Beursbox
apr 172012

Zij hebben gekocht op de dip – u ook ? We lezen het verhaal op Goud.com :

“China heeft in februari dit jaar 40.000 kilo aan goud geïmporteerd van Hong Kong. Vorig jaar bedroeg de goudimport uit Hong Kong 3.115 kilo, dit betekent 13 keer weinig als dit jaar”. Het vervolg vindt u hier : http://www.goud.com/china-importeert-in-de-eerste-twee-maanden-van-het-jaar-massaal-goud-uit-hong-kong/

Plaatsen/stemmen op NUjij Plaatsen/stemmen op eKudos Plaatsen/stemmen op MSN Reporter Plaatsen/stemmen op Bligg.be Voeg toe aan je Google bladwijzers Verstuur deze pagina per e-mail via Feedburner

7 reacties aan “CHINESE GOUDIMPORT UIT HONG KONG OP RECORD…”

1. Dick is de eerste geweest om het idee hier te opperen. China profiteert massaal van de lage prijs van goud.

Het is maar een kwestie van tijd om hogere goudprijzen te krijgen. Hoe lang zullen de westerse centrale banken de illusie dat hun munt nog waardevol is, belangrijker vinden dan de daadwerkelijke verarming door de verkoop van goud onder de echte waarde.

Je kan mij niet vertellen dat zij niet al veel langer door hebben dan wij. Moeten ze bang zijn dat hun systeem uit elkaar zal vallen door een bankrun ten voordele van goud.

2. In tegenstelling tot veel anderen denk ik dat de goudprijs nog altijd erg hoog is, dat buy and hold nog net gaat, maar dat het zeker het moment niet is om te kopen. Dit jaar verwacht ik ’n zijhwaartse beweging of ’n terugval tot usd 1500 of lager. En vwb de “echte” waarde van goud : wie die kent mag opstaan.

3. Ik denk dat iedereen zich goed moet realiseren dat Hong Kong hetzelfde als China is. Dus als het bericht zegt dat China uit Hong Kong importeert is dit nonsense gezien vanuit het standpunt dat China hiermee zijn voorraden opvoert. Het is net zoiets als er in Amerika goud uit Fort Knox naar de New York vaults zou gaan.

Het bericht zou anders gelezen kunnen worden als Hong Kong die 40.000 kg geimporteerd heeft vanuit het buitenland.

Aangezien het niet duidelijk is hoe de zaak werkelijk in elkaar steekt, lijkt het me beter dit bericht voorlopig dan ook te negeren.

4. Hoi Dick, je vergelijking gaat hier wel wat mank, want Hong Kong is wel degelijk iets anders dan China.
    Het is echter wel zo dat ze nu beide onder controle van China staan en je dus inderdaad ook stellen dat de Chinese regering dit goud alleen maar ‘veiliger’ heeft weggezet in haar eigen kluizen in plaats van de toch wat ‘externe’ kluizen van Hong Kong.

5. Aangezien ik geregeld op de kap van China zit, hier een video die positief is over zijn economie:

VIDEO: China neemt de wereld over!

http://www.express.be/invest/nl/news/0a82e43120a75939c1a784520935f1ff/171241.htm

6. Misschien dat je mijn stukje over Hong Kong eens zou moeten lezen, Tom. Staat op Goudportal.

7. Luc, bedankt. Geloof het of niet, maar ik was net bezig met een soortgelijk stukje over China’s misonderkende rol. Voor mij komt dit filmpje dus, waar ik het overigens mee eens ben, op een heel goed tijdstip.

Sorry, het reactieformulier is momenteel gesloten.