JACHT GEOPEND OP DE GOUDKOPERS…

22 februari, 2012 | door MHAAGEN |

Veel Grieken hebben onlangs goud aangekocht omdat ze dat als een veilige investering beschouwen. De grote crisis van dit moment is reden dat er een run op het gouden edelmetaal ontstaan is en mensen hun bankrekeningen leeg halen.

De grote vraag naar goud heeft de aandacht van de Griekse financiële waakhond getrokken. De Financial Crimes Squad (SDOE) gaat de oorsprong van het geld onderzoeken waarmee goud wordt aangekocht. Banken reageerden onmiddellijk en stuurde de gegevens van ongeveer 600 klanten die goud hadden gekocht en de gegevens van klanten die het edelmetaal verkocht hebben sinds 2009.  Lees verder op :  http://www.goud.com/griekse-overheid-start-onderzoek-naar-goudaankopen/.   Denkt u dat, als het economisch slechter en slechter zal worden ook in onze contreien, “onze” banken hetzelfde zullen doen ? Big Greek Brother is watching in ieder geval…!

Stem of voeg toe aan:  sn nujij JACHT GEOPEND OP DE GOUDKOPERS... sn ekudos JACHT GEOPEND OP DE GOUDKOPERS... sn msnreporter JACHT GEOPEND OP DE GOUDKOPERS... sn bligg JACHT GEOPEND OP DE GOUDKOPERS... sn digg JACHT GEOPEND OP DE GOUDKOPERS... sn su JACHT GEOPEND OP DE GOUDKOPERS... sn delicious JACHT GEOPEND OP DE GOUDKOPERS... sn google JACHT GEOPEND OP DE GOUDKOPERS... sn rss JACHT GEOPEND OP DE GOUDKOPERS... sn email JACHT GEOPEND OP DE GOUDKOPERS...
  1. 17 Reacties op “JACHT GEOPEND OP DE GOUDKOPERS…”

2. Door Jaklien op 22 februari, 2012 | Reageer

En zeg nu niet dat ik niet gewaarschuwd heb.

3. Door Jaklien op 22 februari, 2012 | Reageer

Goud is dus niet echt die “veilige haven” zoals altijd wordt beweerd. En zeg vooral niet dat zoiets hier niet kan gebeuren.

4. Door Dick op 22 februari, 2012 | Reageer

Ik ben benieuwd naar hoe dit dan in zijn werk gaat. Kopen ze daar goud bij de banken zelf? Gaat het om goudrekeningen bij banken en/of andere instellingen? Is het pure bangmakerij? Het originele artikel van Bullionstreet geeft hierop geen antwoorden. Er is nog teveel onduidelijkheid voor mij om een echte mening te vormen.

5. Door Jaklien op 22 februari, 2012 | Reageer

Het probleem is dat veel mensen de overheid onderschatten want die hebben nog veel in hun trucendoos wees daar maar zeker van. De mensen die dit probleem wel kennen maar van hun goud, fondsen verkoop enz. afhankelijk zijn zullen dit natuurlijk nooit aankaarten want dan gooien ze hun eigen ruiten in.

6. Door Jeroen op 22 februari, 2012 | Reageer

Erg leuk artikel, waarin FOFOA Warren Buffett op de hak neemt om zijn mening over goud:

http://fofoa.blogspot.com/2012/02/yo-warren-b-you-are-so-og.html

7. Door Jaklien op 22 februari, 2012 | Reageer

Gisteren luidde het “alléén dreigementen”. Inmiddels “big brother is watching you”. Het kan inderdaad verkeren.

8. Door Luc lcdnlf op 22 februari, 2012 | Reageer

Bedenk wel, Jaklien, dat hier een onderzoek gedaan wordt naar de herkomst van het geld om goud te kopen, niet naar het bezit van goud. Aangezien het een sport is belastingen te ontduiken, wat iets anders is dan ontwijken, zullen er heel wat van die 600 niet echt gelukkig zijn.

Doen de Griekse ambtenaren eens hun werk, het is weeral niet goed.

9. Door Jeroen op 22 februari, 2012 | Reageer

Goud naar de $ 1778 vandaag, waaruit m.i. blijkt dat er inderdaad sprake is van ‘stealth QE’. Dat was al aan de aandelenmarkten te zien de afgelopen weken, maar nu ook olie en goud meedoen in de stijging, kan dat volgens mij de enige logische verklaring zijn.

