Beursbox

Marktbeeld 15 juni 2017

Gepubliceerd door om 8:40
Jun 152017

– De FED heeft gisteren de rente verhoogd. De rente is nu 1 tot 1,25%. Dat wil zeggen, de rente waartegen banken bij de FED geld kunnen lenen. Ondertussen gat de FED nu ook werk maken van het terugdringen van hun enorme balans. Daar staat nu 4,5 biljoen dollar op. Allemaal verzonnen dollars zonder dat de FED daar iets tegenover heeft staan. Ze willen nu die balans gaan verkleinen door geld uit de markt te gaan halen. Een gevaarlijke exercitie, want hierdoor kan er een krapte van dollars ontstaan met enorme gevolgen voor de wisselkoers ten opzichte van andere valuta.
– 2017 is voor de Mooie Beursdag service tot nu toe heel leuk verlopen. We hebben nu zes posities gesloten en dit zijn de behaalde resultaten: 26,79%, 13,42%, 76,54%, 42,41%, 28,65%, 55,97%. Eigenlijk zijn deze resultaten ‘te goed’. We gaan immers eigenlijk voor 15 tot 30% rendement per positie. Tot nu toe zitten we daar gemiddeld nog boven.
– Voor Trump zijn de laatste weken niet zo best verlopen. Er is nu bekend geworden dat hij nu zelf ook onderwerp van nader onderzoek is geworden. De aanklacht is obstructie van de rechtsgang. Dit heeft alles te maken met de vraag aan de toenmalige FBI directeur om een onderzoek te staken en om hem daarna, toen hij dat niet deedn, te ontslaan.
– Gisteren had ik in mijn persoonlijke beurshandel een enorme mazzel. Ik verkocht in de opening op 5,65 1000 goudaandelen en uiteindelijk sloot het aandeel op 5. Die aandelen kan ik dus eventueel met een forse korting terug gaan kopen. Ik denk echter dat ik elders ga kijken, want hoewel de winst mooi is, is het niet goed als aandelen zulke enorme koersbewegingen maken. Goudaandelen kregen gisteren na de rente mededeling van de FED een enorme opdonder. Het ging dus niet om het specifieke aandeel.
– De omzet van de Nederlandse detailhandel is met 5% gestegen. Webwinkels hebben zelfs 35% meer omzet geboekt.
– Volkswagen heeft in de VS de eigenaren van sjoemelvervuilende auto’s financieel gecompenseerd, maar is niet van plan dat ook met Europese eigenaren van auto’s te doen. Wat de eigenaren eventueel wel kunnen krijgen is een twee jaar langere garantie. Opvallend is, en daar mogen we wel eens aandacht aan besteden, dat de milieu-eisen in de VS strenger zijn. Zou Trump dan toch een punt hebben? Waarom hebben we hier in Europa op dat punt boter op ons hoofd?
– De koers van bitcoin heeft een enorme dreun te verwerken gekregen. In een dag bijna 20% van de waarde af.

Plaatsen/stemmen op NUjij Plaatsen/stemmen op eKudos Plaatsen/stemmen op MSN Reporter Plaatsen/stemmen op Bligg.be Voeg toe aan je Google bladwijzers Verstuur deze pagina per e-mail via Feedburner

2 reacties aan “Marktbeeld 15 juni 2017”

1. Die verhoging van de rente zal er waarschijnlijk voor zorgen dat de prijs van goud en zilver gaat dalen. Dat wordt eens tijd ook. Wacht al sinds St Juttemus op min Usd 1000 voor goud zodat ik weer eens wat bij kan kopen.
    Momenteel zijn die prijzen noch vlees noch vis.

2. Weeral groene pijltjes nondedju.

Sorry, het reactieformulier is momenteel gesloten.