Beursbox

Duurzame huizen route (Tom Lassing)

Gepubliceerd door om 7:55
Okt 062017

4 november zal ik in de ochtend mijn kantoor (aan huis) openstellen voor de duurzame huizenroute. Bijna 800 huiseigenaren zetten op één of twee dagen hun deuren open om bezoekers te ontvangen.
In mijn geval zal het voornamelijk gaan om informatie over zonnepanelen en infrarood verwarming. Als er tijd is kan ik dan eventueel ook nog de zwemvijver en of de tuin op basis van permacultuur laten zien.
In totaal zijn er 800 woningen waar u terecht kan voor de nodige duurzame oplossingen. Ik ben vorig jaar gaan kijken bij iemand die werkelijk ‘alles’ wat ik zelf wilde hebben op het gebied van warmte al geïnstalleerd had. Het werd me toen wel duidelijk dat het niet alleen een kostbare exercitie zou worden, maar ook een arbeidsintensieve.
Daarom heb ik het kantoor al wel aangepast, maar heel bewust ons huis nog niet. De verbouwingskosten zouden op dit moment elke verduurzaming extreem onrendabel maken.
De verduurzaming van ons woonhuis kan dus eigenlijk alleen plaatsvinden op het moment dat je als eigenaar toch al kiest voor een forse verbouwing.
De verbouwing is dan immers toch al ingecalculeerd en daarmee geen kostenpost puur vanwege de verduurzaming.
Kijkt u op duurzamehuizenroute voor huizen bij u in de buurt.

Plaatsen/stemmen op NUjij Plaatsen/stemmen op eKudos Plaatsen/stemmen op MSN Reporter Plaatsen/stemmen op Bligg.be Voeg toe aan je Google bladwijzers Verstuur deze pagina per e-mail via Feedburner

15 reacties aan “Duurzame huizen route (Tom Lassing)”

1. Zeg Tom, jouw postje ruikt (of stinkt) naar geld met zwemvijver, permafrost enz. Beleg je toevallig ook in gronden ?

2. Mijn echtgenote zaliger kocht ooit gronden in Amerika die achteraf bekeken niet eens bleken te bestaan !

3. Sofie, is het nooit in je echtgenote’s kraam opgekomen om die gronden eerst eens te gaan bekijken ? Misschien ook nog gekocht met aanbetaling ?

4. Ik geloof geen snars van besparingen door zonnepanelen, infrarood enz. enz. Men wordt n.l. niet zozeer belast op het verbruik want zo gauw als de rekeningen té laag worden zal de overheid wel inspringen met de een of andere tax. ( Denk aan de beruchte Turtletax ). Er zijn 2 goudhaantjes voor de overheid en dat zijn energie en telecommunicatie omdat men nu eenmaal goed weet dat men niet zonder kan. Ik merk al jaren dat m’n rekeningen steeds hoger worden bij minder verbruik. En wat dacht u van telecom facturen € 50 met ’n effectief verbruik van € 2 en € 48 abonnementsgelden ? De overheid zal die goudkoetjes nooit uit handen geven. Maw we worden met z’n allen flink gesjareld.
    ?

5. Helemaal mee eens Kaat. En dat België de EU normen voor groene stroom niet gaat halen staat ook in de sterren geschreven. Dus die stroom zal dan gekocht moeten worden en goedkoop zal dat niet zijn. Wie denkt u dat die meerkosten gaat betalen ? Ipv subsidies voor zonnepanelen zal er weldra ’n tax worden ingevoerd voor het hebben daarvan ; kwestie van nog wat wachten. Zelf wilde ik m’n gas laten afsluiten omdat ik het niet echt nodig heb. De kosten voor dat afsluiten alléén bedragen € 133 plus btw. Dus ik zal dat nog maar even uitstellen abders kan ik de schoolreisjes voor m’n kindjes niet betalen en dat gaat wel even voor.

6. Zo is het maar net Pommelien. Hoeveel kindjes heb je eigenlijk ?

7. Welk 2 munten gaan weldra crashen ? Koop snel uw rapport
    Gaat de Bitcoin crashen —————–
    Wordt e.v. crash 3 x erger dan 2008 ? —————–
    Gaat goud naar Usd 1000 ? —————–
    Dat leuren met rapporten schijnt best lucratief te zijn.
    Maar…..als je ze allemaal zou kopen zou je zelf in no time crashen !

8. Elise, maak je géén illusies ! Je denkt toch niet dat al die rapporten worden geschreven om jou rijker te maken ? Voor al die broodschrijvers geldt maar één ding : eigen zak eerst. En als je crasht zal ze dat ’n worst wezen.

9. Elise zwijg over crashen ; ik ben vannacht ook flink gecrashed en dat zonder ooit crashrapporten te kopen. M’n vrouw Joke zei iets van eigen schuld dikke bult maar daar ben ik ook niet veel mee.

10. Jij hebt dan wel niet de “duurzame huizen route” gekozen Arie ? Veeleer de Kapellekensbaan ?

11. Geen paniek mensen. V.a. vandaag kun je voor zonnepanelen ook bij Ikea terecht ! Daar krijg ik op voorhand al bijna ’n zonnesteek van.

12. Ja klopt. En schijnbaar krijg je er dan nog gratis ’n portie van die lekkere Zweedse balletjes ( kütbullar ) met kütbullar sauce bij ook. Grab’em !

13. En is dat alléén in België ? Ik ben zot op die balletjes en als je er dan nog zonnepanelen bij krijgt is dat mooi meegenomen toch ?

14. Klaasje : het is wel andersom hé ! Panelen kopen en balletjes ( a volonté ) voor niks.

15. De energiefactuur bestaat voor 70% uit taxen, heffingen en distributiekosten. Veel besparingsruimte is er dus niet.