Beursbox

Klachten over te weinig optieseries

Gepubliceerd door om 22:21
aug 192011

De schrijver van de klachtenbrief naar Euronext over de trage aanpassingen van optieseries en het beperkte aanbod van die optieseries (zie hier de inhoud van de klachtenbrief) heeft een reactie van Euronext gekregen…

Dit is die reactie:
Dank u voor uw email.

In deze tijden van hoge volatiliteit hebben wij meer series dan gewoonlijk. Echter zijn er twee beperkende factoren die van belang zijn:

-Ten eerste moet er vraag zijn vanuit de markt.

– Ten tweede zijn de marketmakers continu bezig met risicomanagement. Als er te veel uitoefenprijzen zijn, dan wordt het moeilijk voor hen om voor alle strikes bied- en laatkoersen af te geven.

Als u nog vragen heeft horen wij dat graag.

Nu, er zijn nog vragen…

Zo is de vraag hoe die ‘vraag vanuit de markt Euronext moet bereiken? Immers geven ze blijk erg veel aandacht voor die zielige marketmakers te hebben (die iedere dag winst maken… lukt u dat?) maar ik lees nergens dat beleggers beschermd mogen of moeten worden met voldoende en afdoende series.
Wie is hier de klant bij Euronext?

Ik heb persoonlijk sterk het idee dat alleen de marketmaker klant is voor Euronext. U als particuliere belegger bent niet zo belangrijk. U moneymanagement zal de beurs een zorg zijn.
Ze zullen dit ontkennen, maar ik lees dat uit het gegeven antwoord.
Het feit dat ik zelf al vrijwel helemaal weg ben uit Amsterdam is geen toeval. In Amerika ben ik als belegger veel meer klant. Daar zijn wel voldoende series, daar is de marketmaker wel in staat met veel meer series een markt te onderhouden.

Tom Lassing

Plaatsen/stemmen op NUjij Plaatsen/stemmen op eKudos Plaatsen/stemmen op MSN Reporter Plaatsen/stemmen op Bligg.be Voeg toe aan je Google bladwijzers Verstuur deze pagina per e-mail via Feedburner

Sorry, het reactieformulier is momenteel gesloten.