Beursbox

WEDSTRIJD : LIJSTJE GEVRAAGD…!

Gepubliceerd door om 17:07
jun 292012

“De Belgische beursexperts zetten voor de rest van 2012 in op de aandelen Thrombogenics (http://thrombogenics.com/investor-information/share-price/, 21,30 euro) en Sanofi (http://en.sanofi.com/, 59,74 euro). Dat leert een rondvraag van De Tijd”.  Lees hier de details :

http://www.tijd.be/nieuws/geld_beleggen_algemeen/Thrombogenics_favoriet_aandeel_voor_rest_van_2012.9208687-3467.art.  Dit is waarmee 15 Belgische researchteams naar buiten komen als meest beloftevolle aandelen.  Wij zouden graag UW favoriete aandeel (1 slechts om de berekening achteraf te vergemakkelijken) vernemen voor de rest van dit jaar en dan gaan we de stand opmaken : wie doet het best, een van U of de 15 slimste (?) Belgische beleggerskoppen.  Van hun beide keuzes berekenen we dan de gemiddelde winst (of het verlies) en zetten dit dan af tegenover uw keuze ja ? Ik geef alvast mijn lijstje, hoewel het geen aandelen zijn : fysiek goud, op dit moment 1595 dollar. 

Maar…laat ons er een wedstrijd van maken ?! De eerste prijs zal dan een zilveren munt zijn, een Chinese PANDA, en de tweede prijs een boek, naar keuze het nog te verschijnen (vijfde) fysieke boek van mijn hand SLIM SHOPPEN OP INTERNET of het Engelstalige fysieke boek ENDGAME van John Mauldin.  Insturen kan nog tot volgende week vrijdag.  Doe allen mee en bewijs uw kunde…! Inzenden als reactie op dit artikel graag.
  Plaatsen/stemmen op NUjij Plaatsen/stemmen op eKudos Plaatsen/stemmen op MSN Reporter Plaatsen/stemmen op Bligg.be Voeg toe aan je Google bladwijzers Verstuur deze pagina per e-mail via Feedburner

23 reacties aan “WEDSTRIJD : LIJSTJE GEVRAAGD…!”

1. Moet het een Belgisch aandeel zijn of tellen italiaanse ook mee?

2. Eender welk in binnen- of buitenland, als ik de koers ervan maar makkelijk kan terugvinden eind dit jaar, dus graag een link naar het aandeel op de (Italiaanse) beurs meegeven; ook grondstoffen tellen mee. Het zou mij ook het werk vergemakkelijken moest iedereen de huidige koers meteen mee vermelden. Dank !

3. Ik heb u al eens uitgelegd dat ik maar 2 jaar lagere school heb gedaan en dan ook nog ’n jaar heb gebrost. Dus dit is best héél moeilijk voor mij maar ik zou toch graag meedoen. Kunt u eens, in zéér simpele terms, uitleggen wat ik moet doen ? Dank bij voorbaat.

4. ps: voor mij is dit alles grotendeels visserslatijn maar men mag toch ook, als het prijsvraagjes betreft, aan de minderbegaafden onder ons denken ? Of zie ik dat weer verkeerd ?

5. Willempie : ik ben eigenlijk best blij dat ook jij aan deze prijsvraagjes wilt meedoen. Het moeten niet altijd de “bollebozen” zijn die winnen hé ! Nu iets helemaal anders : ben jij eigenlijk vrijgezel ? En heb je interesse in ’n lief meisje ?

6. ps : ik heb natuurlijk niet voor niets het woord “bollebozen” tussen aanhalingstekens geplaatst 😉 , het zijn misschien eerder lege dozen ?

7. Of, erger nog, zoals ik oude dozen ? 😉

8. Zeg Marijke, bent u echt zo’n oude doos dan ? Ik ben verzot op oude belegen kaas 😉

9. Jongens en meisjes : zullen we bij het onderwerp blijven ? Kies een aandeel of eventueel zelfs een grondstof, geef de huidige koers op en de beurs waarop het noteert, leuke prijsjes voor de eerste twee winnaars… Interessant zou ook zijn moest u vermelden waarom precies uw keuze op dit of dat gevallen is !

