Beursbox

PENSIOENFRAUDE IN JAPAN…

Gepubliceerd door om 13:51
feb 292012

Honderdduizenden Japanners lopen gevaar pensioen mis te lopen door een grootschalig beleggingsschandaal rond de Japanse firma AIJ Investment Advisors.   Lees verder op : http://www.rtl.nl/components/financien/rtlz/nieuws/2012/09/pensioen-honderdduizenden-japanners-in-gevaar.xml.  Kan zoiets hier ook gebeuren ? You bet en het zal niet het laatste dergelijk bericht zijn dat we lezen…  Vraag aan u : is ons pensioen(geld) veilig ? In Nederland alvast niet want die pensioenfondsen halen nauwelijks nog rendement en moesten onlangs korten…! Dat belooft voor de meeste andere dergelijke fondsen !

Plaatsen/stemmen op NUjij Plaatsen/stemmen op eKudos Plaatsen/stemmen op MSN Reporter Plaatsen/stemmen op Bligg.be Voeg toe aan je Google bladwijzers Verstuur deze pagina per e-mail via Feedburner

7 reacties aan “PENSIOENFRAUDE IN JAPAN…”

1. Hoorde net een verhaal van Kees de Kort dat in Amerika bedrijven geld LENEN van pensioenfondsen om…. hun pensioenpremies te betalen! Hoe gek wil je het hebben.

2. A, die geen geld heeft, leent geld bij B die geen geld heeft, om…B te betalen dus ? Waar hebben we dit eerder gehoord maar dan op iéts grotere schaal…?

3. Je bedoelt…. Europa!? Waar het ene failliete land geld leent om een ander failliet land overeind te houden?

4. Ik heb zojuist met afgrijzen naar de uitzending van afgelopen maandag van Radar zitten kijken. Ging deze keer over de SNS garantie certificaten. Voor veel mensen zat hier ook (soms heel veel) geld in voor de oude dag. Wat een ongelooflijke misleiding door de SNS van de gewone man heeft hier plaatsgevonden.

En weer moet er een consumentenprogramma aan te pas komen om het in de publiciteit te gooien op tv om er zodoende wat beweging in te krijgen (net als toen met de woekerpolissen).

De aflevering zal op uitzending gemist nog wel ergens te zien zijn. Maar je wordt er niet vrolijk van dus u bent gewaarschuwd.

5. De ING heeft in ik meen december er een aantal perpetuals uitgenomen tegen een koers van ca. 70%. Was groot nieuws, maar niemand weet dat nog of heeft het er nog over. Het is heel gewoon als je uitgekleed wordt, helaas.

Wat moeten ‘gewone’ mensen nou ook met dat soort dingen, vraag ik me af. Hetzelfde geldt voor achtergestelde leningen, zoals destijds bij de DSB. Of neem rekeningen waarop de rente gekoppeld is aan de euribor of een of andere index.

Trouwens de professionelen betalen nu een premie om bonds te mogen kopen i.p.v. een premie te krijgen. Dat is nog eens smart money.

Om woorden van Tom Lassing aan te halen ‘de gekke wereld van het zilver’ maak daar maar gerust ook ‘geld’ van. Iedereen heeft wel een mannetje dat alles voor hun regelt. De mensen willen gewoon belazerd worden. Jeroen heeft daarmee volkomen gelijk.

Als je iets niet begrijpt, stap er dan ook niet in.

6. Dick,

Je hebt gelijk. Als je het niet begrijpt stap er dan ook niet in. Maar juist omdat veel mensen geen kennis van zaken hebben was het logisch dat ze een tussenpersoon of financieel adviseur in de hand namen. Later bleek dat die het belang van de klant niet altijd voorop hadden staan. (bekijk hiervoor ook de hierboven genoemde radar uitzending maar) Zo ook tuinde ik vele jaren geleden in een woekerpolis.
    Nu weet ik wel beter. Vorig jaar heb ik naar aanleiding van alle publiciteit hierover de (woeker)polis “gratis” vroegtijdig kunnen beëindigen. Deze liep aanvankelijk dus ook via een tussenpersoon. Die wilde mij vorig jaar nog wel een keer adviseren wat ik met het geld uit die polis moest aanvangen. Zonder verder naar mijn financiële situatie, mijn achtergrond en mijn doelstellingen te informeren was het advies zonneklaar. Langjarig vastzetten tegen een kleine rente op een bankspaarrekening was het beste en wel bij de maatschappij waar de polis al liep. Ik wist genoeg en heb verder mijn eigen plan getrokken en uitgevoerd waar ik intussen zeer content mee ben.

7. Natuurlijk ben ik er zelf ook wel eens ingestonken, maar daar heb ik wel van geleerd. Mijn moeder was 84 toen ze haar ook nog een polis verkochten, looptijd 7 jaar. Toen ik Fortis daarop aansprak kreeg ik als antwoord: dat is toch goed voor de erfenis. Ik bedoel maar, die mensen hebben totaal geen gevoel in hun donder. Uiteindelijk heb ik alles teruggehaald voor haar en heeft ze daarmee nog kunnen doen, wat ze wilde.

Sorry, het reactieformulier is momenteel gesloten.