Beursbox

“HET IS VOOR UW GOED…!”

Gepubliceerd door om 7:00
jun 062012

Michael Bloomberg, de burgemeester van New York, toverde vorige week een nieuw omstreden plan uit zijn hoed.  Lees verder op http://blogs.tijd.be/bigapple/2012/06/frisdrankverbod.html.  Na de sigaret nu ook de frisdrank, wat wordt het straks ? De volle boter ? Een pak friet ? Een cervela ? Ach, deze burgervader heeft het toch zoooo goed met de Amerikaan voor, het is echt ontroerend…  Verbieden, bestrijden ? Daarvoor moet je bij de overheid en de politiek zijn, zo blijkt.  Wel IK hé, IK bepaal ZELF wel wat goed of slecht voor me is, daar heb ik liever GEEN politicus bij nodig die mij komt vertellen wat ik wel en niet mag.  Nah ! Hoe denkt U hier over…?

Plaatsen/stemmen op NUjij Plaatsen/stemmen op eKudos Plaatsen/stemmen op MSN Reporter Plaatsen/stemmen op Bligg.be Voeg toe aan je Google bladwijzers Verstuur deze pagina per e-mail via Feedburner

7 reacties aan ““HET IS VOOR UW GOED…!””

1. Ik zie al die geboden en verboden ook totaal niet zitten. Zo eet ik b.v. bijna iedere dag ’n curryworst speciaal en dit tot grote ergernis van m’n vrouw. Als ze daarover begint te melken zoek ik het gezelschap van m’n koe-en of andere beesten.

2. Charel : Boma light en Boma Gourmet zijn ook aanraders hoor. Bij grote afname krijgt u ze van mij aan ’n vriendenprijsje.

3. Ik denk Marc, dat je het belangrijkste blijkbaar niet kunt accepteren. En dat is, dat jij en ik het bezit zijn van de politici, tenminste zo denken zij daarover. En wat je bezit daar kun je mee doen en laten wat je maar wilt, nietwaar?

De Megastallen, waar in Nederland de laatste tijd weer veel over gesproken wordt, zijn nog niets in vergelijking met de Megastal Nederland zelf. Alleen beseffen wij dat nog niet. We worden biologisch verantwoord uitgekleed.

4. Eerst stoppen met roken, dan gezonder eten en vervolgens meer bewegen.

Straks moet de New Yorker bewijzen dat hij elke dag 10.000 stappen heeft gezet. Dat is namenlijk de norm van de minimale noodzakelijke beweging om gezond te blijven.

Het gerucht gaat dat de politici er aan denken een identiteits-chip bij elke mens in te planten. Kunnen ze meteen een stappenteller in die chip inbouwen, zodat fraude onmogelijk is.

En aangezien auto’s de neiging hebben, het stappen te “verhinderen” kunnen die meteen zwaarder belast worden of desnoods afgepakt worden van hen die chronisch te weinig stappen.

We staan nog maar aan het begin van de betutteling.

5. Die 10k stappen is voor mij geen enkel probleem. De frituur waar ik die curryworsten speciaal ga halen is al ’n kilometer te voet en dan m’n boerenwerk er nog bij.

6. En ik knijp wreed graag de katjes in het donker ; dat zal toch ook niet in de ban gaan hoop ik ?

7. Dat is al lang in de ban, Bavo, maar dat botst aardig met de natuur van de mens.

Sorry, het reactieformulier is momenteel gesloten.