10. Ik ga voor Juventus. Nu Italie EK wordt zal dit aandeel exploderen:

http://www.borsaitaliana.it/borsa/azioni/scheda.html?isin=IT0000336518&lang=en

0,18

11. Mijn keuze: 3D Systems (DDD). Maker van 3D printers. Al sterk gestegen dit jaar, maar ik heb er vertrouwen in dat t nog hoger kan!

12. Leuke en originele keuze Atto !

Jeroen : dit komt niet als een verrassing voor mij… Koers 34,22 USD, staat genoteerd.

Aan beiden veel succes gewenst ! Maar ik hoop op veel meer deelnemers…

13. Mijn keuze is zilver ($27,58) op het ogenblik van schrijven.

Laat ons hopen dat er nu een periode komt dat ze goud en zilver niet zo heftig naar beneden moeten zetten, vanwege die paar kleine probleempjes die her en der aan de oppervlakte komen. Dan zou het best wel eens kunnen dat zilver weer een stuk van zijn daling sedert mei vorig jaar goed mag maken.

14. Voor Marijke: Basieltje vraag aan zijn oma of zij van karton gemaakt is. “Nee”, antwoordt de arme vrouw, “hoe kom je daar nu bij?” “Wel”, zegt Basieltje, “toen papa je zag toekomen, zei hij dat die oude doos weer op bezoek komt.” 😉

Maar nu terug naar het onderwerp.

15. Een ding is wel zeker ; de “experten” gaan niet winnen. Zelf ga ik voor het zilveraandeel “Apogee Silver” ticker Ape op TSX. Momenteel genoteerd aan Cad 0,08. Ik doe hier wel aan wishful thinking want heb het zelf. Risicovol genoeg want in Bolivia maar aan ’n aandeel zonder risico’s verdien je niets.

16. MHaagen : ik ken best nog wel ’n otc aandeel dat ongetwijfeld kan winnen vwb verlies. U kent dit aandeel ook ;-). Maar ik mag maar één keer meespelen zeker ?

17. Willempie!!!

Refrein:
    Willempie hoor je overal
    Willempie is een raar geval
    ‘k Geloof dat niemand weet, hoe of ik heet, maar ’t kan me niet schele
    “Willempie!” roepen ze me na
    “Willempie!” waar ik ga of sta
    Ik heet Wim, meer niet. Maar wie me ziet roept toch steeds weerWillempie.

Ik weet nog noe dat ik geboren ben, ’t is jaren t’rug
    Dat was een hele toestand want ik was niet al te vlug
    En toen ik eindelijk daar was kreeg m’n vader plots de hik
    Hij dacht eerst aan een ongeluk, maar ’t ongeluk was ik

Refrein

In heel het land van stad tot stad weet ieder wie ik ben,
    hoewel ik zelf van al die mensen bijna niemand ken
    Maar als ze mij zien lopen in een straat of op een plein,
    dan roepen ze “Hé Willempie!”, wat zou dat nou toch zijn?

Refrein

<"Willempie!" La la la lalaa "Willempie!" La la la lalaa Laala laalala lalaa lala lalaa la la laala "Willempie!" La la la lalaa "Willempie!"La la la lalaa Laala laalala (Willempie!)lalaa lala lalaa (Willempie!)la la laala "Willempie!" La la la lalaa.. (André van Duin)

18. Inderdaad dat was ’n carnavalsliedje waar in die tijd heftig tegen werd geprotesteerd door talrijke fatsoensrakkers. ‘N antwoord op m’n vraag is het wel niet maar, la la la lalaa laat dat maar zitten dan.

19. Beste Marc,

Ik wil het aandeel Geodex Minerals nemen als favoriet aandeel. Ik heb de canadese mijn zelf in portefeuille & weet dat het flink gezakt is en ik heb om bepaalde redenen geen ‘ballen’ om naar de koers te (durven) zien.
    Groetjes

20. Bedankt Gert en veel succes gewenst ! Ik moet hier wel de koers aanhalen, sorry hoor : 0,02 CAD en het symbool is GXM op de TSX.

21. Voor de goede orde en wegens het uitblijven van ’n reactie bevestig ik nog even m’n keuze. Apogee Silver, tsx Ape Cad 0,08

22. Is wel degelijk gelezen en genoteerd W !

Sorry, het reactieformulier is momenteel gesloten.