Beursbox

LITERATUUR + VERRASSING…!

Gepubliceerd door om 11:01
jul 122012

Wat lezen de Vlaamse financieel-economische bollebozen? Twintig bekende experts stuurden hun top vijf van meest inspirerende boeken.  Leest u hier de resultaten : http://www.tijd.be/dossier/waldorfleest?utm_source=SIM&utm_medium=email&utm_campaign=&utm_content=&utm_term=.

Wat is Uw favoriete literatuur over beleggen, beurs, economie en financiën ? Voor de twee meest originele antwoorden hebben wij een kleine verrassing in petto ! Inzenden graag als reactie op dit stukje…

Plaatsen/stemmen op NUjij Plaatsen/stemmen op eKudos Plaatsen/stemmen op MSN Reporter Plaatsen/stemmen op Bligg.be Voeg toe aan je Google bladwijzers Verstuur deze pagina per e-mail via Feedburner

15 reacties aan “LITERATUUR + VERRASSING…!”

1. Boeken over beleggen, beurs, economie en aanverwanten staan eigenlijk helemaal onder aan m’n lijstje. Toch beleg ik op de beurs en ben ’n echte veel lezer. Ik maak ’n uitzondering voor het boek “In Europa” van Geert Mak. Dat vind ik ’n knaller.

2. Ik doe vaak alsof maar ik kan eigenlijk niet lezen en voor ’n bril ben ik te trots.

3. hihihi, close but no cigar…

4. Bokito : mee eens. Zelf ben ik keigoed in stockpicking en heb daar geen boeken voor nodig.

5. Jan, doordat u geen fan bent van het lezen van boeken over de beurs,beleggen enz., bent u misschien wel ’n héél goede belegger ? De meningen van de schrijvers staan toch meestal loodrecht tegenover elkaar en dan kan je door de bomen het bos vaak niet meer zien.? En Jacko, die hoeft in dit verband niets meer te bewijzen.

6. Jacko ik doe ook aan stockpicking maar beperk me tot levende materie 😉

7. Indertijd dacht ik, net als Bokito, dat ik beter zou kunnen lezen door een bril te kopen. Maar toen bleek dat het een beter idee zou zijn om naar school te gaan. Terug een “schortcut” die de verwachtingen niet inloste.

En dan ben ik alles beginnen lezen dat ik maar te pakken kon krijgen over de beurs. Soms lees je regelrechte leugens, die zo mooi verpakt zijn dat je er met open ogen in trapt. Maar soms lees je heel grote wijsheden en waarheden waaraan niemand geloof hecht.

Mijn favoriete lectuur is dit forum, expres.be en in mindere mate boinkk.nl. Die laatste als het over economie gaat of als ze weer eens sensatieberichtgeving plaatsen.

Mijn favoriete boek is “THE COMPLETE VOLUME SPREAD ANALYSIS SYSTEM EXPLAINED” van Gavin Holmes, maar dan enkel hoofdstuk 2. Door dat hoofdstuk ben ik de markten eindelijk gaan begrijpen. En het is door dat hoofdstuk dat ik definitief een buy-and-hold-belegger ben geworden.

En eergisteren kreeg ik op dit forum een prachtige indicator in mijn schoot geworpen, waarvan ik nog niet eerder had gehoord, maar dat een prachtig hulpmiddel is bij de B&H strategie.

8. Luc met dat van naar school gaan, daar kan ik me goed in vinden. Vaak gaat het om principes. Alle goeden niet te na gesproken, maar Bartlett blijft bijv. mijn # 1 voor wat betreft de exponentiële functie. Hij benadert het fundamenteel, de overigen proberen het aan te passen aan hun strategiën en op die manier aan verkoopargumenten te komen. Net zoals trouwens Stan Weinstein met TA. Uiteraard valt er altijd wel wat te verbeteren, maar dat zijn vaak minieme dingen, die met het principe als zodanig niets meer te maken hebben.

In dit verband is het nieuwe goudrapport van Stefan Stöferle misschien wel eens goed om te lezen. Hij haalt in ieder geval de ‘oorspronkelijke’ bronnen aan.

9. Bokito en Dick krijgen de verrassing voor de meest originele reactie ! Het is de e-versie van mijn recentste boek DE GROOTSTE DEPRESSIE EN ANDERE VOORSPELLINGEN. Luc kwam close maar ik weet dat hij dit boek al gelezen heeft dus… Bokito : ik draag ook een bril en ik ben anders toch een zeer trotse man !

10. Het is een lezenswaardig boek met veel goede informatie. Bokito en Dick, proficiat.

Dan nog off topic, maar toch belangrijk. Er is weer een broker die $200 miljoen kwijt is. Geld van klanten uiteraard. Heb de naam van het bedrijf echter niet onthouden. Sorry

11. Volgens “mijn” trader zou de huidige stijging van goud een “short-opzet” zijn. Alles wordt klaar gemaakt om goud verder te doen dalen. Dat is tenminste van “mijn” trader zegt.

12. “Mijn” trader zegt ook dat de EUR/USD naar 1,2200 zal dalen.

13. This weeks collapse of the US Brokerage firm PFG Best has raised many questions about where the futures industry is heading.

Dit is het bedrijf dat klaarblijkelijk aan het frauderen is geslagen op één of ander manier.

14. @ Luc: ik heb andere informatie over de goudmarkt, zie de reactie van Dan Norcini hieronder:

‘Dan Norcini noted this stunning development in the gold market: “You are basically seeing, in gold, a move that is noteworthy. The swap dealers, a category of relatively large traders and big banks, for the first time on my records, are actually net longs in the gold market.

Even back in 2008, at the height of the credit crisis, when there was a huge change of ownership in the gold market and traders were just jettisoning positions, the swap dealers never made it onto the net long side in the gold market.

Well, as of this week, they (swap dealers), they’re net longs. That’s significant because we’re witnessing a very slow, but very important transition in the gold market, where this accumulation we’ve mentioned is certainly occurring. You are getting a very significant change of ownership in the gold market.’

15. Jeroen, laat ons hopen dat “mijn” trader er naast zit !! Ik zou niets liever willen

Sorry, het reactieformulier is momenteel gesloten.