Beursbox

WEDSTRIJD JUNI-JULI…!

Gepubliceerd door om 10:18
jun 012012

De wedstrijdvraag luidt : wat zal de prijs zijn in USD van de Brent Crude Oil (nu op 101,71 USD) op 31 juli 2012 om 22:00 onze tijd ? Inzenden kan als reactie op deze mail tot en met woensdag 6 juni.  Er zijn weer leuke prijzen te winnen natuurlijk ! De hoofdprijs voor wie er het dichtst tegen zit is het Engelstalige boek Endgame van John Mauldin, en de tweede prijs het eveneens Engelstalige boek Liberty Defined van Dr. Ron Paul.  Wie niet voldoende Engels verstaat kan altijd ruilen voor mijn recentste boek in e-vorm, De Grootste Depressie En Andere Voorspellingen.  Op volgende pagina kunt u de stand van de Brent volgen : http://www.oil-price.net/?gclid=COmFleGH_qwCFdEj3godyBj1TQ.  Europa heeft besloten binnenkort geen Iraanse olie meer af te nemen, dit onder druk van de Verenigde Staten.  Wij verbruiken hier Brent, Noordzee-olie; in de States is dat dan weer de Western Texas Intermediate.  Er is een groot prijsverschil tussen beide.  Het is de Brent die ons hier interesseert.  Op de lange termijn is er voor olie in het algemeen maar één weg en dat is : omhoog.  Maar wat zal er op korte termijn gebeuren ? Aan u om dat uit te zoeken.  Er is de vertragende wereldeconomie, het schaarser worden van Brent door geen Iraanse olie meer te zullen afnemen, maar er is ook het volgens mij en anderen al bereikt hebben van Peak Oil, de toestand waarbij er wel nog genoeg olie is maar tegen een steeds hogere prijs.  Niet makkelijk in te schatten allemaal…  Veel succes !

Plaatsen/stemmen op NUjij Plaatsen/stemmen op eKudos Plaatsen/stemmen op MSN Reporter Plaatsen/stemmen op Bligg.be Voeg toe aan je Google bladwijzers Verstuur deze pagina per e-mail via Feedburner

10 reacties aan “WEDSTRIJD JUNI-JULI…!”

1. 97,96 USD

2. 88,88 Usd

3. Moeilijk, want de prijs van olie zal afhangen van eventueel ingrijpen van de centrale banken en de Fed in het bijzonder in juni. Nu de markten snel wegzakken en Europa verder verslechtert, lijkt het me dat er een of andere stimulus programma komt weer een stap dichterbij.

Ik ga daarom voor $ 95.

4. Ik ga voor 103.77usd. Groetjees !

5. Ik gok op 87,02 USD, factoren die de prijs beinvloeden zijn talrijk en onvoorspelbaar…dus iets anders dan een gok lijkt me lastig.

6. 110
    🙂

7. Ik ga voor 105 USD

8. Ik heb nog steeds geen superzuinig autootje, dus ik hoop/gok op $83

9. Ik denk 91 dollar.

10. ik ga deze wedstrijd waarschijnlijk niet winnen 🙂

Sorry, het reactieformulier is momenteel gesloten.