Beursbox
okt 252017

In het ene bericht van een analist lees je dat de koers van bitcoin naar een miljoen dollar gaat en de andere analist, bankier of regeringsfunctionaris zegt dat het één grote fraude is die in elkaar gaat klappen. Wat is het?
Ik vrees dat de laatsten gelijk gaan krijgen, maar dat is te makkelijk.

bitcoin
Immers voorspellen dat iets in elkaar gaat klappen is 100% gelijk krijgen. Alles zal ooit in elkaar klappen. Als je er maar geen tijdslimiet bij aangeeft.
Het punt is dat bitcoin als first mover een enorm voordeel heeft. Ik ben zelf veel meer gecharmeerd van de opzet van ethereum, maar de realiteit is, net als ooit met de video standaarden dat de first mover VHS was, dat de first mover de meeste aandacht houdt, ondanks dat de kwaliteit van die first mover niet het beste was.
Maar tegelijk vraag ik u, hoeveel is VHS nu nog waard?
Zo’n situatie verwacht ik ook bij bitcoin. De Blockchain technologie staat nog in haar kinderschoenen. In deze prille markt is bitcoin koning.
Maar wat als de DVD vorm van bitcoin achtige munten ontwikkeld gaat worden?
Met de DVD verdween VHS.
Ondertussen is DVD ook weer weg.
Techniek is steeds korter waardevol. Bitcoin is een techniek. Een techniek die nu waardevol is, maar die heel snel achterhaald gaat worden door betere oplossingen.
Daarom ben ik er van overtuigd dat bitcoin geen lang succesvol leven beschoren is. VHS bestaat ook nog altijd en DVD ook. Het is echter een bestaan in de marge. Tot het moment dat die betere technologie breed omarmd gaat worden, is bitcoin koning. De $6000 werd al doorbroken. Met de toenemende gekte is het best mogelijk dat het nog $20.000 of zelfs meer gaat worden… Maar een miljoen? Neen, daar geloof ik niet in. Ik denk dat er dan al lang een betere oplossing gevonden is. Bitcoin is namelijk zo efficiënt als een stoommachine. Dat is uiteindelijk in mijn ogen het breekpunt voor die technologie.

Plaatsen/stemmen op NUjij Plaatsen/stemmen op eKudos Plaatsen/stemmen op MSN Reporter Plaatsen/stemmen op Bligg.be Voeg toe aan je Google bladwijzers Verstuur deze pagina per e-mail via Feedburner

6 reacties aan “Wat gaat bitcoin doen? (Tom Lassing)”

1. Wat Bitcoin gaat doen is vrij duidelijk. Maar idd het tijdstip waarop dit gaat gebeuren is de vraag waarom het draait. Véél mensen, waaronder ik, zullen dan wel betreuren dat ze niet aan die hype mee hebben gedaan !

2. Bitcoinbubble is moeilijker dan Goldbubble maar de eerste is wel ’n bubble van ongekend formaat. Goud rommelt de laatste jaren maar wat in de marge.

3. Goud en het spaarboekje ; daar zit de laatste tijd niet echt veel verschil tussen.

4. Als je ’n Hamburger met Bitcoin zou willen / kunnen betalen zou dat ongeveer € 60 aan electriciteit kosten. Dus idd erg efficient is het niet. Als je veel zwartgeld hebt kun je dit storten op de bitcoinpinapparaten en zo dit geld giraal maken. Je zou toch durven veronderstellen dat de overheden dit niet echt amusing vinden ? Of willen zij zelf de cash vervangen door ’n bitcoin systeem en eerst de kat uit de bitchboom kijken ?

5. Ben jij de leukste thuis Jappe ?

6. Ik zou ’n pot zijn als ik dat wist. Van goud kun je sieraden maken en van die bitchcoins niet. Verder is er niet véél verschil tussen die twee.