat uit te maken…

24 Reacties op “NIEUWE WEDSTRIJD FEBRUARI-MAART…!”
Door rene op 1 februari, 2012 | Reageer
olieprijs 31-03-2012 2200 uur 111,11usd
Door Semini op 1 februari, 2012 | Reageer
usd 113,13
Door henk op 1 februari, 2012 | Reageer
USD 118.88
Door Gert op 1 februari, 2012 | Reageer
Ik gok op 97.11usd
Door Cees op 1 februari, 2012 | Reageer
125 usd
Door piet300 op 6 februari, 2012 | Reageer
105,80 $
Door hagepara op 6 februari, 2012 | Reageer
Ik ga voor usd 105.35
Door Jeff op 7 februari, 2012 | Reageer
USD 95,-
Door Pierre op 7 februari, 2012 | Reageer
Usd 93,13
Door MHAAGEN op 7 februari, 2012 | Reageer
Pierre, u nam al deel aan deze wedstrijd onder de naam Semini, deze tweede inzending “Usd 93,13″ wordt aldus gediskwalificeerd ! Speel het wel fair ja ?
Door Pierre op 7 februari, 2012 | Reageer
Leuk te zien dat uw administratie klopt. Vwb fairness : moest Semini winnen wordt de prijs sowieso weggegeven.
Door MHAAGEN op 7 februari, 2012 | Reageer
…aan Semini, zeker en vast ! U moet niet denken dat we iets tegen u hebben hoor, zoals gezegd u houdt mee het forum levendig en plaatst vaak goeie reacties…
Door Jeroen op 7 februari, 2012 | Reageer
$ 94,78
Door MHAAGEN op 8 februari, 2012 | Reageer
vanwaar die lage inschatting Jeroen, als ik vragen mag, in vergelijking met de meeste andere inzendingen ?
Door Pierre op 8 februari, 2012 | Reageer
Ik voorspelde nog lager maar dat telt dus niet mee. De trend naar lagere olieprijzen, tenminste op korte termijn is nu al zichtbaar. Dure olie is niet goed voor de economie en dat kan Amerika zich, vooral in de verkiezingstijd, niet permitteren. Vermits de prijs politiek wordt bepaald krijgt Amerika z’n zin. Als ik mag kiezen tussen beleggingen in olie en andere grondstoffen zal ik zeker voor de anderen gaan.
Door Jeroen op 8 februari, 2012 | Reageer
Twee redenen, Marc:
1. Ik gok erop dat er tot 31 maart nog niets met Iran gaat gebeuren en dat de gemoederen weer wat tot bedaren komen.
2. In het afgelopen jaar leidde een te hoge olieprijs altijd tot ingrijpen en een forse daling. Technisch gezien ziet olie er nu zwak uit, dus ik denk aan een daling tot $ 90 en dan weer stijging.
Als je naar de chart van olie kijkt, dan is er sprake van topvorming en meestal volgt er dan een daling. Dus ik ga contrair met mijn laagste voorspelling.
Door Hans op 8 februari, 2012 | Reageer
Ben het eens met Pierre en Jeroen ; alle berichten in de internationale pers zijn overigens van dezelfde strekking.
ps: dus contrair is dit eigenlijk niet.
Door Jeroen op 8 februari, 2012 | Reageer
Iedereen verwacht verdere stijging van de olieprijs door de dreiging van Iran, in die context is een daling voorspellen m.i. wel contrair, Hans!
Verschil van mening is goed. Als er idd ‘n oorlog tussen haakjes met Iran uitbreekt, zal de prijs wel de hoogte ingaan maar die stijging zal van erg korte duur zijn. Voor einde maart gebeurt er m.i. niets of niet veel in die regio niettegenstaande alle wapengekletter. Dus ‘n verdere daling van de prijs zie ik wel zitten en vind dat niet eens ‘n contraire gedachte.
Door Dick op 8 februari, 2012 | Reageer
Als Europa zijn olie nu elders moet kopen en niet meer uit Iran kan halen, wat doet de prijs dan?
Dick : je eindigt met ‘n vraagteken zoals ik. Ook dat gerommel in Libya heeft uiteindelijk maar ‘n muis gebaard vwb de olieprijs terwijl de productie nog lang niet op hetzelfde peil staat als onder Khadaffi. M.i. zijn er genoeg alternatieven.
Door ammehoela op 8 februari, 2012 | Reageer
Ook voor mij hoeft beleggen in olie niet. Coca Cola heeft ongeveer dezelfde kleur maar dan stap ik toch liever daarin want vooralsnog houdt de overheid daar z’n handen vanaf.
Door MHAAGEN op 17 februari, 2012 | Reageer
Heren (waar blijven toch de dames ?) : de uitbraak sinds gisteren gemerkt van de aardolieprijs ? Fundamenteel en qua momentum hebben we de trend mee, mijn abonnees en ikzelf hebben op tijd ook een positie ingenomen; spannend…!