0 % RENTEBELEID : VLOEK OF ZEGEN…?
10 februari, 2012 | door MHAAGEN |Dat is de titel van een mooi stuk dat u hier vindt : http://goudportal.nl/?itemstr=0-rentebeleid:-vloek-of-zegen. Gratis of zo goed als gratis geld, de slechtste oplossing maar…ook de enige oplossing die overheden en centrale banken nog rest. En als het nu nog zoden aan de dijk bracht… Ik vergelijk het graag met het volgende : “ze”, de powers that be, zijn een pad ingeslagen dat eigenlijk een doodlopende weg is, zij weten dat want zijn echt niet dom, omkeren echter gaat niet meer daarvoor is die weg te smal, ze zouden dan moeten toegeven verkeerd te hebben gekozen, carrières afgelopen, gezichtsverlies lijden, niet dus. Hij wordt ook almaar smaller maar…het is wel nog een heel eind. Het wachten is op een deus ex machina, “iets” dat ineens gebeurt, dat de zo noodzakelijke redding brengt. Helaas, ik geloof niet meer in sprookjes. U…?
3 Reacties op “0 % RENTEBELEID : VLOEK OF ZEGEN…?”
Door Jeroen op 11 februari, 2012 | Reageer
0% rente houdt in elk geval het papieren bouwwerk nog een tijd in stand. Het leidt echter wel tot steeds meer schevere allocatie van kapitaal. I.p.v. dat het naar de economie gaat en ten goede komt van banen, bedrijven en consumenten, komt het extra geld vooral in de financiële sector en zijn producten terecht. Dus die profiteren hier volop van.
Zolang het goedkope krediet niet door bedrijven en consumenten wordt benut om een nieuwe boom door spenderingsdrift aan te wakkeren, wordt deze scheve verhouding alleen maar groter en groter. En daarmee het verschil tussen de financiële wereld & de top 1% rijke mensen en de gewone man. Eens moet dit dan ook mis gaan, bij voorkeur doordat de gewone man het niet meer pikt.
Door MHAAGEN op 11 februari, 2012 | Reageer
inderdaad en dit laatste merk je overal meer en meer : Arabische lente, Occupy-beweging, Anonymous,…
Door Fininfo-be op 12 februari, 2012 | Reageer
Ik zag net een nieuwsitem over Griekenland. De rijke Grieken voelen amper iets van de crisis daar. De vastgoedprojecten springen daar nog steeds als paddenstoelen uit de grond. Toch onbegrijpelijk hé. Zoals Jeroen zegt, wordt de scheve situatie in wereld alleen maar groter en groter, net zoals in Griekenland. Totdat het volk het niet meer pikt, zoals in Griekenland.
Ik zou goud kopen, om aan de ondergang te ontsnappen en nu het nog kan:
http://fininfoblog.wordpress.com/2012/02/07/waarom-goud-nog-jaren-een-goed-idee-blijft/