Beursbox
sep 052017

Net zoals er nog altijd enkele overlevende bejaarden zijn die Internet weigeren te gebruiken, zo zijn er nu problemen voor de volgende generatie ouderen. Ze begrijpen Crypto technieken niet en geloven slechts wat ze er op het journaal over horen.
Daar horen ze dat bitcoins alleen maar bestaan voor de misdaad en dat bitcoins nooit geld kunnen worden omdat de koers teveel schommelt.
Dat kán allemaal waar zijn, maar het is totaal niet relevant.
Bitcoin is namelijk min of meer de eerste en zeker de meest bekende toepassing van de blockchain techniek. Succes heeft vele vaders en recent zag ik al iemand die beweerde dat blockchain al vreselijk oud is… kan zijn, maar nu pas is blockchain zo ver dat we er in kunnen gaan geloven dat het in de toekomst de wereld gaat veranderen.
Munten vanuit de blockchain is slechts één van potentieel duizenden mogelijke toepassingen!
Bitcoin als munt is dus voor de toepassing van de techniek niet zo heel relevant.
Vertrouwen is wat de blockchain de wereld te bieden heeft.
Vertrouwen dat de laatste jaren op alle fronten en zeker door de overheden, industrie, voedselsector en bankensector niet gegeven werd.
De blockchain techniek kan ons als consumenten dat vertrouwen weer terug geven en u begrijpt wel wat dat met de oude manieren van zakendoen gaat doen. Die zullen we bij een vrije keuze dan massaal gaan negeren. Waarom zaken regelen via een eventueel criminele notaris, terwijl de blockchain een veel zekerder vastlegging doet? Waarom uw gegevens in handen van de overheid of banken geven, terwijl u onder blockchain uw eigen kluisbewaarder kan zijn? Onze gegevens liggen op dit moment op straat. Blockchain kan dat veranderen.
Wat zit er in voedsel? Blockchain kan fraude enorm veel moeilijker gaan maken en producten en productinhoud veel zichtbaarder maken. Heel die ei kwestie van laatst was niet nodig geweest met de blockchain.
Laat dus los wat u denkt te weten over het gebruik van bitcoin. Het is waarschijnlijk onzin en in de wereld gebracht om u in verwarring te houden. De bestaande partijen willen deze enorm verstorende (disruptive) technologie liever niet een succes zien worden. Het ondermijnt immers hun machtige bestaande positie. In het Cryptorapport leest u wat de techniek kan gaan brengen.

Plaatsen/stemmen op NUjij Plaatsen/stemmen op eKudos Plaatsen/stemmen op MSN Reporter Plaatsen/stemmen op Bligg.be Voeg toe aan je Google bladwijzers Verstuur deze pagina per e-mail via Feedburner

24 reacties aan “De ouwetjes begrijpen het niet (Tom Lassing)”

1. Ik heb me laten overhalen ’n g r a t i s rapport van Slimbeleggen over de Bitcoin enz. te downloaden en ben niet echt onder de indruk. Uiteindelijk gaat het over iets buiten het systeem om, net zoals goud, en daar is de overheid géén voorstander van. Dat is dan nog ’n understatement ook. Ik verwacht dus dat zij niet lang meer zullen wachten om dat crypto geld de kop in te drukken. De middelen daartoe hebben ze. Dat geldt overigens ook voor goud.

2. Is dit niet wat denigrerend voor de “ouwetjes” ? Misschien zijn ze té slim om zich bezig te houden met die Bitcoin enz. ? De tijd zal wel uitwijzen of we die technologie met de uitvinding van het warm water kunnen vergelijken. Intussen zetten zij wel steeds meer geld op hun spaarboekje en verliezen op die manier véél minder geld dan de gemiddelde beursbelegger.

3. Armand : ook ik ben al redelijk oud en stijf (zoals m’n naam al aangeeft). Die botcin zal m’n tijd wel duren. Ik heb ’n gevuld spaarboekje en eet op z’n tijd ’n gevulde koek. Verder heb ik ook nog ’n antieke koekoeksklok en, last but not lest, ik ben tevreden.

4. Zeg Stijvekleut : jij bent oud en ik ben jong. Jij hebt geld en ik niet. Zou dat geen goede match zijn ? Ben je niet eens in voor ’n date ? Wees gerust ; we zullen het niet over de Bitcoin en nog minder over de botcin hebben.Liefs
    Pommelien.

5. Pommelien,

Ik heb gisteren je zusje Appelsien ontmoet. Een lekker ding en zonder tattoos!

Heb je al eens gezien hoe zo’n bitcoin wordt afgebeeld?
    Als een gouden krugerrand:https://goldiraguide.org/considering-bitcoin-for-your-ira-or-401k-read-this-first/
    Van oplichting gesproken. Kwestie dat de mensen niet mogen weten dat het slechts een stukje computercode is. Maar het is wel 3x zoveel waard!, m.a.w. 3 oz goud voor 1 bitcoin.

