Beursbox

Obama is passé (Tom Lassing)

Gepubliceerd door om 7:56
Jun 162017

Waar ik echt helemaal mesjokke van kan worden is van Republikeinen en Trump aanhangers die maar niet kunnen ophouden over Obama. Ze blijven maar doorzaniken over de vorige president. Dat terwijl deze dankzij de Republikeinen NIETS voor elkaar gekregen heeft.
Obama is voor de geschiedenis een totaal onbelangrijke president geworden. Zijn grootste punt waarvoor hij in de toekomst genoemd zal worden is het feit dat het de eerste niet blanke Amerikaanse president was.
Als dat je grootste bijdrage was, dan deed je er als president niet bijster veel toe.
Veel belangrijker is naar mijn idee 9/11 voor de VS en voor de rest van de wereld geweest. Dat is een gebeurtenis geweest die de wereld veranderd heeft.
Daarbij zien en voelen we allemaal DAT de wereld veranderd is, maar we begrijpen nog altijd massaal niet HOE dat zo gekomen is.
Wiens visie is daar toen uitgespeeld en waarom vinden mensen het zo moeilijk om daar ‘open’ over te spreken?
Immers klopt de officiële visie van de gebeurtenissen niet.
Dát voelt bijna iedereen wel aan. Maar dan houdt het voor de meesten al op. Het toegeven dat het zaakje stinkt is te lastig, te confronterend. Het houdtr in dat je de (Amerikaanse) overheid niet langer vertrouwd. Immers, als de officiële versie niet klopt, wat zegt dat dan over de Amerikaanse overheid die deze visie heeft opgesteld? Waarom is na meer dan 15 jaar de waarheid niet boven water? Waarom wil de Amerikaanse overheid niet naar een uitleg toe die wel steek houdt?
Wat zijn enkele van die ‘onmogelijke’ punten:
Drie gebouwen zijn ingestort, terwijl de geschiedenis leert dat gebouwen door brand niet instorten. Kijk naar de flat in Londen deze maand. Twaalf uur lang een forse brand, maar het gebouw staat nog omdat zo’n brand simpelweg niet heet genoeg kan worden om het staal te doen smelten.
Dan is er bij 9/11 het vliegtuig dat in Pennsylvania neergestort is. Gek genoeg geen veld vol met brokstukken zoals we altijd bij andere vliegtuigrampen zien, maar veel meer een inslag van een grote drone.
Dan is er het Pentagon. In de muur van het Pentagon, die na een half uur na inslag alsnog ingestort is, was duidelijk een mooie ronde inslag zichtbaar. Precies een inslag van een drone of kruisraket.
Er werden ook in het Pentagon geen vliegtuigstoelen gevonden en vliegtuigvleugels al helemaal niet. Dat alles zou “verbrand” zijn, terwijl op de foto’s een computerscherm een halve meter verder onaangetast was door het vuur. Toevallig zijn alle videobeelden die direct door de FBI opgeëist werden, ongeschikt gebleken en wat er later weer vrijgegeven werd, was zo aangepast dat er niets op de beelden te zien is.
Heel 9/11 is opgebouwd uit dit soort enorme toevalligheden.
Wist u overigens dat letterlijk een dag eerder, dus op 9/10 de regering Bush ‘de oorlog had verklaard’ aan de bureaucratie van het Pentagon?
Het Pentagon was drie biljard dollar kwijt. De regering Bush wilde daarom ingrijpen.
Een dag later sloeg de kruisraket toevallig in bij net die afdeling waar de gegevens lagen. Back-ups waren er blijkbaar niet.
Wat een vreselijk toeval toch…
Datzelfde met de beursgegevens over enorme hoeveelheden Put opties op de vliegtuigmaatschappijen die door de kapingen geraakt werden. Die aandelen gingen uiteraard zwaar omlaag. De optiehandelaren hebben hun gigantische winsten kunnen verzilveren en controle op wie het waren is niet meer mogelijk want in gebouw 7 was de autoriteit gevestigd die daar toezicht op houdt. Alles ging verloren, blijkbaar de back up ook.
In het WorldTradeCentre lag een kluis met heel veel goud. Er is niets van het goud teruggevonden… Je zou denken dat zo’n kluis toch wel tegen een stootje kan en goud verdampt ook niet door brand. Kan het zijn dat dit goud al voor de aanslagen weggehaald was?
Als we dan toch willen doorgaan over belangrijke punten in de geschiedenis, dan zouden we 9/11 als sleutelmoment kunnen bestempelen. De wereld ging over op een andere agenda.
Na de val van de Sovjet Unie was de wereld tien jaar lang zoekende geweest naar een nieuw evenwicht, een nieuw groot doel.
Dat werd na 9/11 gevonden. We leven dagelijks met de gevolgen en bijna niemand heeft nog altijd door volgens wiens agenda we tegenwoordig leven.