10. Door Dick op 22 februari, 2012 | Reageer

Ja Luc, en hoe komen ze daar nu achter vraag ik me af. En als dat gaat via de banken, zoals het artikel aangeeft, waarom vragen ze niet eerst naar al die miljoenen die naar buitenlandse rekeningen gegaan zijn. Dat moet m.i. veel meer opbrengen en veel eenvoudiger zijn. Dus ergens klopt er niet veel van dat artikel.

11. Door Dick op 22 februari, 2012 | Reageer

Jeroen, jij hebt nog wel eens leuke antwoorden.
    Vraag: ik denk dat die miljarden aan zgn. valse staatsobligaties die onderschept zijn en waar Tom het over had, wel eens echte obligaties konden zijn. Wat denk jij?

12. Door Luc lcdnlf op 22 februari, 2012 | Reageer

Als het over 600 Grieken gaat, dan gaat het over hele grote aankopen. Hiermee heb je niet alle Griekse goudkopers te pakken, alleen de grote (wellicht niet de allergrootsten). Voor de goede orde is een grote aankoop van edelmetaal niet een aanwijzing van mogelijke fraude.

Anderzijds lees je dan ergens dat van alle Griekse artsen de grote meerderheid minder dan 13000 euro per jaar verdienen. Toevalf of niet, maar dan moet je geen belastingen betalen. Tja, hoe realistisch is zo’n klein inkomen?

Hier in Vlaanderen heb ik nog gehoord van een bedrijfsleider die de quad van zijn zoon in het bedrijf zou hebben ingeschreven als kuismachine.

In een maatschappij waar fraude ten opzichte van de staat ingeburgerd en algemeen aanvaard is, zal er nog heel wat boven water komen, eer alles weer min of meer aanvaardbaar verloopt. Die corruptie of minstens profitariaat uit de maatschappij krijgen, duurt gemakkelijk vijftien jaar of langer.

Deze gedachte zal al beter passen in het kader van dat onderzoek naar 600 goudkopers, dan iedereen bang maken voor het bezit van goud, omdat ze plots staatsvijand nummer 1 zouden zijn geworden. Tenminste als je het mij vraagt.

13. Door Jaklien op 23 februari, 2012 | Reageer

Mij persoonlijk maakt niemand bang voor het bezit van goud. Ik bezit ten andere genoeg. Wat ik alléén duidelijk wil maken is dat je jezelf zo goed mogelijk moet en kunt indekken.

14. Door Jaklien op 23 februari, 2012 | Reageer

Met dat indekken bedoel ik tegen de addertjes die wel degelijk onder het gras zitten als je het over “n veilige haven” hebt. Over die addertjes hoor je practisch niemand en dat stuit me tegen de borst. Daarom heb ik dus zelf m’n bedenkingen maar geplaatst. Leve het edelmetaal ;-)

15. Door Luc lcdnlf op 23 februari, 2012 | Reageer

Jaklien, dat is de juiste houding, die ik ook probeer te volgen. Zonder echt angst te hebben, toch aan de voorzichtige kant handelen.

16. Door Dick op 23 februari, 2012 | Reageer

Misschien dat dit bericht op mineweb in de 4e alinea wat meer licht op de situatie werpt.

http://www.mineweb.com/mineweb/view/mineweb/en/page504?oid=145823&sn=Detail&pid=110649

Hoezo geen onderpand? We zijn Griekenland gewoon aan het plunderen. Hoe lang kan dit nog doorgaan?

17. Door Luc lcdnlf op 23 februari, 2012 | Reageer

Dick, dank om het artikel onder de aandacht te brengen.

Ik heb het zo goed mogelijk vertaald en hier geplaatst: http://forum.beursbox.nl/2012/02/20/live-blog-griekenland/comment-page-1/#comment-25755

18. Door Dick op 24 februari, 2012 | Reageer

Nou, misschien duurt het niet zo lang meer:

http://xandernieuws.punt.nl/?id=654270&r=1&tbl_archief=

U dient in gelogd te zijn om een reactie te plaatsen.