Beursbox
mrt 262012

We zitten zopas short treasury’s oftewel Amerikaanse staatsobligaties.  Een gedurfde zet maar een die potentieel enorm lucratief is.  Stel u even voor dat een stierenmarkt van 30 jaar oud ineens de andere kant opgaat ? Hogere intrestvoeten dus, ze komen vroeg of laat maar de actie van de afgelopen week zou weleens beslissend kunnen zijn.  Ik ken twee manieren om dit te doen, kent u ze ook ? Ik ben benieuwd naar uw antwoorden ! Plus : bent u het met mij eens of net niet ? Laat maar komen…  Oh ja, minstens één belangrijke belegger – hij is miljardair – is het alvast met ons eens :

Billionaire vulture investor Wilbur Ross told CNBC:

I think the greatest bubble that is about to burst is the 10-year and longer Treasury, because the idea that inflation is gone forever and for all time, and therefore these artificially low rates can last, is silly.  Lees verder hier : http://www.economicpolicyjournal.com/2012/03/wilbur-ross-long-term-bond-bubble.html

Plaatsen/stemmen op NUjij Plaatsen/stemmen op eKudos Plaatsen/stemmen op MSN Reporter Plaatsen/stemmen op Bligg.be Voeg toe aan je Google bladwijzers Verstuur deze pagina per e-mail via Feedburner

2 reacties aan “HAAGEN INVEST NEEMT EEN DUIDELIJK STANDPUNT IN…”

1. Marc, ik ben het ook eens met je standpunt.

Enige opmerking die ik maak is deze van timing. Niemand kan vooraf weten wanneer die zal bubbel zal barsten en hoe de ballon zal leeglopen. Of nu short gaan op de Amerikaanse staatsobligaties een juiste zet is of nog (veel) te vroeg is, zullen wij pas achteraf weten.

Daarom is het heel erg belangrijk het instrument om de Amerikaanse staatsobligaties te shorten zo te kiezen, dat je niet moet vrezen voor een expiratiedatum of stopploss. Bovendien moet de koper ervan, goed beseffen dat hij misschien heel erg geduldig moet zijn alvorens winst te kunnen oogsten.

2. Oei, Marc. Ik ben bang dat ik dit voorlopig niet met je eens ben. Amerika is er van de Westerse wereld het minst slecht aan toe, dat betekent dat bij oplaaiende problemen in Europa kapitaal naar de V.S. gaat vluchten. En dat betekent lagere rente in de V.S. en hogere aandelenmarkten in de V.S.

Een vergelijking: Japan heeft een 10-jaars rente van 1%. De V.S. zit nog boven de 2%. Ik zie de rente in de V.S. nog wel dalen naar die 1%. En het kan nog wel jaren duren voordat Amerika aan de beurt is met hun schuldprobleem.

Sorry, het reactieformulier is momenteel gesloten.