Beursbox

40 miljard dollar per maand

Gepubliceerd door om 7:10
sep 242012

De FED gaat nu voor een onbepaalde tijd 40 miljard dollar per maand aan nieuw geld creëren om er slechte leningen mee op te kopen.
Wie profiteren van deze actie?

Plaatsen/stemmen op NUjij Plaatsen/stemmen op eKudos Plaatsen/stemmen op MSN Reporter Plaatsen/stemmen op Bligg.be Voeg toe aan je Google bladwijzers Verstuur deze pagina per e-mail via Feedburner

Een reactie aan “40 miljard dollar per maand”

1. Iedereen die met geld en economie bezig is, weet het of zou het moeten weten. De overheden hebben massaal gekozen om zich te redden door de inflatiebelasting.

De Belgische bevolking voelt het intuïtief aan. Nu al maanden na elkaar spaart de Belg zo veel dat het recordspaarbedrag elke maand gebroken wordt. De koopwoningen zijn onvoorstelbaar duur geworden.

Maar het zijn de overheden tot op heden gelukt de euro en de dollar waardevoller te laten lijken dan goud en zilver. Slechts heel weinigen blijven konstant een belangrijke positie in goud en zilver behouden.

Persoonlijk stel ik mij niet meer de vraag of er hyperinflatie komt of niet. Ik vraag mij enkel nog af of hyperinflatie zal kunnen vermeden worden en zo ja, op welke manier.

Sorry, het reactieformulier is momenteel gesloten.