Beursbox
aug 202012

Het Russische oppositielid en oud-schaakkampioen Garry Kasparov (49) riskeert vijf jaar strafkamp. Hij wordt er door de politie van beschuldigd een agent te hebben gebeten.   Tijd.be.  De veroordeling van de Russische punksters van Pussy Riot tot twee jaar cel ontlokte wereldwijd protest.  Tijd.be.  Ja ik vrees dat de goelags terug open for business zijn; Poetin – one tough son of a bitch…  Hoe denkt u over deze straffen die, toch, buiten alle proporties zijn nietwaar ?

http://foto.tijd.be/Pussy_Riot.3834.foto

Plaatsen/stemmen op NUjij Plaatsen/stemmen op eKudos Plaatsen/stemmen op MSN Reporter Plaatsen/stemmen op Bligg.be Voeg toe aan je Google bladwijzers Verstuur deze pagina per e-mail via Feedburner

5 reacties aan “DE RUSSISCHE GOELAGS TERUG OPEN VOOR GEBRUIK…?”

1. Toch vind ik dat de Pussy Riots beter zouden proberen om op ’n andere manier in de belangstelling te komen. B.v. door het brengen van mooie muziek ? En ja, agenten bijten gaat natuurlijk niet maar wat is hier allemaal van waar ? Wordt eea niet wat (te) breed uitgesmeerd in de media ? Natuurlijk zijn de straffen buiten proportie maar is dat ooit anders geweest in het voormalige Tsarenrijk ?

2. Kasparov weet al jaren wat hem boven het hoofd hangt. Als je absolute macht blijft tergen, dan krijg je ooit de volle lading over je. Ze verzinnen wel wat, zoals de vermeende verkrachting door Assange van Wikileaks.
    “Iemand” moet zich opofferen om het schandelijke van het systeem aan de rest van de bevolking te tonen. In Rusland is Kasparov dat, en zijn de dames van Pussy Riot het.
    De vraag is of Rusland wel wakker genoeg is om te zien dat de tijd van Stalin weer terug is.
    Ik vrees echter dat de rest van Rusland vindt dat ze niet zo’n herrie moeten maken. Net zoals in Nederland de meerderheid waarschijnlijk wel vindt dat ik niet zo’n stampij over onze “staat binnen de staat” de AFM moet maken. Te laat komt de meerderheid er vanzelf een keer achter dat ze een kans hadden het kwaad in de kiem te smoren. Ik denk dat Duitsers wat dat betreft nu alerter zijn. Die hebben de nodige ervaring met te laat ingrijpen opgedaan. Vanuit Duitsland ook oppositie tegen het ESM, ‘ons’ Europese instituut dat alles in zich heeft om een dictatuur te worden. We slapen massaal. Slechts een paar mensen zijn nog wakker en zie hoe de macht daarmee omgaat. De machthebbers worden bang. Hoe harder ze straffen des te duidelijker is het dat ze in angst leven.
    Alleen in een dictatuur heb je mensen die ongewenst zijn. Het feit is mij overduidelijk dat niet alleen Rusland terug naar de dictatuur aan het gaan is. Wat er in Europa met Assange gedaan wordt, zegt alles over Europa en Amerika. De staat acht zich boven de wet verheven. Dat is vragen om enorme problemen.

3. Bent u niet wat vroeg om het over ’n “vermeende verkrachting” te hebben ? Ik vind dat het gerecht zich daarover moet uitspreken ; uiteindelijk is Zweden toch nog geen 3de wereldland ?

4. Tja, Kasparov solliciteert al jaren naar gevangenisstraf en zal het uiteindelijk misschien wel krijgen ook. Toch heb ik de indruk dat het regime er wat tegen opziet om zo’n wereldbekende figuur op te sluiten ? Met de Pussy Riot dames ligt dat wat anders ; tot voor hun stunt had géén mens buiten Rusland ervan gehoord. Nu hebben ze alvast maar bescherming van hun naam aangevraagd !

5. Of het nou Kasparov of Fisher is maakt niets uit. Amerika heeft Guantama Bay, alleen is Fisher daar nooit terecht gekomen.

Sorry, het reactieformulier is momenteel gesloten.