Beursbox

NAMAAK GOUD…

Gepubliceerd door om 7:00
sep 222012

In New York zijn namaak-goudstaven opgedoken, die verkocht werden bij een gerenommeerde handelaar.  Leest u hier verder : http://www.rtl.nl/components/financien/rtlz/nieuws/2012/38/nep-goudstaven-duiken-op-in-new-york.xml

Ongetwijfeld zijn hier een of meer lieden met vervalsingen bezig maar…steld je voor dat er tientallen, honderden, duizenden van die namaakstaven opduiken; zouden we hier dan misschien een complot achter kunnen vermoeden ? Niemand die nog goud zou durven kopen nietwaar ? Of ben ik nu paranoïde bezig…?

Plaatsen/stemmen op NUjij Plaatsen/stemmen op eKudos Plaatsen/stemmen op MSN Reporter Plaatsen/stemmen op Bligg.be Voeg toe aan je Google bladwijzers Verstuur deze pagina per e-mail via Feedburner

5 reacties aan “NAMAAK GOUD…”

1. Naarmate de prijs van goud verder zal stijgen zullen we meer van dit soort dingen gaan horen. Van de andere kant zullen de controles er op ook strakker en beter worden.

Veel nepgoud is vanzelfsprekend niet zo best voor het vertrouwen. Maar ach, als je ziet hoeveel vertrouwen er nog is in ons nepgeld dan zal het met die enkele nepgoudstaaf ook wel loslopen.

2. Mijn zoon werd eind vorig jaar ook met nepgoud geconfronteerd. Een oude man met een grijze baard had hem het willen aansmeren. Verder leken er ook wat als negers verklede mededaders bij betrokken te zijn.

Het bleek achteraf te gaan om gouden munten gevuld met melkchocolade! Laat je dus niet te snel bedonderen! 🙂

3. Nu weer serieus: De methode van Goldmoney om iedere gouden baar te scannen met ultrasound is een 100% zekere methode. Ook de wolfraam methode komt niet door deze test heen. Voordeel is, de baar blijft heel en van het juiste gewicht. In feite zouden alle handelaren in goud deze methode moeten toepassen.

4. Hihihi, Tom je doet mij hartelijk lachen (met jouw eerst reactie wel te verstaan; de tweede neem ik uiterst serieus)…

5. Ik plaats deze maar onder deze heading, aangezien er geen recente posts zijn over goud en/of zilver fundamenteel.

Dit is wel een aardige voor m.n. een aantal sites die constant roepen over de validiteit van de cash-cost voor goud en zilver. Deze video gaat weliswaar over zilver maar zou net zo goed voor goud op kunnen gaan:

http://www.youtube.com/watch?v=j1jsI5LJ8bM&feature=player_embedded

Sorry, het reactieformulier is momenteel gesloten.