Beursbox

EEGC : strippen of strappen !

Gepubliceerd door om 10:46
feb 222009

ImageWij zijn er nog niet. En om héél eerlijk te zijn, we zijn er bijlange nog niet. We hebben zelfs nog geen dode mus in onze handen, want we staan allemaal nog in de rode cijfertjes. Maar het lijkt er nu wel op dat de kansen eens zouden kunnen gaan keren. EEGC staat al maanden in het midden van een storm van commentaar op het forum. Wij zijn zelfs al ruim de kaap van 1.000 reacties overschreden. Waarbij toch een constante in het oog van de uiterst turbulente storm : het onvoorwaardelijke geloof door mezelf in de goede afloop ervan, zelfs op het moment dat andere “believers” in wanhoop al een eerste handschoen werpen. Wie de moeite neemt om al deze reacties te lezen zal merken dat er zelfs zeer gewaagde voorspellingen in voorkomen, die tot op heden allemaal uitkwamen …

Het is nu nog enkel een kwestie van dagen of hooguit een paar weken vooraleer de alles beslissende fase wordt ingezet nu er op termijn een extra budget van maar liefst 10 mio AUD ter beschikking komt. Aan het hoofd van de ganse operatie is er zelfs een “zwaargewicht” aangetrokken in de persoon van Marc Callaway. Deze heeft al een indrukwekkend palmares op zijn naam staan, en is alles behalve een kleine jongen in de olieindrustrie. In zijn functie als “Executive Director, zal hij verantwoordelijke zijn voor “Corporate Finance & Business Development”.

Waar staan wij nu op dit moment ? Wij staan absoluut nergens, hooguit in “the middle of nowhere”. Want volgens een misnoegde ontslagen werknemer van de firma is de locatie om naar olie te boren alles behalve ideaal. Daarin heeft de man dan ook 100 % gelijk. Want de Hunt Rig 3 staat opgesteld in een Godvergeten gat, waar niets te beleven valt. Met EEGC staan wij nu op een tweesprong waarbij vooral “moedige Belgen” hun hoofd hebben uitgestoken, en behalve een paar stille Nederlanders, de rest rustig de kat uit de boom kijkt … Want ofwel wordt dit verhaal een “gigantische knaller”, ofwel een reuzenbelgenmop waarover men nog in lengten van dagen zal praten, lachen en gniffelen. Dit is dan ook géén aandeel voor “Meneerke Middelmaat”. Je moet over stalen zenuwen beschikken om wanhoop om te buigen in hoop, en vertwijfeling ombuigen in de rotsvaste overtuiging van goede afloop ervan. Een zaak is wel duidelijk : dit extra budget op termijn is wel een pak meer dan het spreekwoordelijk gezegde “rondgaan met de pet” !

Beste Beursboxlezers, met EEGC zijn er maar twee opties :

Strippen of Strappen !

Plaatsen/stemmen op NUjij Plaatsen/stemmen op eKudos Plaatsen/stemmen op MSN Reporter Plaatsen/stemmen op Bligg.be Voeg toe aan je Google bladwijzers Verstuur deze pagina per e-mail via Feedburner

1.158 reacties aan “EEGC : strippen of strappen !”

1. De pr van vandaag is nou net niet wat ik verwacht had. Ik ben geen groentje maar dit gaat mijn petje te boven : ik snap hier dus echt geen snars van. Wie enig licht kan werpen op deze bedrijfsmededeling : graag ! De koers reageert wel positief want vandaag plus bijna 7 %. Maar het is en blijft me dus een raadsel, wat “ze” hier bekokstoofd hebben; ik luister en ben een en al oor…

2. Geert, bij u neem ik waar : eerst een enorm optimisme, dan een lachen-in-het-vuistje omdat u meer weet of schijnt te weten dan wij allen tesamen, en nu een cynisme of andersoortige humor. En ondertussen bent u de grootste aandeelhouder van ons allen geworden. Hoe rijmt u dat ? Ook hier kan ik kop noch staart aan krijgen…

3. MEDEDELING : WE POSTEN VERDER IN REACTIE OP HET ARTIKEL “EEGC : HIER EN NU EN IN DE TOEKOMST” IN DE RUBRIEK “PENNYSTOCKS”. DANK U.

4. Beste allemaal,

Ik houd best van strippen maar voor niets gaat natuurlijk de zon op 😉 Strappen zie ik niet zo zitten en, onder ons gezegd en gezwegen, ik zou niet weten wat ermee bedoeld wordt.
    liefs
    Hotmarijke
    Echte mannen weten waarom !

ps: Vergeet die olie toch eens ; dat zit daar toch niet in voldoende mate om echt rendable te zijn. Van gas is er sowieso al veel te veel

5. HOTMARIJKE:

Door MHAAGEN op 22 april, 2009 | Reageer
    MEDEDELING : WE POSTEN VERDER IN REACTIE OP HET ARTIKEL “EEGC : HIER EN NU EN IN DE TOEKOMST” IN DE RUBRIEK “PENNYSTOCKS”. DANK U.

6. Overigens is ook dat alweer verouderd, zoek naar “brief aan mijn abonnees” van M Haagen.

7. Awesome website……

[…]the time to read or visit the content or sites we have linked to below the[…]………

8. Website Trackback Link…

[…]the time to read or visit the content or sites we have linked to below the[…]…

Sorry, het reactieformulier is momenteel gesloten.