Beursbox

ECB MOET DAADKRACHT TONEN…!

Gepubliceerd door om 13:13
sep 042012

Jort : Na de hoopvolle woorden van Ben Bernanke afgelopen week waarbij aanvullende steunmaatregelen werden aangekondigd om de financiële markten in het gareel te krijgen, is het nu de beurt aan de ECB om hetzelfde voor elkaar te krijgen in Europa. Maar gaat de tot nu laf voorkomende ECB nu daadkracht tonen en met een goed pakket met steunmaatregelen komen? Leest u hier verder : http://goudportal.nl/?itemstr=ecb-moet-daadkracht-tonen

Bent u het met de strekking van dit artikel eens of…net niet ? Wij vernemen het als altijd graag…

Plaatsen/stemmen op NUjij Plaatsen/stemmen op eKudos Plaatsen/stemmen op MSN Reporter Plaatsen/stemmen op Bligg.be Voeg toe aan je Google bladwijzers Verstuur deze pagina per e-mail via Feedburner

3 reacties aan “ECB MOET DAADKRACHT TONEN…!”

1. Vanmorgen las ik on the London Telegraph een interessant commentaar op al het gebeuren in the EU en een aanbeveling aan het publiek om te volgen wat er in the US gaande is in de verkiezingstrijd.

click http://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/us-politics/9513687/We-should-tune-in-to-the-Romney-and-Ryan-show.html

Het oude commentaar dat de Republikeinen en De democraten een pot nat zijn gaat niet meer op

Vincent Huygen

2. Vincent, zelf sta ik te ver van de Amerikaanse politiek om er een gefundeerde mening over te vormen. Eén ding is duidelijk, volgens mij. Wie aan het bewind komt zal de hulp van het ganse congres nodig hebben om de schuldopbouw een halt toe te roepen, laat staan te denken aan schuldafbouw. Gebeurd dat niet, en dat is wat ik verwacht, dan stevent de VS af op hyperinflatie, zo geloof ik.

En daarom zal je mij de ECB niet laf horen noemen als ze geen obligaties van noodlijdende landen opkopen. Het is juist een teken van moed. Zij die het tegendeel beweren, kennen de financiële geschiedenis niet of ontkennen de financiële geschiedenis. Hetzelfde geld voor hen die beweren dat wij ons op volledig onbekend terrein bevinden. Het enige nieuwe terrein waarop wij ons bevinden, is de reusachtige schaal waarop het gebeurd, maar de financiële geschiedenis geeft voldoende duidelijk aan waar wij op af aan het stevenen zijn.

Degenen die sparen in euro’s op een spaarboekje krijgen vandaag te horen dat de rente nog maals is verlaagd door de banken. Zoveel zelfvertrouwen stralen die banken uit. Moest het niet zo tragisch zijn voor al die mensen, ik zou plat van het lachen liggen. In deze omstandigheden vergaat mij de lust tot lachen.

Voor hen die zich afvragen waarom ik met zo’n zelfvertrouwen deze opmerkingen maak, lees dit boek: http://www.bol.com/nl/p/geld-goud-en-zilver/1001004011833450/?Referrer=ADVNLPP7bfa430e6296c263e90b7ed0cdde0013707 Je zal hoogstwaarschijnlijk mijn mening bijtreden.

3. ondertussen sloot goud bij de LBMA af op 1349,5 euro. Dat is een zucht hoger dan het vorige maximum in euro van 1348,83. Nu staat goud iets boven 1350 euro.

Deze jongen begint “er” langzaam in te geloven.

Geloven of niet speelt niet zo veel rol voor mij. Ik heb een positie in edelmetalen die ik woorlopig blijf behouden, of het nu stijgt of daalt. Dus laat je niet vangen en ga je eigen weg in deze.

Sorry, het reactieformulier is momenteel gesloten.