Beursbox

DE OMSLAG, EERDER VROEGER DAN LATER…?

Gepubliceerd door om 7:00
apr 122012

Aanzet tot de omslag

Hoewel we in onze regio gewend zijn geraakt aan het “schuld met schuld vergelden”, komen er intussen van buiten het euro- en dollardebiet signalen die duiden op een sterk toenemende afkeer van de verkrachting van de koopkracht van ’s werelds belangrijkste munten.  Lees verder op http://www.edelmetaal-info.nl/2012/04/aanzet-tot-de-omslag/.  Wanneer denkt u dat “de” omslag zal komen ? Ik kan er zelf geen tijdstip op kleven maar het zàl geschieden eens…het VERTROUWEN weg is, wat u…?

Plaatsen/stemmen op NUjij Plaatsen/stemmen op eKudos Plaatsen/stemmen op MSN Reporter Plaatsen/stemmen op Bligg.be Voeg toe aan je Google bladwijzers Verstuur deze pagina per e-mail via Feedburner

3 reacties aan “DE OMSLAG, EERDER VROEGER DAN LATER…?”

1. Ik zou niet zeggen “eerder vroeger dan later” Neen, de Chinezen hebben er alle belang bij deze situatie zo lang mogelijk te laten duren. Ze moeten dus heel planmatig te werk gaan en stelselmatig hun dollarvoorraad afbouwen en hun goudvoorraad opbouwen. 3000 miljard dollar aan een relatieve waarde op de wereldmarkt dumpen, is niet niks.

Daarom verwacht ik niet dat er snel een einde komt aan deze situatie van een te lage goud- en zilverkoers. Of het zou moeten zijn dat het westerse blok er genoeg van krijgt en meer belang ziet dat China zijn goud duurder moet inkopen, dan dat de westerse bevolking denkt dat edelmetalen “niets” waard is, zoals ik onlangs iemand hoorde beweren.

2. Eigenlijk krijgen wij hiermee een nieuwe bijkomende barrometer om min of meer te bepalen wanneer de accumulatieperiode van goud voor de Chinezen én voor ons voorbij zal zijn. Dat is wanneer de Chinezen bijna geen dollars meer hebben. Volgens de schatting in het artikel hebben wijnog 8 jaar de tijd om zelf ook een voorraadje fysiek edelmetaal op te bouwen. Dat is dan ergens tot 2020.

Ik ben benieuwd of het zo lang zal duren. Jeroen of Dick heeft een artikel aangewezen waarin 2016 als “streefdatum” werd naar voor geschoven.

3. Eerlijk gezegd is het grappig om te zien dat er nu meer en meer commentatoren zich uitlaten in de geopolitieke sfeer. Iets dat we een jaar geleden nog nauwelijks tegenkwamen.

Wat daarbij tot op heden door diezelfde commentattoren nog steeds over het hoofd gezien wordt is dat een fors aantal aspecten, die nu besproken worden, teruggrijpen op jarenlange termijnplanning die echt al jaren geleden in politieke toespraken en samenwerkingsverbanden zijn vastgelegd. Ik noem een paar namen Greenspan, Bernanke, Putin, de SCO, IMF. Over het algemeen verguisde personen en organisaties, maar niettemin in hun destijds gedane uitspraken, kunnen we veel van de huidige strategiën terugvinden.

Sorry, het reactieformulier is momenteel gesloten.