6. LgD

Appelsientje is ’n lief meisje maar hoe weet jij dat ze tattooless is ? Zelfs ik weet dat niet. En nog : van die bitchcon snap ik de ballen ! Ook met het woordje “waard” heb ik erg veel moeite. Hopelijk droom ik niet van dat ding.

7. Dauphin,

Zou jij eens niet bij Specsavers langs gaan ? Bij één bril krijg je er nu twee gratis. Of was dat nu andersom ?

8. Sofie,

Je moet zo jaloers niet zijn op mijn relaties met Appelsien en Pommelien.

9. Dauphin,

Hoe zou je zelf zijn als ze met jouw vrouw eo vriendin aanpapten ? Ik zal eens ’n hartig woordje met die twee deernes praten want dit is erover.En…. Appelsientje heeft ’n tattoo van ’n bitchcon op haar derriière.

10. Ook ik behoor tot de ouwetjes en snap dus per definitie niets van die bitchcont. Jij snapt het misschien wel Appelsientje ? Anders zou je er toch geen tattoo van laten zetten op je achterste ? In ieder geval, als het tot ’n date tussen ons komt : ik heb géén bitchkonts maar ’n ijsje met twee bollen kan er best af.

11. Dacht dat dit forum iets met de beurs en aanverwanten te maken had maar krijg de indruk dat ik op ’n datingsite ben beland ?

12. Jan Jaap : je moet ’n gegeven paard niet in de bek zien !

13. Jan Jaap,

Ben je ooit uit geweest met de 4 zusjes Pommelientje, Clementientje, Mandarientje en Appelsientje?
    Duidelijk niet. Na zo’n avond zie je het verschil niet meer tussen een krugerrand en een bitcoin. Temeer je ze allemaal kwijt zijt aan die dames en ook al snappen ze geen bal van de waarde, ze pikken alles van je af, maar ik zweer je, die avond vergeet je van je leven niet meer.
    Je moet wel zorgen dat Sofie uit de buurt blijft. Zo’n jaloerse trien.

14. Ik vind dat Jan Jaap wel een punt heeft. Al zal onze Arie hier wel anders over denken, al heeft hij het volgens mij ook niet zo voor die tattoos.

15. De naam is wel Jaap Jan En neen, met die zusjes ben ik nog niet uit geweest. En verder zal het best kloppen dat je die avond nooit meer vergeet als je totaal gestript en met blutsen thuis bent geraakt. En Sofie de Pot ken ik niet. Is daar iets mis aan ?

16. Bob je hebt het over Arie ; heb jij die parlevinker misschien ergens gezien ? Gisteren zei ie dat hij naar de Bollekensloop zou gaan maar dat is het laatste wat ik van hem heb gehoord. Het enigste wat ik weet van die loop is dat het georganiseerd is door Brouwerij De Coninck. Gerust ben ik er niet echt in. Hoe is het met jouw roede trouwens ?

17. Dauphin, ik vind het ongepast dat je m’n zusjes en mij zo door het slijk haalt. Je bent trouwens aspirientje nog vergeten in je modder smijterij.

18. Bob,

Dit forum lijkt ’n beetje op de rubriek “zoekertjes” in de Streekkrant. Maar b.v. op de vraag waarom je goud zou kopen terwijl dat zo gemakkelijk te manipuleren is heb ik nog geen deftig antwoord gezien. Ook waar die tattoo’s zitten weet ik nog altijd niet.

19. Is aspirientje niet diegene die je nodig hebt als de andere zusjes weg zijn?

20. Bob, vraag dat maar aan je broer Arie ! Of misschien weet Joke dat ook wel. Ik ga me wat optaloren want ik heb ’n afspraak met Sofie.

21. Och, als we het over “waarde” hebben moeten we flink relativeren. Hoeveel zou b.v. Beyoncé waard zijn zonder borsten en billen ? Ze zou misschien vlug op de vrijdagse markt terecht komen.

22. Je hebt misschien wel gelijk Ali. Maar bitchcon vergelijken met Beyoncé is dat niet ’n tikkeltje seksistisch ? Inderdaad, Marilyn Monroe zei eens tegen JFK : ik verdien meer met m’n achterwerk dan jij met je hoofd en ook dat zal best geklopt hebben.

23. En ik kan me noch met Marilyn noch met Beyoncé vergelijken. Ik ben ook zo’n ouwetje en mijn achterwerk lijkt meer op ’n leeg carton dat ’n nacht in de motregen heeft gestaan. Ik trek nog altijd m’n (mager) pensioen maar ben helemaal niet zeker dat die betalingen blijven duren of dat er niet flink in geknipt zal worden. Hopelijk gaat dat m’n tijd wel duren maar komen doet het m.i. wel.

24. Hopelijk gaan ze bij het rummikubben ook de bitchcon niet invoeren. Dan zijn alle oudjes, waaronder ik, ik weet niet hoe lang van hun melk af.