Beursbox
nov 242017

Marcel Sanders is een ondernemer die al enige tijd actief is. Helaas niet winstgevend, want keer op keer heeft hij nieuw geld nodig om zijn wereldwijde initiatieven te bekostigen en keer op keer wil het maar niet lukken.
Ondertussen betaalt hij zijn investeerders met beloftes en in aandelen van ondernemingen die keer op keer niets waard blijken te zijn.
Het is verbazingwekkend hoe hij in staat blijkt om keer op keer nieuwe investeerders/slachtoffers te vinden.
Doen die mensen geen onderzoek?
Het antwoord is helaas… Ja, die mensen doen geen onderzoek.
Ze betalen tienduizenden tot soms honderdduizenden euro’s aan een man die een lekker bekkend verhaal komt opsteken.
Ze geloven de prachtige folders die Marcel laat drukken en ze geloven de websites met prachtige foto’s. Foto’s van gehuurde villa’s die dan gebracht worden als door hem ontwikkelde villa’s. Foto’s van Marcel tussen Formule één coureurs. Dat is een wereldje waarin hij zich enkele jaren kon bewegen op het geld van anderen.
Keer op keer worden de nieuwe aandeelhouders boos op mij, omdat ik volgens hun zeggen leugens over Marcel op Internet zet. Of ze daartoe worden aangezet door Marcel weet ik niet, maar het bellen duurt steeds maar even. Ik leg keurig uit hoe Marcel werkt en ze komen er snel genoeg achter dat het inderdaad zo werkt.
(Overigens ben ik zelf geen slachtoffer. Ik heb een fraude E-boek geschreven en de eerste slachtoffers hebben mij via die weg gevonden.)
Na het eerste telefoontje met mij gaan ze twijfelen en het duurt meestal hooguit enkele maanden tot ze er achter komen dat Marcel inderdaad niet meer terugbelt en dat na enkele keren terugbetalen de laatste betaling toch ook al meer dan drie maanden op zich heeft laten wachten. Marcel neemt ondertussen de telefoon niet meer op en E-mail verkeer is ineens ook heel moeilijk. Dán komen mijn artikeltjes ineens toch anders over.
Zodra Marcel weer een nieuwe investeerder heeft, krijgen de eerdere investeerders een kleine som overgemaakt. Maar, wel met de mededeling dat als ze naar buiten treden dit zal inhouden dat deze ‘stroom’ aan aflossingsgeld direct zal stoppen. Dat werkt verbazingwekkend goed en daarmee moeten de eerdere investeerders een afweging maken… Stoppen we deze man zodat hij geen nieuwe slachtoffers kan maken en pakken we daarmee ons verlies, of laten we hem lekker zijn gang gaan, zodat we bij ieder slachtoffer toch weer 500 tot 1000 euro kunnen bijschrijven?
Gezien het feit dat Marcel nog altijd actief is, mag duidelijk zijn waar ze vaak voor kiezen.
Nog altijd is hij niet aangeklaagd en daarom is Marcel Sanders onschuldig. Je moet als investeerder gewoon beter onderzoek doen.
Vraag om gegevens en CONTROLEER die zelf! Doe je dat niet, dan doe je het jezelf aan.

Ja, ik wil hier graag het E-boek over verschillende soorten bedrog (geschreven door Tom Lassing) gratis aanvragen.

Plaatsen/stemmen op NUjij Plaatsen/stemmen op eKudos Plaatsen/stemmen op MSN Reporter Plaatsen/stemmen op Bligg.be Voeg toe aan je Google bladwijzers Verstuur deze pagina per e-mail via Feedburner