Beursbox

INFLATIE OF DEFLATIE…?

Gepubliceerd door om 9:31
jul 232012

Kijkt u naar volgend debat tussen twee prominenten, allebei van een ander kamp : de ene denkt dat er inflatie gaat komen, de andere deflatie.  Zelf neem ik het standpunt in dat beide tegelijk momenteel al heersen, dat nog grotere prijsdalingen eerst plaatsvinden en dat we daarna inflatie krijgen.  Dat stelde ik al in oktober 2010 trouwens, dat kunt u hier controleren : www.haageninvest.com.  Maar nu eerst dat zeer interessante debat :

http://www.slimbeleggen.net/blog/2012/07/22/inflatie-of-deflatie-het-ultieme-debat-met-jim-rickards-en-harry-dent/?reseller=4eaeeb29ce984

Geef ons vooral ook Uw mening; wie van de drie zal gelijk krijgen : Rickards, Dent of Haagen…?

Plaatsen/stemmen op NUjij Plaatsen/stemmen op eKudos Plaatsen/stemmen op MSN Reporter Plaatsen/stemmen op Bligg.be Voeg toe aan je Google bladwijzers Verstuur deze pagina per e-mail via Feedburner

2 reacties aan “INFLATIE OF DEFLATIE…?”

1. Wat een verschrikkelijk slecht debat. Hier is precies wat er in de politiek gebeurt, degene die het hardst schreeuwt, krijgt gelijk.
    Inhoudelijk vind ik Rickards de beste. Misschien wel omdat ikzelf ook bang ben voor de komst van SDR’s. Ze doen er van alles aan om een goudstandaard te vermijden. Dus SDR’s zijn de volgende logische stap.
    Wat ik echter totaal mis in het debat is een wereldstrategie. Ze bekijken alles vanuit de FED, die zo het zich laat aanzien, zichzelf in een totaal onmogelijke positie manoeuvreert. QE3 lijkt me moeilijk te realiseren, om reden dat de VS daarmee Japan en China, die beiden grote posities in VS schatpapier hebben, tegen zich in het harnas zullen jagen. En iemand in het harnas jagen, betekent eigenlijk gewoon regelrechte oorlog.

2. Als er dan toch één van de drie gelijk zou krijgen zou ik tippen op Rickards. Verder is dit debat inderdaad niet om over naar huis te schrijven.

Sorry, het reactieformulier is momenteel gesloten.