Beursbox
nov 242017

Ik heb het deze week al over de One Coin gehad, dat in mijn ogen een Ponzi oplichting is. Er zijn meer voorbeelden en de mooiste zijn te vinden in de alternatieve energie hoek.
Een uitvinder heeft een unieke machine uitgevonden die al in zijn lab werkt, maar hij kan het nog niet écht openbaar maken, want de patenten zijn nog niet rond, of concurrenten kunnen het idee stelen etc. Wel heeft de ontwerper geld nodig en als je hem geld geeft, dan krijg je als eerste de informatie en je krijgt bijvoorbeeld korting op het product zodra het uitgebracht wordt.

Deze opzet is niet illegaal, tenzij je als uitvinder al weet dat de machine eigenlijk niet werkt.
Gaat het uiteindelijk dus mis, dan kan je er de donder op zeggen dat al het geld al op is.
Je bent dan als investeerder in het concept alles kwijt.
Helaas is het keer op keer zo dat de prachtigste verhalen van de eenzame uitvinder gewoon oplichtingen blijken te zijn. Vaak, maar niet altijd, valt het verhaal al door de mand omdat de berekeningen en de claims simpelweg niet kunnen kloppen.
Het is een kwestie van logisch blijven nadenken.
Helaas zijn er dan wel eens believers die al geld hebben geïnvesteerd die dan feller dan de ontwerper zijn in het verdedigen van het concept. Het lijkt dan haast wel een religieuze strijd te worden.
Met mij hoef je niet te strijden. Je mag gewoon negeren wat ik schrijf. Maar ik schrijf het wel.

Plaatsen/stemmen op NUjij Plaatsen/stemmen op eKudos Plaatsen/stemmen op MSN Reporter Plaatsen/stemmen op Bligg.be Voeg toe aan je Google bladwijzers Verstuur deze pagina per e-mail via Feedburner

3 reacties aan “Over enkele maanden is het klaar (Tom Lassing)”

1. Als ik het maar zou ” klaren ” binnen enkele maanden zou ik er niet eens aan beginnen. In dit concept wil ik niet investeren.

2. Van mij zou het ook wat sneller mogen Daffyd. Investeren in potten en pannen is ok maar dit concept niet.

3. Tom; de hele financiële wereld dus ook de beleggingswereld is één grote kluit bedrog. En, ipv altijd over dat bedrog te schrijven zou ik, en mss vele anderen, liever lezen over producten waar je aan kan verdienen. Of verval je dan automatisch in de “betaalrapporten” ?