Beursbox

Er beweegt iets op de zilvermarkt

Gepubliceerd door om 7:00
sep 252012

Het zijn voornamelijk Amerikaanse banken die actief zijn op de zilvermarkt. Het zijn dan ook voornamelijk Amerikaanse banken die short zitten op de zilvermarkt. In de eerste week van september hielden zij meer dan 30.000 short-contracten aan (+ 3.000) en slechts 1.500 long-contracten (- 5.000).  Leest u hier het vervolg.  Wanneer of vanaf welk niveau verwacht U dat zilver gaat exploderen, of denkt u dat de grootbanken die short zitten eeuwig zo kunnen doorgaan met hun spelletje ?

Plaatsen/stemmen op NUjij Plaatsen/stemmen op eKudos Plaatsen/stemmen op MSN Reporter Plaatsen/stemmen op Bligg.be Voeg toe aan je Google bladwijzers Verstuur deze pagina per e-mail via Feedburner

Een reactie aan “Er beweegt iets op de zilvermarkt”

1. Eeuwig zullen die banken wel niet kunnen doorgaan, maar wanneer ze zullen moeten stoppen met hun spelletje valt niet te voorspellen. Daarom kunnen we best doen alsof dit alles geoorloofd is.

Dat kan op drie manieren. De simpelste is ver weg te blijven van goud en zilver, onder het motto dat wie tussen de haaien zwemt, vroeg of laat gebeten wordt.

Een tweede manier is om fysiek goud en zilver te bezitten. Soms zie je in documentaires over haaien dat duikers zich beschermen door plaats te nemen in een speciaal daartoe gemaakte metalen kooi. Het is zeer beangstigend als een haai aanvalt, maar je moet al “geluk” hebben om gewond te geraken. De derde manier is het spel proberen mee te spelen door allerlei papieren posities in goud en zilver. Het zal U niet verbazen dat ik nu de vergelijking maak met het onbeschermd tussen de haaien zwemmen.

Ikzelf heb gekozen om plaats te nemen in die kooi. Wanneer die haai aanvalt, kan ik onmogelijk voorspellen, ik kan alleen weten dat het vroeg of laat een keertje prijs zal zijn. Ik hoop alleen dat ik dan niet zo stom ben zijn mijn arm uit die kooi te hebben om een leuk blinkend visje te kunnen pakken. Ik ben ook maar een mens.

Inderdaad, ik had 10% van mijn positie in zilver die op winst stonden en die heb ik afgesloten op basis van een daling die kan veracht worden op basis van bovenstaande informatie. Ik hoop later meer zilver voor hetzelfde geld te kunnen kopen. Ik had mij voorgenomen om maximaal de helft van mijn zilverpostitie zo te behandelen, op voorwaarde dat elke positie met winst kon afgesloten worden. Maar op 90% van mijn positie sta ik nog altijd onder water, dus laat ik dat rustig staan.

Sorry, het reactieformulier is momenteel gesloten.