Beursbox

TOM LASSING WAAGT EEN GOKJE…

Gepubliceerd door om 9:05
apr 292010

Wat is er leuker dan  een kleine som geld besteden aan een gokje ? Het is als meedoen met de lotto of krasbiljetten kopen.  De kans op een “niet” is het grootst maar er is ook altijd die éne mogelijkheid om een echt grote som te winnen.  En beleggen (of beter : speculeren) is zoveel leuker…  Tom :

En soms is gokken ook erg leuk
29/4 06:52

Ik heb gisteren dan toch maar weer eens een gokje gewaagd. Ik heb 750 euro geïnvesteerd in een pennystock bedrijf dat binnenkort mogelijk een Turkse uranium claim gaat overnemen. In meerdere opzichten een enorme gok.
Ten eerste wist u ook nog niet dat er uranium in Turkije gevonden kan worden. Dat lijkt echter zo te zijn. Het moet nog wel bewezen worden of het ook echt winstgevend gedaan kan worden.
Ten tweede moet deze overname van de claim nog akkoord bevonden gaan worden. Het kan dus nog afketsen, waarna het bedrijfje waarschijnlijk ter ziele is. Ik ga er vanuit dat het goed komt, vandaar mijn investering, maar zeker is het nog niet.
Ten derde moet maar blijken of de claim ook omgezet kan worden in een werkende mijn, nog voordat het geld volledig op is, of de aandelen zo verwaterd dat er toch niets meer verdient kan worden.
De meeste start ups in de mijnwereld gaan belly up nog voordat ze ooit aan productie toe zijn gekomen. De huidige eigenaar wil er natuurlijk niet voor niets van af. Blijkbaar kost het allemaal meer moeite dan die vooraf gedacht had. Nu mag een nieuwe partij eea met nieuwe energie proberen op te pakken.
Kans op slagen is dus klein. In feite gekkenwerk, maar 10% van mijn voor beleggen beschikbare geld mag van mij ook in speculatievere posities. Ik ga de positie dit weekend bekend maken:
http://www.speculatievetips.nl/
  Plaatsen/stemmen op NUjij Plaatsen/stemmen op eKudos Plaatsen/stemmen op MSN Reporter Plaatsen/stemmen op Bligg.be Voeg toe aan je Google bladwijzers Verstuur deze pagina per e-mail via Feedburner

Een reactie aan “TOM LASSING WAAGT EEN GOKJE…”

1. Tja, in de winkel van Sinkel is alles te koop. Van ‘n pijp kaneel tot ‘n Eegc aandeel. Voor één Usd krijg je er nu ongeveer 200 en daarbij voel je jezelf toch nauwelijks bedonderd ? Of toch ?

Sorry, het reactieformulier is momenteel gesloten.