Beursbox

INTERVIEW MET MARTIN ARMSTRONG…

Gepubliceerd door om 7:00
aug 152012

Er is zopas een veelbelovend nieuw financieel blog gestart waar ik graag eens aandacht aan besteed :

“Hieronder volgt de verkorte weergave van een interview met Armstrong op de Amerikaanse beleggingszender Financial Sense. Hierin geeft Armstrong aan hoe hij denkt dat de overheidsschulden crisis zich verder gaat ontwikkelen”.  Lees verder op http://nikolaos196.blogspot.nl/search?updated-min=2012-01-01T00:00:00-08:00&updated-max=2013-01-01T00:00:00-08:00&max-results=4

Ik mag niet verklappen wie er achter dit blog zit maar u mag altijd eens raden ! Het is in ieder geval géén Griek die Nikolaos heet en 196 jaar oud is…

Plaatsen/stemmen op NUjij Plaatsen/stemmen op eKudos Plaatsen/stemmen op MSN Reporter Plaatsen/stemmen op Bligg.be Voeg toe aan je Google bladwijzers Verstuur deze pagina per e-mail via Feedburner

8 reacties aan “INTERVIEW MET MARTIN ARMSTRONG…”

1. Wie het ook is, hij laat er geen gras over groeien. Wel heb ik ondertussen meer dan een vermoeden wie het is. Wat mij opvalt is dan de ommekeer wat Armstrong betreft. Het wachten is dan op het laatste nieuws van Lindsey. De Elite schijnt dezelfde problemen te hebben als het westerse systeem. Het schuift maar uit en uit.

Niettemin komt hij op mijn lijst van regelmatig te raadplegen sites te staan. Bedankt Marc.

2. Schitterende Blog. Ik denk ook te weten wie deze blog verzorgt. Veel succes toegewenst Nikolaos.

Ik ben juist de betaalde cursus van Tom Lassing “Affiliate Marketing” aan het doornemen. Een wijze raad Nikolaos, investeer in dat boekje (Tom, mijn factuur volgt 🙂 )

3. http://nikolaos196.blogspot.nl/2012/08/inflatie-en-deflatie.html

Dit “moet” U gelezen hebben. “Moet” tussen aanhalingstekens, omdat het nooit de bedoeling kan zijn U een verplichting op te leggen.

In plaats van over biflatie kunnen we het hebben over de verschuiving van inflatie van de ene categorie goederen naar de andere.

4. Nou deze is ook wel aardig en spreekt als 1e ook over M1. Blijkbaar een belangrijke verschuiving in het verschiet, waardoor QE3 niet meer nodig zal zijn, want het geld was al geschapen, maar nog niet tot bij de gewone economie doorgedrongen.

http://kingworldnews.com/kingworldnews/KWN_DailyWeb/Entries/2012/8/17_Ben_Davies_-_This_Could_Ignite_The_Gold_Market_On_Monday.html

5. Ben Davies doet alsof de goudkoers vrij is van te bewegen. Ik kan dat langs geen kanten geloven. Als Spanje dit weekend een bailout vraagt, durf ik haast een weddingschap aan gaan dat goud en zilver in euro een flinke duik zullen nemen gedurende minstens een week, om dan langzaam terug naar het huidige niveau te stijgen en daar te blijven hangen.

6. Wat betekent in het vlaams ‘vrij is van te bewegen’? In mijn ogen kan de goudkoers net zo gemakkelijk of moeilijk bewegen als een valuta. Er is 1 groot verschil t.o.v. andere valuta en dat is dat er geen ‘peg’ is met andere valuta. M.a.w. goud is inderdaad vrij te bewegen, er is geen counterparty, dit in tegenstelling tot de gangbare valuta’s, die allen op de een of andere manier gekoppeld zijn.

7. Jammer is trouwens dat je niet gewoon op de posts op het blog van Nikolaos kunt reageren. Er vliegen mij allerlei onbekende termen rond de oren van WordPress etc. En zelfs als je al ingeschreven staat dan nog wordt het niet geaccepteerd.

8. Ik heb het artikel van Nicolaos over inflatie en deflatie nog eens gelezen. Overigens vind ik het een goed duidelijk artikel. Maar toch heb ik wat opmerkingen:

Als het gaat om geldhoeveelheid en productie, dan betekent het dus automatisch dat als de productie terugvalt, er een teveel aan geld ontstaat. Dus inflatie? Lijkt me niet.

Als het gaat om geldhoeveelheid alleen, dan moet er in een fiatomgeving altijd inflatie zijn, anders kan het systeem niet bestaan.

Ik denk dat bezit zonder counterparty risk de basis moet zijn, m.a.w. sparen.

Sorry, het reactieformulier is momenteel gesloten.