Plaatsen/stemmen op NUjij Plaatsen/stemmen op eKudos Plaatsen/stemmen op MSN Reporter Plaatsen/stemmen op Bligg.be Voeg toe aan je Google bladwijzers Verstuur deze pagina per e-mail via Feedburner

8 reacties aan “Obama is passé (Tom Lassing)”

1. Ik houd absoluut niet van complottheorieën en dit heeft er wel iets van weg.

2. Het instorten van het derde gebouw naast de WTC-torens is door een universitaire studie bestempeld als zijnde een gecontroleerde explosie zoals die gebruikelijk is bij het neerhalen van gebouwen.

De universiteit waar het bekendgemaakt werd, is, als ik mij goed herinner, die van Leiden. Ik heb de video gezien en geloof mij, het is een stevig onderbouwd en overtuigend werkstuk.

Over de andere gebeurtenissen in dit artikel heb ik geen informatie. Ik kan alleen vaststellen dat zij in de zelfde lijn liggen als wat in die universiteit werd aangetoond.

Wie de opdrachtgevers zijn, is gissen. Jouw gok is even goed als de mijne. Maar het zaakje stinkt van langs alle kanten.

De waarheid zal minstens voor onze generatie verborgen blijven.

3. Net zo goed als de daders vooraf vlieglessen hebben genomen kunnen de geviseerde torens vooraf ook geprepareerd zijn om grondig te exploderen. Allerhand complottheorieën zijn daar niet voor nodig. De daders zijn ondertussen al lang bezig met hun 72 ( of was het 78 ) maagden en ook de opdrachtgevers houden zich daar mee bezig. Die zullen er dan wel wat meer hebben natuurlijk. De grote leider heeft dan zelfs nog ’n zeemansgraf gekregen ook. Kielhalen had veel beter geweest.

4. Hoi Hein,

Dat is waar, maar in die gebouwen zaten de geheime diensten en meer overheidsinstanties. Denk je niet dat het enorm onwaarschijnlijk is dat een stel arabieren daar maandenlang kunnen komen boren en explosieven aanbrengen zonder dat die geheime diensten er iets van zeggen? Ik denk dat die versie onwaarschijnlijker is dan de versie waarbij de geheime diensten zelf de uitvoerders zijn van de preparatie. Dat zou ook verklaren waarom agenten al vooraf wisten dat bijvoorbeeld gebouw 7 zou neerstorten door implosie. (Is video van)
    Daarnaast is het zo dat aanslagen door arabieren steeds vrachtwagens met explosieven of zonder explosieven (Europa) zijn. Dat was zowel voor als na de aanslagen zo. Alleen 9/11 was ‘ineens’ extreem veel slimmer aangepakt. Alles werkte mee die dag. President (onder)weg, grote militaire oefening die er extreem veel op leek, en straaljagers urenlang niet beschikbaar. Je wel enorm in sprookjes geloven om de officiële versie aan te hangen.

5. Tom,

Ik kan en wil gewoon niet geloven dat burgers van een en hetzelfde land elkaar dergelijke dingen aandoen. Dan geloof ik toch liever in sprookjes. Een ding wil ik nog kwijt over dat ” maanden lang ” boren : doet men die zaken tegenwoordig niet met plakbommen ? In ’n wip gedaan ?

6. Dood belasting, ingestorte gebouwen enz. Niet echt onderwerpen om blij van te worden. Ik ga naar St. Anneke strand en word op dit eigenste moment lekker ingesmeerd door ’n toy boy.

7. Hein,

In ’n wip gedaan die drie gebouwen ? Of bedoel je ’n wip per gebouw ?

8. Zeg Stijvekleut ; nu niet moeilijk gaan doen hé met zo’n weer. Hein zal best weten wat ie met die wippen bedoelt. Gisteren terug gekomen van St Anneke en ja, zo rood als ’n kroot en m’n toyboy niet meer gezien. Tot overmaat van ramp staat hier dan nog het muziekje op ” Waar ging het nu mis Patries “. De Wever zou zeggen zet die ploat af en dat ga ik nu doen.