Beursbox

BRIC LANDEN TEGEN DE USD…

Gepubliceerd door om 7:00
apr 062012

De vijf grootste opkomende economieën hebben tijdens een ‘emerging market summit’ in New Delhi laten weten dat ze samen naar een alternatief zoeken voor de Amerikaanse dollar en de euro.  Lees verder op : http://biflatie.nl/artikelen/50-valuta/23939-brics-gaan-de-dollar-dumpen

Zullen hun plannen lukken denkt u en hoelang zal de USD het nog volhouden ? In de laatste pakweg twee jaar heeft die al 15 % van zijn koopkracht verloren…

Plaatsen/stemmen op NUjij Plaatsen/stemmen op eKudos Plaatsen/stemmen op MSN Reporter Plaatsen/stemmen op Bligg.be Voeg toe aan je Google bladwijzers Verstuur deze pagina per e-mail via Feedburner

6 reacties aan “BRIC LANDEN TEGEN DE USD…”

1. Het gaat ze zeker lukken, maar of dit zo gaat op de manier als in het artikel beschreven wordt, betwijfel ik.

2. Amerika kan één land aanvallen die de dollar wilt vervangen en kan één man met een smoes de bak indraaien om de status van de dollar te beschermen, maar vijf landen … dat is van het goeie te veel, denk ik. Bovendien komt dat bovenop een aantal bilaterale afspraken die ook noodgedwongen moeten geduld worden.

Af en toe hoor je een initiatief om de dollar te vervangen als wereldreserve munt. Een aantal zijn succesvol, maar daar wordt heel weinig ruchtbaarheid aan gegeven.

3. Een terzijde. Heel interessant vond ik het artikel van de London Trader, want ook hij heeft nu eindelijk door wat er gebeurt. Voor mij is dit steun uit een onverwachte hoek.

Ik vertel al wat langere tijd over de algoritmes en hun gevolgen en ik zocht het ook steeds in het oosten. Alle manipulatie verhalen over de FED, Bullion Banks, dit is in feite onzin. De ware manipulatie, als je dat zo mag noemen, komt vanuit het oosten. De FED en Bullion Banks worden eenvoudig weg ‘gebruikt’, maar hebben dit zelf nog steeds niet echt in de gaten.

Ze hebben PAGE tegen kunnen houden, door te proberen dit in handen van de Rothschilds of wat voor ‘elite’ partij dan ook te spelen. Dat daar oppositie op zou komen, stond voor mij als een paal boven water. Wel het blijkt dus volgens de London Trader, dat ze de algoritmes gekraakt hebben.

Het grappige is nu dat deze kraak van de algoritmes er al vaak toe geleid heeft dat een beweging inzette voordat de FED of Bullion Banks iets ondernamen. Ik omschreef dat als ze hebben 10.000 contracten geofferd om een veel betere aankooppositie te krijgen. Het ziet er naar uit, dat dit dus werkelijk zo is en dat heeft onze arrogante westerse wereld tonnen goud gekost, die we straks wel eens heel hard nodig kunnen hebben.

http://kingworldnews.com/kingworldnews/KWN_DailyWeb/Entries/2012/4/5_London_Trader_-_Feds_Global_War_Against_Gold_Escalating.html

4. M.i. gaat de Usd het nog zéér lang volhouden. In ieder geval langer dan ik maar ik ben dan ook op ’n gezegende leeftijd zoals men dat placht te noemen. De usd is zelfs alweer ’n status aan het opbouwen als safe heaven. In ieder geval, onderschat de green buck nooit. Ik ben allang werkzaam in de scheepvaart en de zeevrachten zijn nog altijd in Usd muv pak de kustvaart Noordzee/Middelandse zee. Géén enkele reder heeft nog aversie tegen de Usd en, geloof me vrij, reders weten echt wat ze doen en zijn op dat gebied véél bereisder, letterlijk en figuurlijk, dan de z.g. financiele experten.

5. Gaat Amerika de dollar redden als reserve wereldmunt door QE3 achter wege te laten en zo de goudprijs te drukken en de dollar de hoogte in te jagen ????? Laat nu de andere Westerse landen maar eens met geld smijten om de economie uit het slop te halen en de beurzen

6. Gaat Amerika de dollar redden als reserve wereldmunt door QE3 achter wege te laten en zo de goudprijs te drukken en de dollar de hoogte in te jagen ????? Laat nu de andere Westerse landen maar eens met geld smijten om de economie uit het slop te halen en de beurzen omhoog te krijgen !!!!! Het zal toch niets uithalen :

http://beursdetective.nl/beursdetective/35-wil-fed-geen-qe-vanwege-iran

Sorry, het reactieformulier is momenteel gesloten.